שתף קטע נבחר

סתימה בצנרת

בעיות אספקה בפרילנדר דיזל משבשות את תוכניות לנד-רובר. אבל היבואן כבר מתכונן לריינג'…

הבעיה הגדולה שעומדת בפני יבואני לנד-רובר עם פתיחת שנת הדגם 2002 היא המחסור הגדול בדגמי הפרילנדר טורבו-דיזל-אוטומטי. לטענת היבואן, הבעיה עם הפרילנדר צנוע המידות - עם מנוע הטורבו-דיזל הזרקה ישירה של ב.מ.וו - אינה רק דרישה גדולה באירופה, אלא גם מספר מוגבל של יחידות כוח שכאלה שהגרמנים מספקים ללנד-רובר בכלל.
כדי להבין עד כמה המצב בעייתי, כדאי לדעת כי אפילו סדרה 3 של היצרן הבאווארי סובלת בימים אלה מעודף ביקוש "מדאיג" לאותה יחידת כוח. כאשר זה המצב, בוודאי שאין לב.מ.וו שום אינטרס להגדיל את אספקת המנועים לחברה שהייתה בבעלותה ועברה כזכור לידי פורד.
כאמור, עבור היבואן המקומי מדובר בחדשות מצערות למדי, ולכן עסוקים שם בניסיונות להעביר את מרכז הכובד השיווקי לגרסה האוטומטית השניה של הפרילנדר, זו בעלת מנוע ה-V6 בנפח 2.5 ליטר. בכל מקרה, כדי לעשות זאת יודעים בחברת המזרח כי יש להוריד את מחיר גרסת ה-V6 אל מתחת ל-200,000 שקלים, בדומה לטורבו-דיזל. היום עומד מחירה על 210,000 שקלים.

מחכים לריינג' רובר

מעבר לכך אין אצל יבואני לנד-רובר חידושים גדולים בתחילת שנת הדגם 2002, כאשר השינוי השווה אזכור הוא בתא נוסעים משופר לדיפנדר, בעיקר בלוח המחוונים. אלה להם הדיפנדר אינו חדש מודעים ודאי לכך כי כל שינוי שם יתקבל בברכה…
רק בסוף השנה אנו צפויים לחדשות מעניינות של ממש, עם חשיפת הריינג'-רובר החדש. לפחות כרגע נראה שספינת הדגל של לנד-רובר תערוך את הצגת הבכורה בתערוכת דטרויט (ינואר 2002), ואילו הייצור יחל זמן קצר לאחר מכן. עם מעט אופטימיות ואמונה, ניתן לצפות לנחיתה של אביר השטח בארץ עוד לפני פתיחת שנת הדגם 2003.
הריינג'-רובר החדש, שתוכנן עדיין תחת שלטון ב.מ.וו ובתחילת הדרך ישתמש אפילו במנועים מתוצרתה שלה (דיזל ובנזין), מבטיח להיות חיה אחרת לגמרי מהדגם היוצא, עם מנועי שישה צילינדרים (3.5 ליטר) ו-V8 (בנפח 4.4 ליטר) שיהוו את חוד החנית.
בלנד-רובר דברו גם על גרסה יוקרתית במיוחד עם מנוע V12 של ב.מ.וו, אולם עדיין לא ברור אם תוכנית זו תצא לפועל או שהבריטים יחכו למנוע ה-V12 החדש של קוזוורט, המשמש בינתיים את האסטון מרטין ונקיש. בכל מקרה, פחות משנתיים לאחר ההשקה עשויה לנד-רובר לעבור לשימוש במנועי בנזין של יגואר בנפח דומה.
אנשי לנד רובר שמוכנים להתייחס לכלי טוענים כי למרות דמיון במראה, מדובר ברכב מתקדם בהרבה, אשר בעזרת מערכת מתלים מתוחכמת (קפיצי אוויר ומערכת ייצוב נשלטי מחשב) יציג התנהגות כביש מצוינת, יחד עם יכולת שטח לא מבוטלת, כאשר הכל "עטוף" בחבילת היוקרה והפינוק לה רגילים בעלי ריינג'. הוא כנראה יהיה גם יקר יותר - אך לאור מחירו כבר עתה, ברור כי לא זה מה שיטריד את הרוכשים הפוטנציאליים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרילנדר. יש מנוע?
ריינג`-רובר. יקבל שיפור משמעותי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים