שתף קטע נבחר

 

מדפסת לציפורניים? בדיוק מה שהיינו צריכים

בין הטלוויזיות, הסמארטפונים והאוזניות הסתתרו בתערוכת IFA לא מעט פיתוחים מוזרים. למה אנחנו צריכים חיישן שיגיד לנו מתי ללכת לשירותים והאם העולם באמת זקוק לרובוט מגרגר? מסע למחוזות הנידחים של הטכנולוגיה

מאות אלפים הציפו בסוף השבוע את עשרות האולמות אדירי המימדים של תערוכת IFA בברלין כדי לראות מקרוב את להיטי הטכנולוגיה החדישים ביותר. מה לא היה שם? קורקינטים, אוזניות, משחקי מחשב, מסכי טלוויזיה, סמארטפונים - והכל בליווי בלתי פוסק של מוזיקה, בלונים, כרזות הולוגרמיות ובירה. חגיגה של טכנולוגיה.

 

עוד כתבות מתערוכת IFA:

כביסה חכמה, קורקינט אוטונומי. החידושים

צפו: קיפלנו את הגלקסי פולד של סמסונג

אתם לא רואים כפול: הסמארטפון החדש של LG

 

הרובוט Pibo ומדפסת הציפורניים (צילום: EPA)
רובוט חיבוקי ומדפסת לציפורניים(צילום: EPA)

 

את החלק הארי של התצוגות כבשו ענקיות האלקטרוניה העולמיות, שכל אחת מהם מציגה על פני מאות אלפי מטרים רבועים את הקטלוג המלא של המוצרים שלה ל-2019. אבל התערוכה כל כך גדולה, ובכל מבנה יש שני מפלסים, כך שיש הרבה מקום לחברות קטנות ומסקרנות, לעיתים בנאליות ולעיתים קצת הזויות.

 

מנכ"ל דייסון ג'ים רוואן אומר שיש שני סוגים של טכנולוגיה: טכנולוגיה פורצת דרך וטכנולוגיה מיותרת. כמו למשל האפליקציה שהוצגה באחת התערוכות, שמאפשרת לך לדעת כמה קפה נותר בספל שלך. את רוואן זה ממש מרגיז: בזבוז של משאבי פיתוח וזמן של מהנדסים על משהו שאפשר לעשות פשוט על-ידי הצצה לספל. בתערוכת IFA אפשר למצוא לא מעט מהסוג הזה, כשרגליך מובילות אותך למחוזות הנידחים של הטכנולוגיה.

 

הגיע הזמן להתפנות 

קחו למשל את הטכנולוגיה של חברת Dfree, שפיתחה חיישן מיוחד במינו שיודע להגיד לנו מתי הגיע הזמן ללכת לשירותים. איך לא חשבו על זה קודם? למעשה, האפליקציה של כמות הקפה בספל יכולה לחסוך את כל זה ולשלוח אותנו לשירותים עם סיום הקפה. אולי כדאי שחברת Dfree תשכלל את התכונות של המערכת ותוסיף ניווט GPS לחדר השירותים הקרוב, עם ציון אורך התורים בכל אחת מהאלטרנטיבות המסתמנות. זה ממש עושה שכל.

 

הרובוט הרובוט Pibo  (צילום: EPA)
בא לכם לחבק אותו? הרובוט Pibo (צילום: EPA)

 

רובוט Pibo הקוריאני נוגע ללב במיוחד. לקרוא לו רובוט זו הגזמת המאה. בובה אלקטרונית תהיה הגדרה מדויקת יותר. הוא חמוד וחייכן, ממש רובוט חיבוקי, והנציגה בדוכן חברת Circul.us הקוריאנית מספרת שזו בדיוק המטרה: בקוריאה יש אוכלוסיית ילדים בודדים וקשישים בדיכאון, ופיבו נועד לשמש להם חבר טכנולוגי, ללמוד את צרכיהם ולהפגין רגשות כלפיהם. אבל לפני שהספקנו לזכות את פיבו בחיבוק חברי נתקלנו ברובוט היפני Qoobo, שנראה כמו כרית קטנה עם זנב, ושמסתפק בגרגורים בקשריו עם בני אנוש. יכול להיות שזה משהו שרק יפנים וקוריאנים מבינים, אבל היי, אנשים בודדים צריכים חברה אנושית.

 

הרובוט Quobo (צילום: יח
יש עם מי לגרגר. הרובוט Qoobo(צילום: יח"צ)

 

מדפסת הציפורניים של חברת O'2nails הסינית היא באמת מחוז נידח של הטכנולוגיה. עזבו אתכם ממדפסות תלת-ממד היברידיות שנמצאות בחזית המחקר, העתיד כנראה נמצא בהדפסה על הציפורניים. שמים את האצבע בתוך המכשיר, ובתוך דקות אפשר לקבל אותה עם ציפורן שטרם נראתה כמוה, עם הגרפיקה שאתם בוחרים: נרקיסים ורקפות, דגל ישראל או תמונה של מירי רגב. רק כשביקשנו להדפיס את הלוגו של ynet על ציפורן הזרת, התברר שהמדפסת כרגע אינה עובדת. אולי מאוחר יותר חזרה לעבוד, לעולם לא נדע.

 

מדפסת הציפורניים (צילום: O'2nails )
פתאום הפסיקה לפעול. מדפסת הציפורניים(צילום: O'2nails )

 

לא רק חברות סטארט-אפ קטנות מוצאות את עצמן במחוזות נידחים, גם חברות גדולות ורבות חשיבות. טכנולוגיית IMAX זוכה להצלחה רבה בעולם הקולנוע, ומי מאיתנו לא אוהב את הסרטים בתלת-ממד עם המסך הענק והצליל המשובח. אבל עכשיו הכריזה החברה על טכנולוגיית IMAX ביתית. לא, לא מדובר במסך בגובה 10 מטרים אצלכם בסלון אלא על חיבור המסך הרגיל למערכת הגברת קול חדשה בטכנולוגיית dts. בהדגמה שעשו לנו הצליח הצליל החזק להרעיד את הקירות ואת הבטן גם יחד. אז הטכנולוגיה נהדרת, אבל יש סיכוי שהשכנים לא יאהבו אותה.

 

מכונת הבירה של חברת LG ממשיכה למשוך תשומת לב בתערוכות ו-IFA אינה יוצאת דופן בעניין זה. הרעיון מצוין: מכניסים לתת, שמרים, כשות, המכונה מבשלת את הבירה וגם מוזגת אותה מצוננת היטב לכוסות. הבעייה היחידה עם המכונה היא שמדובר בגרסת הדגמה שאינה פועלת ו-LG טרם הראתה שהטכנולוגיה אכן עובדת. אולי בכלל עדיף לקנות את בירה שהכינו נזירים בארדנים הבלגיים על בסיס ניסיון ארוך דורות, במקום לסמוך על מהנדסים קוריאנים שיעשו את זה.

 

מכונת הבירה של LG (צילום: LG)
מה רע בבירה רגילה מהסופר? המכונה של LG(צילום: LG)

 

גם מהנדסים גרמניים יכולים להגיע לתוצאות מוזרות, כמו במקרה של מכונת ייעוץ הקפה של חברת Miele. בתוך המכונה מאוחסנים סוגים שונים של פולי קפה, והיא משתמשת בבינה מלאכותית (AI) כדי לבחור לכל לקוח את התערובת האהובה עליו. תהליך בחירת הטעם האהוב ארוך ומסובך, אבל בסופו הלקוח כבר יודע מה הקפה האהוב עליו, ואז הוא אינו זקוק יותר למכונה היקרה והמסובכת.

הכותב היה אורח חברת LG בתערוכה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מדפסת לציפורניים ועוד דברים מוזרים מ-IFA
צילום: EPA
מומלצים