שתף קטע נבחר

רוב הישראלים מעדיפים לרכוש מותגי אופנה מזויפים

בדיקת אוניברסיטת דרבי: הצרכן הישראלי סבור כי חיקוי או זיוף של מוצר הלבשה הינו אקט לגיטימי ומקובל. גברים רוכשים יותר בגדים מזויפים מנשים

רוב הצרכנים הישראלים מעדיפים לרכוש מותגי הלבשה מזויפים שמחירם נע סביב 20% ממחירי הלבשה ממותגת מקורית. כך עולה מבדיקת אוניברסיטת דרבי. עוד עולה, כי העדפת רכישת הזיופים משותפת לבעלי השכלה גבוהה או תיכונית, לבעלי הכנסה גבוהה או בינונית, לבעלי שכבות גיל שונות. עם זאת, גברים רוכשים יותר בגדים מזויפים מנשים.

 

מהבדיקה עולה, כי הצרכן הישראלי סבור כי חיקוי או זיוף של מוצר הלבשה הינו אקט לגיטימי ומקובל. לחלק מהצרכנים החיקויים מספקים את היתרון של הקניית תכונות הסטטוס, לחלק אחר של קוני החיקויים ישנה תחושה ברורה שלמרות נחיתות החיקויים מול המותגים המקוריים פער המחירים העצום מצדיק את השימוש בחיקויים.

 

גברים, כאמור, מעדיפים להיתפס "כפחות פראיירים" ולכן מעדיפים לרכוש, יותר מנשים, בגדים מזויפים. הגברים מוכנים להוציא כסף על בגדים מקוריים כאשר הם מיועדים לאירועים מיוחדים.

 

כדי להמחיש את פערי המחיר בין מותג מקורי למזויף הובאו מספר דוגמאות: מכנסי דיזל לגבר יעלו 675 שקל בחנות מקורית של החברה לעומת 200 שקל בשוק הכרמל או בשוק בצלאל בתל אביב; חולצות נייקי עולות כ-20 שקל בשווקים לעומת 120-100 שקל ויותר בחנויות. פערים דומים קיימים גם בחולצות של ריף קארל, בילבונג, אוניל ובלינד.

 

הזיופים קיימים גם בבשמים, תיקי נשים, נעלי ספורט, מוצרי קוסמטיקה ושתייה חריפה. בדיקות השוואתיות כלליות שנערכו מצאו פערי מחיר עצומים קיימים בין מותגים כמו תיקי לואי ויטון, גוצ'י, שאנל וקלווין קליין, העולים כ-200–100 שקל בשוק או בחנויות המוכרות מותגים מזויפים, לעומת 800 עד 1,500 שקל ולעיתים יותר למותג מקורי. אובחנה גם תופעת זיופים ניכרת בתחום הסיגרים שלכאורה מיובאים מקובה.

 

המחקר הראשון נערך בקרב 70 צרכנים בשני קניונים מרכזיים בגוש דן : עזריאלי ואיילון. המחקר השני שהקיף 68 נשאלים נעשה בקניון רמת אביב בת"א ובקניון "רננים". בסך בכל השתתפו במחקרים 138 נשאלים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בגדים. אפשר בחנות ממותגת
צילום: אביגיל עוזי
ואפשר בשוק...
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים