שתף קטע נבחר

המלחמה החריפה את תופעת דואר הזבל

מחקר קובע כי 2,469 הודעות זבל הכוללות את המלים "עיראק", "חיילים" או "מלחמה" התקבלו בחודש מרץ, בהשוואה ל-292 הודעות כאלה בחודש פברואר.

המלחמה בעיראק תרמה לא מעט להחרפת תופעת דואר הזבל, והביאה לזרם חדש של הודעות מסחריות שנשלחות לגולשים מבלי שביקשו זאת, בהן גירסה חדשה של העוקץ הניגארי, הצעות לרכישת בגדים ומוצרים "פטריוטים", מסיכות אב"כ במבצע ועוד.
מחקר חדש מגלה כי הודעות מסחריות בעניינים הקשורים למלחמה היוו כ-10 אחוזים מכלל דואר הזבל שהתקבל בחודש שעבר בשרתי הדואר של חברת "סרף קונטרול", המפתחת אמצעים נגד דואר זבל. רוב הודעות הזבל בענייני המלחמה כללו הצעות לרכישת מוצרים פרו אמריקניים כמו דגלים, מטבעות וספרים היסטוריים, מסרה החברה.
מסתבר שגם זבלנים ישראלים תרמו לתופעה המפוקפקת. בין הודעות דואר הזבל הופיעו גם הצעות מסחריות לרכישת "מסיכות אב"כ ישראליות". הצעות אחרות קראו לגולשים "להביע את תמיכתם באמצעות רכישת סיכה של דגל ארה"ב". "סרף קונטרול" איתרה 216 גירסאות שונות של הצעה לרכישת מסיכות אב"כ בחודש מרץ, לעומת אפס הצעות כאלה בחודש פברואר.
הוושינגטו פוסט דיווח, כי ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב, שעוקבת אחר תופעת דואר הזבל באינטרנט בחיפוש אחר הונאות ופעילויות בלתי חוקיות אחרות, איתרה בחודש מרץ 2,469 הודעות זבל הכוללות את המלים "עיראק", "חיילים" או "מלחמה", בהשוואה ל-292 הודעות כאלה בחודש פברואר.
דואר הזבל מקיף כ-40 אחוז מתעבורת הדואר האלקטרוני בארה"ב, על פי מחקר של חברת האנטי וירוס "ברייטמייל" (Brightmail) מסוף 2002.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הודעות זבל. המלחמה החריפה את התופעה
מומלצים