שתף קטע נבחר

ב.מ.וו חוזרת לסולר

אחרי יותר מעשור החליטו בב.מ.וו החליטו להסיר את החרם, ולחדש ייבוא מנועי דיזל לארץ

אחת הנקודות הכואבות ביותר בהיסטוריה המקומית של ב.מ.וו היה מאז ומתמיד נושא הדיזל. מאז ניסיון ההחדרה הכואב של ב.מ.וו לשוק המוניות, אי שם בסוף שנות השמונים, נשבעו יבואני המותג היוקרתי בישראל שלא להזכיר את המילה סולר באולם התצוגה. להזכירכם, ניסיון הכניסה לשוק המוניות עם ה-525TD, לא עזרה ליבואן - הקודם אגב - במאמציו שלא לפשוט את הרגל.

סדרה שלוש תחילה

אלא שבקרוב עומד לפוג חרם הסולר של ב.מ.וו על ארץ הקודש. למעשה, תוך פחות מחודש תנחת כאן הב.מ.וו 320D, עם מנוע בנפח 2.0 ליטר כמובן, הזרקה ישירה, 16 שסתומים והספק מרבי של 136 כ"ס. אגב, נתון המומנט מרשים עוד יותר עם 28.5 קג"מ כבר ב-1750 סל"ד – יותר מה-325 למשל…
המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים ואפשרות תפעול ידני. הביצועים מצוינים יחסית לנפח וההספק – מהירות מרבית של 207 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות בלבד. עניין המחיר נתון לשיקול דעתכם. כמעט 200,000 שקלים (198,000 בדיוק) עבור ב.מ.וו בארץ זה לא כל-כך נורא. מכל בחינה אחרת זה פשוט הרבה כסף.

ויש גם חמש

כידוע, באירופה מוצעת סדרה 3 של ב.מ.וו גם עם מנוע שישה צילינדרים מסילה-משותפת חדש וחזק עוד יותר. כאן מדובר כבר בנפח של 2.9 ליטר, 24 שסתומים והספק מרבי של 184 כ"ס. המומנט המרבי, שימו לב, עומד כאן על ערך מרשים מאד - 39.8 קג"מ, שוב ב-1,750 סל"ד.
את המנוע הזה שומר היבואן עבור סדרה 5. כן, גם סדרה 5 עם מנועי דיזל תגיע ארצה, וכרגע מדובר ב-530. הביצועים הם לא פחות ממצוינים. מהירות מרבית של 230 קמ"ש וזינוק קלאסי הדורש שמונה שניות בלבד הם נתונים המתקשרים אצלנו בדרך כלל עם מנועי בנזין - חזקים. גם כאן עניין המחיר הוא שאלה של השקפה. 300,000 שקלים עבור דיזל? התשובה היא כן.
אם כבר אנחנו עוסקים בספרה 5, זה הזמן לדווח כי בקמור היו שמחים לראות את ה-X5 דיזל שהוצג בז'נבה עולה ארצה. לצערם, עקב דרישה גבוהה באירופה לרכב הכביש-שטח של ב.מ.וו, תיאלץ הגעתו להידחות.

יש בכלל ביקוש?

שאלנו את מנהלי קמור האם יש אכן ביקוש לגרסאות דיזל של ב.מ.וו. התשובה הייתה שכן, יש להערכתם לקוחות המעונינים בב.מ.וו, אך מעדיפים את הדיזל הזול. מבחינתם, רמות העידון והכוח של המנועים המודרניים מבטלים את הסלידה השמרנית מזולל הסולר. הוסיפו לכך את העובדה כי ה-320 דיזל תהיה זולה מדגם הבנזין עם מנוע שני ליטר ויקרה רק במעט מה-318.
ומה על מוניות? ובכן, מסתבר כי טראומת העבר לא נשכחה לרגע. למעשה, היא כה גדולה עד שב.מ.וו גרמניה הוציאה הוראה חד-משמעית האוסרת על מכירת מכוניות אלה לנהגי מוניות. מעניין למה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסדרה 3...
דרך סדרה 5...
ועד לשטח. הכל בדיזל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים