שתף קטע נבחר

הכלים לעבודה

מה צריך כדי לרדת לשטח ולעבור אותו בשלום. לרדת מעלות, לטפס מורדות, לדלג על סלעים

אלה למעשה כלי רכב לכביש שעברו מספר שינויים המאפשרים להם לנסוע גם בשטח. בקבוצה זו ניתן למצוא "כמעט מכוניות כביש" כמו סובארו פורסטר ואאוטבק, אודי אולרוד, וולוו קרוס קאנטרי וכו', או כלים מעט יותר מתאימים כמו טויוטה ראב4, לנד רובר פרילנדר, הונדה CR-V, קאיה ספורטאג', סוזוקי גראנד ויטרה ודומיהם.
השינוי המשמעותי ביותר לעומת מכוניות כביש טהורות - יש להם הנעה כפולה (4X4). המשמעות היא כי כל ארבעת גלגלי הרכב מניעים את המכונית-ג'יפ. זאת בניגוד למרבית כלי הרכב הפרטיים בהם רק שני גלגלים (קדמיים בדרך כלל, אחוריים לעיתים רחוקות) מניעים. בנוסף, הם גבוהים יותר (יש להם חישוקים וצמיגים גדולי-קוטר יחסית), בנויים בדרך כלל חזק יותר (יש סלעים בשטח...) ובחלקם יש אף תיבת הילוכים הכוללת הילוך כוח – שנקרא Low. כדאי לזכור כי כלי רכב אלו - מי פחות (תת הקבוצה הראשונה) ומי יותר (השנייה) - אינם מיועדים להתמודד עם עבירות קשה במיוחד והם עדינים ורגישים יחסית ל"ג'יפים הקרביים יותר". אגב, גם היצרנים עצמם לא התכוונו להעניק להם יכולת שתספיק לחציית הסהרה או טיפוס מעלה מחמל.

רכב שטח

גם קטגוריה זו ניתנת לחלוקה לשתי תתי-קטגוריות. זו של "ג'יפים לכל עת" וזו של "חיות שטח". קחו בחשבון שכאשר אנו מתייחסים לקטגוריה הראשונה אין הכוונה רק לפינוק אותו הוא מעניקים או אפילו לאיכות או היכולת. מדובר ברכב שטח לכל דבר ועניין המאפשר לרוכשים אותו ליהנות משני העולמות. לנהוג במשך השבוע ברכב מפנק, מאובזר ויוקרתי ובסוף השבוע או החופשה היזומה לטפס את כל המעלות הקשים ביותר בנגב.
כן, המחיר אכן בהתאם והוא יקרים במיוחד. מכיוון שהם לא רק גדולים, נוחים ומפנקים עד שבעה נוסעים, כלי רכב אלה מצוידים בשלל מערכות מכאניות ואלקטרוניות מתקדמות האמורות לסייע לנהג לצלוח בקלות יחסית מכשולים עימם יכולים היו בעבר רק כלים קשוחים, יעודים וספרטניים במיוחד להתמודד. לקבוצה זו משתייכים בין היתר איסוזו טרופר, טויוטה פראדו, ריינג' רובר, לנד רובר דיסקברי, מיצובישי פאג'רו, ניסן טראנו, יונדאי גלופר, ודומיהם.
בקבוצת חיות השטח אנו מתייחסים כבר לכלי רכב בעלי יעוד אחד ויחיד - נסיעה בשטח. בדרך כלל, כלי רכב אלה אינם משופעים בצעצועים ופינוקים וחזותם המתכתית והקשוחה משדרת בעיקר יעילות - "אני כאן כדי לעבוד!" למעשה, אם להיות כנים לחלוטין, מדובר בעיקר בכלי רכב לא ממש נוחים לחיים עירוניים.
אלה משרתים בעיקר את המגזרים הזקוקים לרכב שטח אמיתי, אמין, חזק ובעל יכולת הישרדות גבוהה למרות הקשיים עימם יאלץ להתמודד ומשווק בעיקר לכוחות הביטחון, רשויות כאלה ואחרות ופריקים לעניין - בקיצור, כאלה שלא חסים על ישבנם וגבם ודורשים רכב "בלתי עציר לחלוטין...". לקבוצה זו משתייכים בין היתר: סוזוקי סמוראי/ג'ימני, לנד רובר דיפנדר, תע"ר סופה, קרייזלר ג'יפ, טויוטה לנד קרוזר, האמר ודומיהם.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צריך את הכלים...
צילום טבע הדברים
הנכונים לעבודה
צילום טבע הדברים
מומלצים