שתף קטע נבחר

הסיוויק האירופאית מגיעה

הגרסה המעניינת ביותר של הונדה סיוויק תתייצב בימים הקרובים באולם התצוגה. יהיה שמח, זה בטוח

לאחר למעלה משישה חודשים בהם משווקת אצלנו גרסתה האחרונה של הסיוויק סדאן, נוחתת בארץ גרסת החמש דלתות האירופאית, המיוצרת בבריטניה. מעניין לציין כי גרסת חמש הדלתות מגיעה זמן קצר לאחר נחיתת המיניוואן המבוסס עליה - הסטרים. למה מעניין? פשוט כי הסטרים, המיוצר ביפן, הוצג הרבה לאחר אותה גרסת חמש דלתות. מן הסתם, שיקולי שיווק נשגבים מאתנו.

קבוצה שתיים

בכל מקרה דווקא גרסת חמש הדלתות מסמלת שינוי במדיניות של הונדה. מעתה היא תשווק ברמת גימור בסיסית (אבזור חשמלי לא מלא, צמד כריות אוויר בלבד) במחיר אטרקטיבי של "שני שקלים עודף מ-99 אלף" - מה שמותיר הפרש מזערי מהגבול הרווחי של קבוצה שתיים לחישוב שווי ערך רכב לצורכי מס.
כך שעכשיו זה רשמי - כפי שסיפרנו בעבר, הונדה נכנסת לראשונה לגוב האריות הנקרא ציי רכב. כדי שלא לפגוע יותר מדי בתדמית היוקרתית, לפחות בתחילת הדרך לא תציע החברה את הגרסה העירומה יחסית לציבור. עבורו יש במלאי את ה-LS המאובזרת הרבה יותר.
כדאי רק להזכיר כי פער המחיר בין שתי הגרסאות האמורות אינו מבוטל. זו האחרונה מציגה תג-מחיר של 110,000 שקלים, מחיר דומה אגב לגרסת הסדן באותה רמת אבזור. מעניין לראות האם יוכל היבואן לנתב את הציבור הישראלי חובב התמורה לכיוון הגרסה היקרה מהשתיים, ואם כן, איך יעשה זאת.
ואם כבר גרסאות, אז חובה להזכיר את פסגת ההיצע. שם תעמוד הסיוויק ES שתכלול גג נפתח, ורמת הידור גבוהה עוד יותר. אגב, בניגוד לדגם היפני, כל גרסאות הסיוויק האירופאית מגיעות עם ABS תקני. ועוד פרט פיקנטי אחד. למרות שיבואנים רבים מתחילים בימים אלה לשווק כבר את שנת הדגם 2002, המכוניות הבריטיות הן משנת הדגם 2001.

פורצת דרך

יש לזכור כי הסיוויק חמש-דלתות - נפח של 1.6 ליטר ו-110 כ"ס - היא אחת המכוניות המעניינות ביותר שהגיעו ארצה בתקופה האחרונה, בעיקר בפלח השוק הקומפקטי. כדי לרענן במקצת את בסיס הנתונים שלנו כדאי להזכיר את בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 268 ס"מ - לעומת 251 בגולף למשל. יחד עם רצפה שטוחה מובטח לנו אם כך מרווח פנים יוצא דופן בקטגוריה.
אך מעבר לכך מדובר במכונית המציינת את הגל החדש של קומפקטיות גבוהות במיוחד המאמצות כמעט לחלוטין את רעיון ומבנה המיניוואן. כך הפיז'ו 307, כך הפיאט סטילו. לעומת שתי האירופאיות נקטה הונדה בגישה ויזואלית קיצונית – כך המראה וכך תכנון סביבת הנוסעים והנהג עם בורר הילוכים הממוקם גבוה על הקונסולה הקדמית ולא במקומו ה"שמרני" על הרצפה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה סיוויק 2001
הונדה סיוויק 2001
הונדה סיוויק 2001
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים