שתף קטע נבחר

Mי הכי חזק - נתון סופי...

מרצדס משגרת למערכה - גם אצלנו- גרסה מחודשת וחזקה של ה-M. עכשיו גם יש מחיר לתרגיל

כבר לפני כחודשיים ספרנו לכם כי הצגת ה-X5 של ב.מ.וו גרמה נדודי שינה רבים אצל המתחרים משטוטגארט. אלה לא אהבו את קבלת הפנים לה זכה רכב השטח המוצלח, ועוד פחות מכך את העובדה שהמרצדס הפופולרי והנחשק נראה לפתע פחות מעניין, אפילו פחות איכותי.
אם לא די בכך, "החוצפנים" ממינכן גם טרחו לשתול בחזית ה-X יחידת דיזל שעם 232 כ"ס הייתה, אלוהים אדירים, חזקה מזו של ה-M. לחבר'ה במרצדס לא היה ספק. המצב חייב טיפול. מרשם הרופא המומחה אמר - "כניסה למכון היופי, בעיקר לצורך מתיחת פנים, וביקור קצר במכון הכושר".
היום אנחנו מספרים לכם גם על המחיר אותו ידרש כובש מדבריות ומדרכות לשלם, עבור התענוג. אולי שלא במקרה, הוא נמוך יותר ממה ששיערנו, גם אם אינו יכול להחשב כידידותי במיוחד...

קוסמטיקה חיצונית

יכול להיות שחיצונית עבר ה-M שינויים לא מהותיים, אך הם בהחלט בולטים. כרגיל במקרים של מתיחת עור באמצע החיים, הם נוגעים יותר לקצוות. השינוי הבולט נמצא בחזית, שם לוכדים את העין פגושים אגרסיביים יותר למראה, כולל כונסי אוויר חדשים ופנסי ערפל.
יחידות התאורה הראשיות הוחלפו אף הן ביחידות שקופות ומעוגלות יותר, והסבכה הקדמית עברה שינוי קל. גרסאות ה-V8 זכו לשינויים מעט יותר בולטים, עם שימוש בניקל בוהק מלפנים (גריל), בצדדים ומאחור (ידיות דלתות). לכך מצטרפות גם מראות צד אווירודינמיות יותר, המכילות גם את יחידות האיתות המוכרות. חישוקי "17 חדשים יהפכו מעתה לציוד תקני בכל הגרסאות, כאשר גם מידות הצמיגים תפחו. הפגושים, פסי החיכוך והידיות יהיו מעתה בצבעי המרכב.

וגם פנימית

כצפוי, גם תא הנוסעים עבר שיפור, עמו משיבה מרצדס לביקורת שהוטחה לא פעם ב-M, בעיקר בכל הנוגע למראה ולאיכות החומרים. למעשה, מבצע היצרן הגרמני מהלך דומה לזה שעשה לא מזמן עם ה-A. קונסולה מרכזית חדשה, תא אכסון חדש בין המושבים, שילוב חלקי דיפון מעץ, מאפרה מוארת מאחור וחשוב יותר, פתחי אוורור נפרדים לנוסעים מאחור.
גם בקרת האקלים הוחלפה במערכת מתקדמת יותר, המזהה אוטומטית צורך בתפקוד שונה, כולל כמובן פיצול קירור - כולל שליטה עצמאית - גם ליושבים מאחור.

הכוח

אולם שינויים הגדולים שעבר ה-M מסתתרים דווקא בתא המנוע, כל זאת כדי להחזיר את הכדור למגרש של ב.מ.וו. עד היום צוידה גרסת הדיזל החזקה ביותר של ה-M במנוע ה-2.7 ליטר חמישה צילינדרים. מדוע לא הותקן מנוע שישה צילינדרים בטור (3.2 ליטר)? פשוט, לא היה מקום למנוע הארוך.
כאמור, מרצדס לא יכולה להרשות לעצמה מתחרים עם דיזל בעל יותר כוח וצילינדרים. הפתרון במקרה זה אפקטיבי. כך "נשתל" מנוע הדיזל החזק ביותר של החברה, V8 בנפח ארבעה ליטרים והספק מרבי של 250 כ"ס. מדובר כמובן במנוע מסילה משותפת, עם שני מגדשי טורבו אשר הוצג לראשונה במרצדס S. בגלל מבנה בתצורת V הוא קצר יותר ומתאים לתא המנוע הקיים. עם 250 כ"ס ו-57.1 קג"מ!!! יזנק רכב זה למאה קמ"ש תוך 8.1 ש' ויגיע למהירות מרבית של 213 קמ"ש.

ויש עוד כוח

בנוסף, גם בתחום הבנזין מציגה החברה חידושים - שם יחליף ה-500ML, את ה-430 והשם אומר הכל. הגרסה (הרגילה) הבכירה תקבל את מנוע ה-5.0 ליטר (V8) בעל 292 כ"ס (הבדל של 20 כ"ס) ו-45 קג"מ. עם כל-כך הרבה כוח, תזנק הכבודה למאה ב-7.7 ש' ותגיע ל-221 קמ"ש.
בפסגת ההיצע תישאר בינתיים גרסת ה-AMG הספורטיבית עם מנוע ה-5.4 ליטר ו-347 כ"ס, אם כי בעתיד עשויה אף היא לעבור שינוי לטובת… יותר כוח. גרסה זו תיבדל בגימור בולט יותר של הגריל והחישוקים.
האבזור הבטיחותי עשיר כרגיל וכולל מלבד כריות צד גם וילונות בטיחותיים. ל-M יחידות תאורה חדשות מהסוג שמרצדס מכנה קסנון B, עם רמת הארה גבוהה ביותר, שעד כה היו תקניים רק ב-CL היקרה. וכן, הרכב המחודש כולל, כמו מכוניות רבות של מרצדס, חיישן להפעלת תאורה, חיישן להפעלה אוטומטית של המגבים וחיישן לסיוע בחניה.

ובארץ

כאמור, על כל אלה (ועוד קצת) כבר דיווחנו לכם בעבר. והסיבה לפרסומה המחודש של הכתבה נוגע בעיקר למחיר, המתפרסם היום לראשונה. כאמור, רכב השטח המחודש של מרצדס יוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרבה (ספטמבר 2001) ויגיע לארץ מעט לאחר מכן, כנראה באוקטובר. שלושה דגמים יוצעו כאן לאניני הטעם וכבדי הארנק - 270 דיזל, 320 בנזין, ואת מקום ה-430 יתפוס, כמו בכל העולם, ה-500.
והמעות? גרסת ה-270 תעלה 270,000 שקלים, ה-320 ידרוש במפתיע "רק" 280,000 שקלים, 100,000 פחות מהגרסה הבכירה, ה-500. בהצלחה למנחשים...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים