שתף קטע נבחר

יאהו! רוכשת את אוברצ'ור

אתר האינטרנט יאהו! הכריז היום (ב') על רכישת חברת "אוברצ'ור" עבור 1.6 מיליארד דולר. המיזוגים האחרונים בשוק החיפוש מבשרים על הסלמה בתחרות

אתר האינטרנט יאהו! הכריז היום (ב') על רכישת חברת "אוברצ'ור" עבור 1.6 מיליארד דולר.
העיסקה לרכישת "אוברצ'ור", חלוצה בתחום מודעות המלים במנועי חיפוש, תתבצע באמצעות החלפת מניות. הרכישה תאפשר ליאהו! להמשיך בשינוי האסטרטגי מאתר המבוסס בעיקר על פרסומות באתרי אינטרנט למודל עסקי מגוון, המבוסס על פרסומות וחסויות מסוגים שונים ודמי מנוי.
המערכת שפותחה על ידי אוברצ'ור, שנודעה בעבר בשם GoTo.com, מאפשר למפרסמים להשתתף במכירות פומביות על הזכות להציב את הקישורים שלהם בדפי תוצאות בהקשר של מלות חיפוש מסוימות. המכירה הפומבית קובעת את סדר הופעת הקישורים של המפרסמים בדף המבוקש - מי ראשון, מי שני וכו'.
אוברצ'ור מוכרת רישיונות למגוון רחב של אתרי אינטרנט - בהם יאהו! - המשלבים את הטכנולוגיה בדפי התוצאות שלהם. במסגרת העסקה, שתושלם רק לאחר מתן אישור רגולטורי ואישור בעלי המניות, ככל הנראה ברבעון הרביעי, אוברצ'ור תהפוך לחברת בת בבעלות מלאה של יאהו!.
בעקבות העסקה, שתי החברות יוכלו להציע מגוון רחב של פתרונות שיווק ברחבי העולם, בהם מיתוג, מודעות בתשלום, באנרים גרפיים, קישורי טקסט, מולטימידה ופרסום על פי הקשר, מסר מנכ"ל יאהו!, טרי סמל, בעקבות ההכרזה.
יש לציין, כי בעבר רכשה אוברצ'ור את חברות החיפוש "פאסט" ו"אלטה ויסטה", המתחרות בגוגל, שנתקלת בהדרגה בתחרות גוברת מצד מיקרוסופט ויאהו!. האחרונה לא נשארה חייבת ורכשה לאחרונה את "אינקטומי", מתחרה נוספת של "גוגל". לא מן הנמנע כי המיזוגים בשוק החיפוש מבשרים על החרפה בתחרות בין יאהו!, גוגל ומיקרוסופט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוברצ'ור. נרכשה על ידי יאהו!
מומלצים