שתף קטע נבחר

רנו הולכת על גדול

המכוניות הגדולות של רנו יגיעו סוף סוף, אך יסמנו רק את תחילת השינויים הצפויים

בשנים האחרונות נתנו לנו יבואני רנו להבין כי הם מוותרים בדרך כלל מראש על אפשרות להצליח בארץ עם מכונית גדולה. גדולה במידה אחת לפחות מהמגאן הקומפקטית. הספראן למשל, מכונית הדגל היוצאת של רנו, כלל לא הגיעה ארצה - למעט זו בה נוהג שמעון מזרחי כמובן. הלגונה שהקדימה אותה הסתפקה בגיחה קלה בלבד ומאד לא מרשימה מבחינה מסחרית.
אלא שבעת האחרונה - כך נראה - השתנתה תפיסה זו באופן קיצוני למדי. כעת, יותר מתמיד, נחוש היבואן לפרוץ את "מחסום הגודל". ואין כל ספק כי הוא שואב עידוד רב הן מהצלחת המגאן, הן מהשתלבותה הטובה יחסית של המקסימה - כדאי לזכור כי ניסאן מיוצגת על-ידי אותו יבואן, העונה לשם קרסו.

הלגונה

החדשה הראשונה והחשובה ביותר מבחינה זו היא הלגונה, אשר תגיע אלינו בתחילת הדרך אך ורק עם מנוע 2.0 ליטר, רמת אבזור גבוהה ומלוא הציוד הבטיחותי. הלגונה הוצגה בתערוכת פאריז, לפני יותר מחצי שנה, אך גרסת ה-2.0 ליטר הצטרפה בהמשך. היא מצוידת במנוע 16 שסתומים המייצר הספק מרבי של 140 כ"ס ומשודכת לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, זו המוכרת לנו שפותחה בשיתוף פיז'ו וסימנס. ההתלבטות היחידה של היבואן נוגעת למחיר, מן הסתם. ברנו עדיין לא משוכנעים ביכולתם להגיע לקבוצה 3 של חישוב שווי ערך מבחינת מחיר, המציב רף של לא יותר מ-125,000 שקלים. לפחות כרגע נראה תג-מחיר בסביבות ה-135,000 שקלים ריאלי הרבה יותר.

הוול-סאטיס

אבל רנו לא מסתפקים רק בלגונה. בתחילת השנה הקלנדרית עשויה לנחות כאן גם ספינת הדגל החדשה של רנו, הוול-סאטיס בה ננהג בעוד ימים אחדים. המכונית שנחשפה בתערוכת ז'נבה ומשתמשת באופן מקורי ומתוחכם בפלטפורמה של הלגונה החדשה, מייצגת שינוי דרמטי של רנו ביחס למכוניות הסלון.
זה יהיה כאמור גם שינוי דרמטי במדיניות של היבואן, אשר בניגוד לפיז'ו-סיטרואן נמנעו מלהביא את מכוניות הדגל. הוול-סאטיס תשווק בארץ עם מנוע ה-3.5 ליטר (שמקורו ב… ניסן) וכמובן שתהיה מצוידת מצמיג עד תקרה.

ויש עוד

ויש עוד מספר חידושים לשנת הדגם 2002 של רנו, אף אלה חשובים. לקראת ראש השנה תנחת כאן כזכור הקליאו המחודשת, שתאפשר ליבואן (וכנראה גם ללקוח) לבחור בין מנועים בשילוב עם תיבות הילוכים אוטומטיות. הבשורה החשובה ביותר היא חזרתה של גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית, הפעם עם מנוע 16 שסתומים, כדי להתחרות ב-206 המקבילה.
מהקצה השני תוצע הקליאו 1.2 ליטר עם תיבה חצי-אוטומטית בעלת תפעול סיקוונסיאלי ומצב "אוטומט" (בדומה לקורסה של אופל). לפחות כרגע מוצע גם מנוע ה-1.4 ליטר (16 שסתומים) עם תיבה "לעצלנים".
משפחת הקנגו עשויה לקבל חיזוק מכובד בדמות גרסת ההנעה הכפולה של המסחרית הקטנה. תאריך הנחיתה המשוער הוא, שוב, לקראת סוף השנה. ואם כבר מסחרי, הרי שבאגף זה עשוי להגיע השנה הטראפיק החדש שזכה לביקורת מצוינת באירופה, כמו-גם גרסה כבדה יותר עם ארבע גלגלים מאחור למאסטר אשר תענה לשם מסקוט. על רקע שלל החידושים, כמעט נשכח מאתנו כי גם הסניק, המיניוואן הקטן והמצליח, עבר מקצה שיפורים ושדרוג לקראת שנת הדגם 2002.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קליאו
לגונה
וול-סאטיס
סניק - 4X4
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים