שתף קטע נבחר

יגור נגד רכבת העמק: המסילה עוברת 50 מ' מהבתים

הקיבוץ הגיש התנגדות לתוואי הרכבת בתחומו וטוען: התכנית גורמת לו לנזקים רבים ופוגעת פגיעה חמורה באיכות חייהם, בביטחונם האישי של התושבים ובזכויותיהם הקנייניות

רכבת העמק המחודשת בראשית דרכה וכבר יש לתוואי שלה מתנגדים. קיבוץ יגור (בין חיפה לטבעון) הגיש השבוע התנגדות לתוואי מסילת הרכבת לוועדה לתשתיות לאומיות בטענה כי הוא סמוך לבתי הקיבוץ.

 

בהתנגדות, שהוגשה באמצעות עוה"ד ענת בירן וורד סייג מאירוביץ ממשרד יגנס-טויסטר ושות', נטען, כי תוואי מסילת הברזל, העובר בשטח הקיבוץ, יעבור במרחק של 50 מטר בלבד מבתי הקיבוץ. כמו כן הקיבוץ הופלה לרעה וכי באזור שער העמקים-תל קשיש, נבחרה חלופה במסגרתה הוזז התוואי ההיסטורי של הרכבת בשל הקירבה לשכוונת המגורים באלרואי ובקריית חרושת.

 

לטענת הקיבוץ, התוכנית גורמת לו לנזקים רבים ופוגעת פגיעה חמורה באיכות חייהם ובביטחונם האישי של התושבים. בנוסף, התוכנית פוגעת בזכויותיהם הקנייניות של הקיבוץ וחבריו.

 

עוד טוען הקיבוץ, כי הגבהת המסילה בצומת יגור מהווה חסימה נופית ומפגע סביבתי, פגיעה באפשרויות הרחבתה של שכונת המגורים, העדר פתרונות לשטחים החקלאיים וכי תחנות הנוסעים המתוכננות מרוחקות מהקיבוץ ולכן הדבר לא יתרום לפיתוחו.

 

הקיבוץ: להזיז את תוואי המסילה

 

הקיבוץ מציע כי הוועדה תבחן התוויית המסילה מצפון לכביש 75 או לחילופין ,להנמיך את המסילה בצומת יגור ובאזור הקיבוץ ,להקים קיר אקוסטי ובסמוך אליו סוללה ולהגביל את שעות פעילות הרכבת.

 

תכנית רכבת העמק כוללת תוואי מסילות ברזל לאורך הקטע שבין חיפה לבית שאן. מטרת התכנית היא הקמת תשתית של רשת מסילות ברזל מודרניות למהירות של 160 קמ"ש באזור העמקים. התוואי עתיד לשמש עורק תחבורה משמעותי, מרכזי וראשי לנוסעים ומטענים במרחב ולאפשר בעתיד חיבור בין לאומי בין אירביד בירדן לנמל חיפה בין היתר לצורך שינוע סחורות.

 

קיבוץ יגור שנוסד בשנת 1922 למרגלות הכרמל נמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית זבולון. אוכלוסיית הקיבוץ מונה כיום כ-1,700 תושבים והוא אחד מהקיבוצים הגדולים והמשגשגים במדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיבוץ יגור. נוסד ב-1922
צילום: לע"מ
צילום: רוני שיצר
קטר מרכבת העמק המקורית
צילום: רוני שיצר
מומלצים