שתף קטע נבחר

הליסינג פחות בטוח

הרכב שתקבלו מהמעביד - שמעוניין במחיר הזול ביותר - יהיה במרבית המקרים פחות מאובזר מרכב דומה שנמכר לקהל הרחב. בדרך כלל, אבזור הבטיחות הוא הראשון להיעלם

יש לכם רכב ממקום העבודה? אתם ברי מזל מבחינה כלכלית. הוצאות רכישה ותשלומים שוטפים על רכב פרטי, הן עניין מכביד על מרבית משקי הבית. אלא שלא הכל ורוד דווקא. חשוב למשל שתדעו כי המכונית שקיבלתם מהעבודה, בדרך כלל פחות מאובזרת ממכונית זהה הנמכרת ללקוח פרטי. בעיקר חשוב שתדעו כי האבזור הבטיחותי החשוב כל-כך, עשוי להיות צנוע בהרבה.

 

קראו כאן על העיוות שיצרה החלוקה לקבוצות שווי שימוש בשוק הרכב הישראלי

 

חוכמת הליסינג

 

רוב המעבידים הרוכשים עבור עובדיהם רכב, עושים זאת בשיטת הליסינג. כלומר, הם לא משלמים את כל סכום רכישת הרכב בבת אחת, אלא לאורך שלוש שנים. בדרך כלל משלם העובד סכום מסוים עבור הזכות להשתמש ברכב. אגב, סכום זה יכול להגיע עד אלפי שקלים בחודש, בהתאם לרכב הצמוד.

 

אלא שהמעביד, באופן מובן, מעוניין שהעסקה עם חברת הליסינג תהיה כמה שיותר נוחה עבורו. בכסף כמובן. חברות הליסינג מצדן, מעוניינות לענות על הדרישה לעסקה זולה, ומציעה על-כן דגמים השונים במידה רבה מאלה הנמכרים לקהל הרחב.

 

הבדלים אלה יכולים להתבטא בשני חלונות מופעלי חשמל בלבד, במקום בארבעה כמקובל. הצמיגים עשויים להיות שונים (קטנים-צרים יותר), סוג הריפוד עשוי להיות פשוט יחסית, חלק מהמכוניות מגיעות ללא תפעול חשמלי למראות הצד, ללא פנסי ערפל ועוד.

 

כל זאת כדי לחסוך במחיר הרכב, ולהתאים אותו למה שקרוי "קבוצת שווי שימוש 2", קטגוריה פופולרית בה נכללים כלי רכב שערכם לא יותר מ-125,950 שקל. כמובן, בהתאם לקבוצת שווי השימוש נקבע הסכום שנזקף לשכרו של העובד, בגין ההטבה שיש לו משימוש ברכב מהמעביד. על סכום זה הוא צריך לשלם מס הכנסה. לנוחותכם, מספר דוגמאות של הבדלים בין מכוניות "פרטיות", לכאלה אותן נותן המעביד, בקבוצת שווי שימוש 2.

 

הדגמים השונים. מה כן, מה לא

 

רנו מגאן: גם הגרסה לציי רכב מצוידת בכל אבזור הבטיחות. ABS, מערכת לחלוקת כוח בלימה ותגבור בלימה בעת בלימת חרום, אפילו שש כריות אוויר. אבל יש אבזרי פינוק שקיימים בדגמים לשוק הפרטי, אך לא בליסינג: למשל, הפעלה ידנית של החלונות מאחור, כיוון ידני למראות, שלט רחוק אינו סוגר את השמשות, אין פנסי ערפל, חיישני אורות וגשם, וילונות הצללה לחלונות אחוריים ולשמשה אחורית, או משענת יד מרכזית. מחיר הרכב בליסינג: 124,905 שקל. מחיר הדגמים המאובזרים: 138,950-129,950 שקל.

 

סוזוקי ליאנה: הדגם לציי רכב נקרא GLS, ומחירו 109,990 שקל. האבזור הבטיחותי כולל רק שתי כריות אוויר (ארבע בדגם המאובזר יותר) ו-ABS. לחברה יש גם דגם הנקרא GL שמחירו 105,990, והוא אינו כולל ABS. אין מערכת סיוע לבלימת חרום, גם לא בדגם המהודר. מבחינת אביזרי פינוק, יחסית לדגם המהודר ביותר הנקרא GLX, והנמכר לצרכן הפרטי ב-113,990 שקל, חסרה שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, פנסי ערפל וחישוקים קלים. גם דגם ציי הרכב מאובזר בארבעה חלונות חשמליים, ומראות בעלות הפעלה חשמלית.

 

פורד פוקוס: דגם ציי הרכב נקרא LX, ומחירו 123,000 שקל. יש בו רק שתי כריות אוויר, ABS ומערכת לחלוקת כוח בלימה בין הגלגלים. בדגם הנמכר לציבור הרחב (גיהה), העולה 128 אלף שקל, יש ארבע כריות אוויר, כל החלונות מופעלי חשמל, יש מראות מופעלות חשמל (כמו בדגם ציי הרכב), יש הגה מצופה עור, כרית תמיכה לתחתית המסעד, משענת יד לנהג, חישוקים קלים וצמיגים רחבים יותר, לוח מחוונים בשני גוונים וריפוד מהודר יחסית.

 

מאזדה 3: ה-3 הנמכרת לציי רכב נקראת "אקטיב", ומחירה 123 אלף שקל. האבזור הבטיחותי כולל ABS ורק שתי כריות אוויר. מערכת סיוע בבלימת חרום קיימת רק בדגם ה-2.0 ליטר. הדגם המאובזר יותר נקרא "קומפורט", ומחירו 130 אלף שקל. רמת האבזור שלו גבוהה בהרבה מדגם ציי הרכב, כולל שש כריות אוויר, משענת יד בספסל האחורי, יחידות תאורה נוספות בחזית הרכב, חישוקים קלים וצמיגים רחבים יותר, מגיני בוץ, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע, מושב נהג מתכוונן, הקשחת מסעד במושב הנהג וריפודי בד איכותיים יותר.

 

טויוטה קורולה: דגם ציי הרכב נקרא "קורולה סאן" ומחירו 123 אלף שקל. יש בו ארבע כריות אוויר ו-ABS. הדגם המהודר יותר, תחת השם "GLI", כולל ארבעה חלונות חשמליים לעומת שניים בלבד בסאן, יש בו מערכת שמע, מחשב דרך, שישה רמקולים (ארבעה בסאן, בו אין מערכת), מושב אחורי מפוצל, מערכת בקרת אקלים וקונסולה מרכזית בשני גוונים. מחירו 128 אלף שקל.

 

שברולט אביאו ואופטרה: האביאו (1.4 ליטר) לציי רכב ולציבור הרחב מוצע עם שני סוגי מנוע: אחד עם שמונה שסתומים (83 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית, או 16 שסתומים (94 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית. בדגם הידני אין אפילו ABS, והוא מצויד בשתי כריות אוויר בלבד. מחירו 80,500 שקל, ואין בו כמובן מערכות לחלוקת כוח בלימה או סיוע בבלימת חרום. הדגם האוטומטי - שמוצע לציבור הרחב ולציי רכב, מצויד ב-ABS ושתי כריות אוויר בלבד. לדגם זה יש מערכת לחלוקת כוח בלימה בין הגלגלים ומחירו 99,500 שקל. עוד יש בדגם זה ארבעה חלונות מופעלי חשמל לעומת שניים בדגם הידני, מושב נהג מתכוונן לגובה, נעילה מרכזית ומראות צד מופעלות חשמל (קיים בשני הדגמים).

 

מחירה של האופטרה 1.6 ליטר, המוצעת לציי רכב (LS) עומד על כ-110 אלף שקל. זאת כולל ABS וארבע כריות אוויר. אין מערכת סיוע לבלימת חרום, אבל יש מערכת לחלוקת כוח בלימה. אלה הן גם מערכות הבטיחות המוצעות בדגם הנמכר לציבור, הנקרא LS פלוס. בדגם הזה, שמחירו 114,900 שקל, יש גם גג שמש, מערכת בקרת אקלים (שאינה בדגם הרגיל), חישוקים קלים ודיפון פנימי דמוי עץ.

 

יונדאי גטס, אקסנט ואלנטרה: מחירה של הגטס (1.4 ליטר) לציי רכב (GLF) הוא 90 אלף שקל. היא מוצעת ללא ABS ורק עם שתי כריות אוויר. אבל יש דגם ברמה גבוהה יותר, שמחירו 92 אלף שקל, ואף הוא מיועד לציי רכב. הוא מוצע עם ABS ומערכת לחלוקת כוח בלימה. גם בו יש רק שתי כריות אוויר. הדגם המוצע לציבור (GLS) במחיר של 97 אלף שקל, מציע אף הוא רק שתי כריות אוויר, ארבעה חלונות מופעלי חשמל (לעומת שניים בלבד בדגם לציי רכב) ומראות צד בעלות כיוון חשמלי, שלא קיימות בדגמים הפשוטים.

 

לאקסנט יש רק דגם אחד, הנקרא "פמילי", ומוצע לציבור ולציי רכב באותה רמת אבזור, מחירו 102 אלף שקל ויש בו רק שתי כריות אוויר ו-ABS. האלנטרה לציי רכב נקראת "GL" ומחירה 114 אלף שקל. יש בה ארבע כריות אוויר, ABS ומערכות סיוע לבלימת חרום וחלוקת כוח בלימה. הדגם המהודר - GLS - שמחירו 116 אלף שקל, כולל בנוסף מערכת בקרת אקלים, מחשב דרך, נעילה מרכזית, ארבעה חלונות מופעלי חשמל (יש גם בדגם ציי רכב), משענת יד קדמית, אנטנה חשמלית, תאורת מפות ועמעם בלוח המחוונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מגאן. אין פשרות בבטיחות
מאזדה 3. רק שתי כריות אוויר
פורד פוקוס. שתי כריות במקום ארבע
סוזוקי ליאנה. פחות אבזור בטיחות ומותרות
יונדאי גטס. ללא ABS
שברולט אופטרה פחות אבזור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים