שתף קטע נבחר
 

תושבי הדרום נגד רכבת ישראל

גרים בדרום ועובדים במרכז? רכבת ישראל הוסיפה לכם 20 דקות נסיעה מדי יום, עקב עצירה נוספת בתחנת נתב"ג. לתושבי באר שבע העושים שימוש ברכבת, זה כבר היה יותר מדי. עכשיו הם מחתימים על עצומה

תושבי הדרום מוחים. אלה מהם העושים שימוש ברכבת ישראל מרגישים עצמם כבר זמן רב מקופחים. לטענתם, התייחסות המוביל המסילתי של ישראל לתושבים שאינם במרכז המדינה, מזלזלת ופוגעת. עד עתה התלוננו הנוסעים הקבועים בקו באר שבע-תל אביב על תדירות רכבות נמוכה (אחת לשעה), שעת יציאת רכבת אחרונה מוקדמת יחסית לתנועת הרכבות בכלל (22:00), מחסור כרוני במקומות ישיבה בשעות עומס ואיחורים משמעותיים. ועכשיו, כך הם טוענים, החליטה הרכבת להאריך את משך הנסיעה בכל כיוון ב-10 דקות.

 

הסיבה: עצירה נוספת בתחנת נתב"ג. מדוע לא החליטה הרכבת להוסיף רכבת פרברית מלוד לנתב"ג, ולמנוע מכלל הנוסעים את העצירה הכפויה והכפולה בנתב"ג לצורך הורדת והעלאת נוסעים בודדים? על זה אין תשובה.


רכבת ישראל (צילום: ירון ברנר)

 

זו כנראה הייתה החלטה אחת יותר מדי עבור רבים מהם. בתגובה, החליטו להחתים את נוסעי הרכבת על עצומה הקוראת להחזיר את המצב לפחות לקדמותו. בין היתר הם כותבים שם כי "הנסיעה מבאר-שבע לתל-אביב אורכת כעת שעה ו-35 דקות, ואילו הנסיעה מקריית-גת לתל-אביב מרכז אורכת כעת 58 דקות. עבור הנוסעים מדובר בתוספת של 20 דקות נסיעה ברכבת מדי יום, נסיעה שגם כך אורכת זמן רב... כדי לסבר את האוזן יודגש כי תושב באר-שבע העובד בתל-אביב ועושה שימוש ברכבת, נאלץ לנסוע מדי יום כשלוש ורבע שעות, מבלי להתייחס לאיחורים".

 

עוד אומרת העצומה כי "...במצב דברים זה, תושבי הדרום אינם מתקרבים למרכז הארץ, אלא מתרחקים ממנו, דבר העומד בניגוד מוחלט לחזון פיתוח הנגב ומעבר תושבים ממרכז הארץ דרומה". בסיום העצומה מבהירים הנוסעים החותמים כי "מחאתנו כבר הובעה בפני רכבת ישראל, אך לא זכתה לכל התייחסות".

 

עדות אישית, ותגובת הרכבת

ומה מספר ל-ynet אחד הנוסעים הקבועים שחתם ברצון על העצומה? "הנסיעה ברכבת מבאר-שבע לתל-אביב ובחזרה אכן הפכה בחודש האחרון לתענוג מפוקפק. לא רק שהנסיעה הארוכה הפכה ארוכה עוד יותר, היא מלווה לאחרונה באיחורים חוזרים ונשנים בשל 'מפגשי רכבות' או סתם עצירות ללא הסברים.

 

הבעיה של הנוסעים היא שרכבת ישראל לוקחת אותנו כנראה כמובן מאליו. שתקנו עד עכשיו על הצפיפות בשעות הבוקר, על המחסור במקומות ישיבה (ולפעמים גם במקומות עמידה), על היציאה רק פעם בשעה, על האיחורים הקלים והשגרתיים, על האיחורים הלא קלים ועל העובדה שקבלת כרטיס פיצוי כרוכה בפרוצדורה מעייפת. וזהו. הזלזול המתמשך חייב להיפסק. אם לא, נמצא אלטרנטיבה".

 

תגובת רכבת ישראל: "רכבת ישראל פתחה בתחילת החודש קו ישיר המחבר בין נתב"ג לבאר-שבע והדרום. קודם לכן, נוסעים שביקשו לנסוע מהדרום לנתב"ג, נאלצו להגיע לתל-אביב ולהחליף שם רכבת. בעקבות בחינת ביקושים ובהתחשב בשיקולים תפעוליים, הוחלט לערוך ניסוי במסגרתו יעברו רכבות בקו באר-שבע דרך נתב"ג. תוספת הזמן בכל נסיעה עומדת על שמונה דקות. בעוד מספר חודשים יבחנו שוב ביקושים בקו, ויעשה סקר שביעות רצון על-מנת לקבוע את המסלול הסופי. עם השלמת שדרוג המסילה לבאר שבע, ניתן יהיה להגביר את תדירות הנסיעות ויתקצר זמן הנסיעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
רכבת ישראל
צילום: דלית שחם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים