שתף קטע נבחר

וולוו מתחדשת

השוודים מגלים סוף סוף את מהפכת הדיזל, מציגים מנוע חדש וחזק ומדברים אפילו על רכב שטח עתידי. יהיה שמח…

לאחר שלל מכוניות התצוגה שחשפה וולוו ב-12 החודשים האחרונים, מרגישים שם כנראה כי הגיע הזמן לעבור לפסים מעשיים יותר. פחות רעש אולי, הרבה יותר תועלת. למעשה, החברה השוודית מתכננת להציג בשבועות הקרובים שלל חידושים מעניינים וחשובים.
וחשובה ומעניינת מכל תהיה כנראה הצגת גרסה כפולת הנעה ל-S60, אשר תוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה. לחובבי הטריוויה נזכיר כי זו פעם ראשונה בה משדכת החברה הנעה כפולה במכונית נוסעים רגילה. נכון, עד כה הוצעו מערכות אלה רק בגרסאות סטיישן של היצרן…
הוולוו S60 תצויד כצפוי במערכת נשלטת אלקטרונית של האלדקס, המספקת מערכות דומות גם לקונצרן פולקסוואגן על שלוחותיו הרבות. כך פולקסוואגן עם גולף, אודי עם A3 ו-TT, סיאט עם הליאון וסקודה עם האוקטביה.

הנעה כפולה

על הכוונה לייצר גרסה זו אותתה וולוו עם מכונית תצוגה חדשה שנחשפה עוד בתערוכת פאריז, ה-PCC. למעשה, הייתה זו גרסה ספורטיבית אימתנית וכפולת הנעה ל-S60 T5 המוכרת גם לנו. אולם לפחות בתחילת הדרך, תהיה ה-60 תמימה יותר למראה וגם לתאוצה ומהירות מרבית.
הגרסה הראשונה שתוצג תצויד במנוע ה-2.4 ליטר עם הגדשת טורבו בלחץ נמוך והספק מרבי של 200 כ"ס - ממש כמו המנוע שפגשנו בקרוס-קאונטרי. ייצור יחל כבר בחודש אוגוסט, אולם מאוחר יותר תוצע המכונית עם מערכת בקרת יציבות חדשה. נראה כי אחרי מכונית זו תציג וולוו גרסה חזקה, אגרסיבית וכפולת הנעה שתזכיר הרבה יותר את ה-PCC.

סוף סוף דיזל

אך למרות האקשן, חשוב הרבה יותר מבחינת מכירות הוא מנוע הטורבו-דיזל מסילה משותפת החדש שפותח על-ידי וולוו עצמה. זהו למעשה מנוע הדיזל הראשון של החברה, פשוט מכיוון שעד עתה היא עשתה שימוש ביחידות כוח של אודי או רנו.
אולם הביקוש הגדול למנועים אלה באירופה דחף לזירוז תהליכים ולהצגת יחידה חדשה ומודרנית. גם מנוע הדיזל מבוסס על הסדרה המודולארית של וולוו, עם מבנה מקורי יחסית של חמישה צילינדרים. המנוע שיופיע תחת שם הקוד D5, יופיע ראשית ב-S60 וב-S80 ורק מאוחר יותר גם ב-V70. זוהי יחידת כל-אלומיניום, השוקלת 185 ק"ג בלבד. לפי האב הגאה מדובר באחד המנועים קטני המידות שניתן למצוא בנפח דומה.
מה עוד? ובכן, מדובר בנפח של 2.4 ליטר וכמובן שימוש בארבעה שסתומים לצילינדר – 20 בסך הכל. יהיה כמובן מגדש טורבו, תהיה גיאומטריית להבים משתנה וגם מקומה של מערכת מסילה משותפת "דור שני" (לחץ גבוה יותר, פעולה מדויקת מבעבר) לא יפקד.
נתוני ההספק והמומנט מרשימים ביותר, עם 163 כ"ס של הספק מרבי ומומנט מרבי של לא פחות מ-34.7 קג"מ (יותר מה-T5!) כבר ב-1750 סל"ד. לפי וולוו, שובר מנוע זה את שיא יחס הספק-נפח בין מנועי הדיזל.
הביצועים יצאו כמובן נשכרים עד מאד מנתונים אלה. זינוק ל-100 קמ"ש יארך 9.5 שניות בלבד במקרה של ה-S60, ואילו ל-S80 ול-V70 ידרשו 9.8 שניות לצורך העניין. מהירות מרבית תעמוד בכל השלוש על 210 קמ"ש.
בתחילת הדרך יוצע המנוע עם תיבה ידנית, אך תוך חודשים ספורים תצטרף להיצע תיבה אוטומטית. אגב, מאוחר יותר תוצע גם גרסה חלשה יותר ופחות יומרנית עם 130 כ"ס.

וגם שטח

האנס אולב אולסון, יו"ר החברה, הודה בטקס הצגת המנוע כי וולוו צריכה הייתה להתמקד ביחידת כוח מתקדמת כזו כבר מזמן ולא להמתין זמן רב כל-כך. לעומת זאת, בין שלל הניסוחים המהללים בלטה לעין גם ידיעה מעניינת.
מנוע הדיזל החדש יהיה ללא ספק אחת מיחידות הכוח העיקריות של רכב כביש-שטח שוודי חדש, אשר יוצג, כך טוענים בחברה, כבר בתחילת השנה הקרובה. ולכן אנחנו נזכרים לפתע בחשיפה השוודית בתערוכת דטרויט, שם הופיעה מכונית תצוגה מעניינת שכונתה ACC והראתה קשר הדוק למדי עם SUV.
ובכן, המכונית תעשה ללא ספק שימוש בפלטפורמת ומערכת הנעה כפולה של הקרוס-קאונטרי. ואם לסמוך על מאפייני מכונית התצוגה, המראה יהיה דומה לזה של משפחת ה-60/70/80, עם זיקה בולטת כמובן לקרוס קאונטרי. בכל מקרה, תא הנוסעים יהיה גבוה והמראה אגרסיבי יותר.
בחרטום רכב הכביש-שטח הייעודי הראשון של וולוו יפעמו, מלבד הדיזל, גם מנועי חמישה ושישה צילינדרים המוכרים לנו זה מכבר.
ולבסוף, הנקודה הישראלית. לא ברור בינתיים מה באמתחתו של יבואן וולוו לישראל, אך אם לשפוט על-פי זריזותו בעבר עם דגמים חדשים, בעיקר הקרוס-קאונטרי, יש לשער שגם דגם זה יגיע לכאן, מהר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו S60...
מתגלגלת קדימה...
עם הנעה כפולה חדשה...
ומנועים חדשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים