שתף קטע נבחר

רנו מגאן 1.4 ידני - האלטרנטיבה

עבור מי שמסכים להיפרד מהתיבה האוטומטית מציעה המגאן 1.4 ליטר חבילה מצוינת. במחיר מציאה

בועז צלצל אלי באישון לילה. וכן, ניחשתם נכון, בועז נזכר בי כי הוא רוצה להחליף מכונית. אף אחד הרי לא מצלצל אלי סתם כך.
המשפחה המתרחבת של בועז העמידה אותו בפני הדרישה למכונית גדולה ומרווחת עם תא מטען עמוק. כמו (כמעט) כולם, הוא מחפש משהו זול יחסית, אבל לא כל כך מוכן להתפשר בתחום הבטיחות. כמו (כמעט) כולם, הוא רוצה כריות אוויר ו-ABS, התנהגות כביש טובה ובטוחה, ביצועים סבירים והוא כמובן לא רוצה לוותר על אבזור חשמלי.
אבל בועז (שוב, כמו כולם) רוצה כאמור לשלם מעט, משהו בסביבות ה-80,000 שקלים. אין חיה כזו, אמרתי לו, לא מכונית חדשה מכל מקום. ואז, לפני שאני שולח אותו לקנות לאנטיס בת שנתיים, עלה הרעיון. אם בועז יסכים לוותר על "אלף שש מאות אוטומט" יש לי בשבילו מציאה אמיתית. לא מכונית שהשגתי בפרוטקציה, לא איזה כלי פגום שנותר במלאי או רכב הדגמה. מדובר במכונית שאתה ואני יכולים לרכוש באולם התצוגה של רנו. הדבר היחיד שנדרש מכם הוא הסכמה בכתב ובשלושה העתקים לוותר על התיבה האוטומטית. אתם שומעים טוב, לוותר על האוטומט!

המגאן

המכונית המדוברת היא לא אחרת מהרנו מגאן 1.4 ליטר, שנחתה בארץ כבר לפני יותר משנה אבל לא זוכה, לעניות דעתנו, לתשומת הלב הראויה. וכדי להסיר ספק ולמנוע מכם לדלג הלאה עקב אזכורו של נפח המנוע הצנוע, נספר לכם כי יש על מה לדבר. במהלך מתיחת הפנים שעברה המגאן לפני שנתיים, זכתה הקומפקטית ליחידת מנוע חדשה. הפח של 1.4 ליטר אמנם אך עם 16 שסתומים והספק מרבי של 95 כ"ס. וכדי לסגור מעגל, נזכיר רק כי הספק מנוע זה היה מקובל עד לא מזמן במנועי 1.6 ליטר מתוצרת אירופה.
אבל לא רק במגוון הסוסים מתהדרת המגאן הזו אלא גם במפרט בטיחותי עשיר ביותר הכולל ארבע כריות אוויר, ABS (בדגם 2002 תצטרף גם מערכת ה-Assist), קדם מותחנים חכמים עם מגבילי עומס לחגורות (בארבעת המושבים החיצוניים) ואפילו חגורת שלושה עוגנים במושב האחורי האמצעי. מבחינת אבזור חשמלי חולפת רנו על פני המינימום הנדרש עם הפעלה לחלונות הקדמיים ולנעילה, מראות מופעלות חשמל אין, אבל יש מחשב דרך.

מבפנים

מבחוץ אין הבדל משמעותי במראה לעומת הגרסאות החזקות ומתבטא בעיקר במחסור בפנסי ערפל קדמיים ומראות שאינן בצבע המרכב. אבל רק מעטים ישימו לב שזו לא המגאן הרגילה, שבמרכב 5 דלתות עדיין נראית מקורית ונאה, גם אם סימני הגיל נותנים את אותותיהם.
גם תא הנוסעים אינו שונה מהותית מזה שברמת הגימור הגבוהה יותר. כן, גרסת ה-1.4 ליטר מעט יותר פשוטה ופחות מסוגננת. הריפוד פחות קטיפתי, ישנן פחות תאורות, כיסים בגב המושבים או פיצול לקיפול אלה שמאחור. אבל עדיין יש יפניות יקרות ב-20,000 שקל שנראות פשוטות מהמגאן.
כרגיל במגאן המראה מקורי למדי אבל הטקסטורה והאיכות המופגנת של המרכיבים פחות מרשימה, בייחוד ברכב ההדגמה שהיה משנת 2001 (ב-2002 יש שיפור קל). תנוחת הנהיגה, כמקובל במגאן, לא מושלמת בגלל זוויות המושב וההגה האופקי מדי. מבחינה זו, כמו בנושא מרחב הפנים הטוב, אין שום הבדל לעומת המגאן "אלף שש מאות" הפופולארית יותר. תא המטען, עם 350 ליטר, גדול למדי.

יש מנוע

אבל שאלת השאלות שמעסיקה אותנו היא, כמובן, האם מנוע 1.4 ליטר אינו מעט קטן על קומפקטית די גדולה כמו המגאן. התשובה ניתנת באופן נחרץ ונמרץ, בקול חזק של יללות גומי מלפנים וביציאה נחושה מהמקום. לא רק שהיא אינה איטית אלא שבגלל בחירת יחסי העברה לא ארוכים (ואפילו מעט קצרים) ואופי המנוע, ששמח לטפס לסל"ד גבוה, מגאן זו מציעה אופי די זריז וזו הפתעה טובה ונעימה.
מנוע זה מושך לא רע מסל"ד נמוך וככל שהמחט תטפס מעלה במד הסל"ד תגדל השמחה. ולכן מי שלא יתעצל וישחק עם בורר ההילוכים הנוח יגלה כאן מכונית זריזה למדי. לא מכונית ספורט, כמובן, ובכל זאת הפתעה לטובה. ובעצם לא ממש הפתעה, עיון קל בדף הנתונים מגלה מהירות מרבית של 184 קמ"ש וזינוק למאה ב-11.8 ש' - נתונים די דומים לגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית.
הבעיה היחידה שעלולה להפריע היא הקולניות המוגזמת של המנוע, למרות שיהיה מי שיאהב את הצליל. המגאן 1.4 ליטר גם חסכונית למדי עם צריכה של 11.4 ק"מ לליטר.

יש שלדה

גם מבחינת התנהגות אין כאן בשורות חדשות כאשר המגאן רושמת מקום טוב באמצע. אז אנחנו יודעים שהיא נוחה מאוד, כמו כל בנות משפחתה אך מה בנוגע להתנהגות? ובכן, היא לא מהנה לנהיגה כמו הפוקוס, האסטרה או ה-306 הוותיקה אבל היא בהחלט מציגה יכולת טובה וצפויה בכניסה וביציאה מהפניות במיטב הרמה האירופאית. זאת במיוחד אם בחרתם בגרסת ה-5 דלתות. הבלמים בצעו את מלאכתם היטב אך צריך לזכור שבגרסאות 2002 יש מערכת משופרת.


אירופאית גדולה במחיר קוריאנית קטנה

יותר מכל מהווה הרנו מגאן 1.4 ליטר שיעור חשוב בכך שלא צריך תמיד ללכת אחרי העדר. אנחנו מודעים לכך שזה קשה להיות שונים בארץ הקודש ומכירים את בעיית המחירון וכו', אבל יש מכוניות עלומות ונחבאות שמציעות עבור רבים חבילה מתאימה יותר.
במחיר של סופר-מיני אירופאית, או משפחתית קטנה מקוריאה, אפשר לקבל מרנו מכונית מדרגה גבוהה יותר משמעותית. במחיר של אקסנט אוטומטית, הקוריאנית הקטנה הטובה ביותר, אתם מקבלים כאן מכונית לא פחות מאובזרת (ובפרטים מסוימים יותר), אבל כזו שהיא הרבה יותר בטוחה.
ובטיחות מוטורית כיום היא הרי דבר שכל בעל משפחה חייב להתחשב בו. כל זאת לא רק בגלל שהמגאן שבה מעוטרת במדליות הצטיינות מקרבות ה-ENCAP, אלא גם בגלל יציבות גבוהה, התנהגות טובה ואחיזת הכביש גבוהה בהרבה. אפילו הביצועים טובים יותר. אם לא די בכך הרי שרמת הציוד הבטיחותי בה עולה בהרבה על זו של הקוריאנית הוותיקה.
אין ספק שהמגאן הוותיקה מציעה בגרסה זו חבילה מפתה ביותר למי שמחפש רכב לא יקר. השאלה שנותרה היא עד כמה מסוגל הלקוח הישראלי הממוצע, השבוי יותר מדי בשמרנות מוטורית, "לפתוח את הראש" לאפשרויות אחרות ולצאת מהשטנץ של פסילה אוטומטית לתיבה ידנית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מציעה...
תחליף מצוין לסופר מיני במחיר נמוך
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים