שתף קטע נבחר

וול-סאטיס: זה כל השוני

מנהל פרוייקט מכונית הדגל של רנו מספר ל-ynet על מחליפת הספראן, ריאיון מיוחד.

פרנסואה הורנבאו, מנהל המוצר הצרפתי והאיש האחראי על פרוייקט הוול-סאטיס מסמיק כאשר אני שואל אותו "איזה מנוע V6 טוב יותר, של רנו, פיז'ו או של ניסאן? ויש לו סיבה, כי בוול-סאטיס אנו רואים הופעת בכורה עולמית של מנוע יפני במכונית של רנו. ולא סתם מנוע, זהו מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר החדש של ניסאן. "אז מה", אני מקשה, ניסאן תציג מנוע חדש דווקא ברנו?. "לא בדיוק" מסביר פרנסואה ופולט בדרך גם סוד קטן "הוול-סאטיס תגיע לאולמות התצוגה בעוד שנה ועד אז כבר תוצג המקסימה החדשה עם המנוע הזה". לפי פרנסואה, הבחירה במנוע של ניסאן באה גם כי ברנו רצו להציג מנוע גדול יותר בוול-סאטיס וגם כי הקשר עם ניסאן יהיה ארוך מזה עם פיז'ו. אבל סיפור המנועים הוא בכלל מעניין כשמדובר בוול-סאטיס. כי מעבר למנוע עם 235 כ"ס של ניסאן, נחשפה הוול-סאטיס כאן גם עם מנוע V6 טורבו דיזל מסילה משותפת עם 180 כ"ס אשר מגיע מ… איסוזו.
כאשר תגיע המכונית לפס הייצור יתווספו למבחר גם מנוע 2 ליטר טורבו ומנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל מסילה משותפת של רנו.
מה יש לרנו לחפש בשוק היוקרתי בו הם לא הצליחו בזמן האחרון? למעשה הם לא מצפים להרבה מכירות ממכונית הדגל שלהם, בסך הכל 50,000 בשנה. זה לא הרבה יותר מהספראן אלא שהפעם הם מקווים למכור פחות בצרפת ויותר בגרמניה וצפון אירופה (היכן שהספראן נכשלה טוטאלית). האם שווה לפתח מכונית עבור פלח שוק זה? ובכן גמישות הייצור של הוול-סאטיס חוסכת בהוצאות. המכונית, שמתבססת על פלטפורמות הלגונה (למרות שרק חלקים ספורים משותפים) תיוצר על אותו פס ייצור ממש יחד עם הלגונה ומחליפת האספאס. למרות זאת הצליחו ברנו לשתול בה מתלה אחורי רב חיבורי קומפקטי. "צריך לשלוח את העיתונאים ואפילו מהנדסים לאוניברסיטה כדי להבין איך הוא עובד", מסביר הורנבאו "יש לו שלוש זרועות ועוד חיבור רביעי אנכי מיוחד".

הבל היופי?

אבל הסיפור הגדול מאחורי הוול-סאטיס הוא כמובן המראה הייחודי והמאוד יוצא דופן. לא, היא אינה מעזה כמו המקור, יש לה כבר חמש דלתות במקום שלוש וגם תא המטען בולט יותר. ברנו מסבירים שהעיצוב הוא בעצם הכלאה מחייבת בין האיניטיאל לוול-סאטיס. בכל מקרה, העיצוב עדיין מאוד ייחודי, כמעט מוזר. אבל ברנו לא חוששים "למה שמישהו שרוצה מכונית גרמנית יוקרתית יקנה חיקוי לא מוצלח כמו הספראן", אומר הורנבאו "אנחנו מעדיפים לייצר משהו שונה לגמרי עבור אותו קהל שמחפש משהו מיוחד". כדאי רק לזכור שהחזית החדשה ובעלת הנוכחות של המכונית מציגה את המראה המשפחתי החדש של רנו שיגיע אל כל המכוניות של החברה החל מהטווינגו. על הצד הדינמי אומר הורנבאו שהוא יהיה יותר רך וצרפתי מאשר גרמני, וכן תהיה תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים ותפעול ידני. תא הנוסעים כמובן שמרני מבמקור אך עדיין מציג מראה נעים והמרחב לנוסעים, בזכות הגובה הרב, עשוי להיות מרשים. אנו כותבים שהוא "עשוי להיות" מהסיבה הפשוטה שרנו לא פתחה את דלתות המכונית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רעיון הוואל-סאטיס...
מקבל בז`נבה...
את צורתו...
הסופית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים