תרבות ובידור  ספרים  חדשות ספרים
שיריה של יונה וולך אסורים לשימוש
מרב יודילוביץ'
פורסם: 16.06.05, 22:21
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 241 תגובות ב-241 דיונים
31. מה לעשות, אכו"ם, השיטה שלכם דפקה אתכם
חלמיש ,   בת ים   (17.06.05)
אתם רוצים כסף ועוד כסף ועוד ועוד ועוד כסף ולכן המצאתם זכויות יוצרים לכל פיפס. עכשיו אתם משלמים את המחיר. ולי זה מעניין את הסבתא.
32. גם כתבים של רבנים גנוזים עד היום
שבת   (17.06.05)
33. הדת מייצגת כל מה שחשוך ואפל
יהודה ,   קריות   (17.06.05)
כבר שנים שהדת בשיטתיות מאכלת כל רמז לנאורות , לחשיבה עצמאית והבעת דעה , ארור האיש שימנע מאיתנו שירתה של יונה וולך.
34. אותו דבר עם השירים של נעמי שמר, ידעתם?
בעלת העין האחת ,   ארץ העיוורים   (17.06.05)
35. יחי הדמוקרטיה???
שומר חק   (17.06.05)
36. זה שהוא לא נותן להפיץ את שיריה
זה ,   זה   (17.06.05)
זה לא מרוע. אלא להיפך זה לטובת נשמתה.
37. אתם טועים בפרשנות החוק! מותר להשתמש אבל צריך לשלם!
רועי   (17.06.05)
אם האדון הנכבד אינו רוצה תשלום משמע השימוש הוא בחינם, לא צריך רשות להשמיע או לעשות שימוש צריך להסכים על מחיר!!! מקווה שתקראו ותיישמו בהנאה משיריה
38. תחי הצביעות !!!
יוסי   (17.06.05)
"אני לא משוכנע שלאדם עצמו יש זכות על היצירה שלו מרגע שהיא נולדה" ... נראה אותו אומר את זה כשיקום מישהו וישכפל את הדיסק... כשהוא יופץ באינטרנט נראה מה הוא יאמר.. צביעות.... התחסדות.. איכסה !!!
39. השמאלנים ניסו את כל הדרכים החוקיות וכשלו
קרמבו   (17.06.05)
ועכשיו לא נותר להם אלא להשמיץ את הדתיים והדת. תחליטו, יש קניין רוחני או אין?! אם יש, אז עזבו את האדם ואת רכושו הפרטי!
40. טוב הוא לנשמתה
אזרח ,   שאכפת לו   (17.06.05)
טוב הוא לנשמתה שלא ישתמשו בשיריה. האופי הפרובקטיבי בחלקם,אם יתפרסמו,עלול חלילה לעשות רע לעלית נשמתה. אמירת קדיש ברבים תהיה טובה לעילויי נשמתה מהופעות עם שיריה. מקריאת הביוגרפיה שלה עולה שהיא לא הייתה בקו הבריאות ולכן לא היתה דמות חינוכית וספק אם עוד כשהיתה חיה כתבה את שיריה מרצון אמיתי. אין להפריד בין אומנות לדוגמא אישית וחינוכית. בבטחון נשמתה צוהלת במרומים נוכח התפתחות משפטית זו. עוול יעשה אדם לנשמתה אם יתערב מתוך"רצון טוב" ויפרסם את שיריה. תהה נשמתה צרורה בצרור החיים,אמן.
41. ולכל אלה שאומרים "זכותו"...
אינליאל ,   נתניה   (17.06.05)
אתמול קניתי במיטב כספי ספר תורה והיום אני עומד לשרוף אותו. זכותי, לא? ותשאלו את הפרימיטיב החשוך ההוא מה דעתו על זה.
42. זה שייך לו, וזהו
חרדי   (17.06.05)
צבועים שכמותכם , תפסיקו לדבר בסיסמאות
43. אסור לתת לזה לקרות!
יעל   (17.06.05)
בתור אחת שמאז ומתמיד שאבה המון השראה והתענגה על שיריה של יונה וולך, כל כך עצוב לי לשמוע איך בנאדם עלוב אחד יכול למחוק אישה כל כך יפה. זכותו לעשות מה שהוא רוצה עם החיים שלו, אבל הוא לא יכול למחוק את החיים של מישהו אחר. לחשוב שבעוד כמה שנים אף אחד לא ידע מי זאת יונה וולך כל כך מעציב אותי. היא החזיקה אותי ברגעים הקשים. אל תיתנו לזה לקרות!!!
44. אתה חברה שלי
ניצה   (17.06.05)
איזו אירוניה איומה. בכל מקרה אפשר עדיין לרכוש את "אתה חברה שלי" למשל של שיריה המולחנים. דיסק מעולה ביותר
45. מה הקשר לדת??
mayer   (17.06.05)
אני שומר שבת ואוכל כשר ומתפלל כל יום וחושב שיונה וולך היא אולי המשוררת החשובה והגדולה והמדהימה ביותר שאי פעם יצרה בשפה העברית. זה ש "הידוע שלה בציבור" רוצה להתנהג כמו זומבי של הרב שלו לא אומר דבר על שאר הציבור הדתי. ואם אדם רוצה לחזור בתשובה -- שילך לשם לבד, ולא יגרור אחרים, בטח לא נגד רצונם, ובטח לא אחרי מותם. אדם דוחה, אותו יובל ריבלין. הזכויות שלו על קנייניה הרוחניים של וולך צריכים להסתכם ברווחים הכספיים, שכמו שמשפחתה אומרת, הוא ידע היטב לקחת. מה שהוא עושה זו תועבה רוחנית -- לא מה שוולך כתבה, שכל מלה אצלה נכתבה בדם ודמעות ואהבה ופחד אותנטיים יותר מכל הרגשות הדתיים שאדם יכול להביע כשהוא אונס אדם אחר, ומה שיובל ריבלין עושה הוא לא פחות מאונס רוחני.
46. אחרי זה מתפלאים ששונאים דתיים
אדילף ,   תל אביב   (17.06.05)
די!!! תפסיקו להתערב ולדחוף את הדעות המיושנות שלכם לחיי החילונים. תועבה? אל תשמעו/תקראו, אבל אל תכפו על אחרים!!! לקחו מונופול על הדת ואוטוטו על כל המדינה
47. תגובה לטיפש 15
יוסי ,   פ"ת   (17.06.05)
תגיד לי זה כל מה שיכול שיכלך לענות "כל מה שהדת נוגעת היא הורסת"??? אתה פשוט בושה לחילונים שזה הרמה שלנו , הבט על כל שאר ההערות רובם אינטלקטואליות ולא אוסף של השמצאות בלוי סחבות . תתקדם כבר משנות ה-40 ....
48. שימוש מסחרי אולי לא - אבל שימוש ללא רווח כן
ניר   (17.06.05)
אולי יהיה ניתן לעקוף את הדרישה שלו על ידי שימוש בחומרים שלה ללא רווח כי הרי הקניין שבבעלותו מקנה לו רק רווחים מההשמעות אבל לדעתי - לא את האפשרות למנוע שימוש.
49. למגיב מספר אחת- היא אכן השפיעה על
יעל ,   לונדון   (17.06.05)
היצירה. אחת מהיותר מוכשרות שכתבו כאן , וששינו את פני התרבות ...וחייה הסוערים רק מעידים על עוצמות נפש ורגש מודעות כאב ותיסכול...התהילה היתה רק פועל יוצא, ואולי הכרה שלה כל יוצר מפלל לה....אולי לא הבנת את המאבק המתמיד שחוותה והעשיר אותנו.
50. בעיות זהות
יונה וולך   (17.06.05)
בְּעָיוֹת זֶהוּת / יונה וולך צִפּוֹר מָה אַתְּ מְזַמֶּרֶת מִישֶׁהוּ אַחֵר מְזַמֵּר מִגְּרוֹנֵך מִישֶׁהוּ אַחֵר חִבֵּר אֶת שִׁירֵך שָׁר בַּבַּיִת דֶּרֶך גְּרוֹנֵך. צִפּוֹר צִפּוֹר מָה אַתְּ שָׁרָה מִישֶׁהוּ אַחֵר שָׁר דֶּרֶך גְּרוֹנֵך.
51. אם הוא לא היוצר ולא המשורר אז מה הבעיה ?
בן-חור ,   צפון   (17.06.05)
הוא לא יכול לקבוע - הנה פרצופו האמיתי של אקו"ם מר יוריק בן דויד .תלך לבג"ץ פחדן !!! בשביל זה אתה מקבל משכורת תבצע את תפקידך.
52. מול זכות חוקית ניתן להפגין ביצירתיות
אור, שחקנית ומחזאית. ,   ת"א   (17.06.05)
זה נכון שזוהי זכותו של כל אמו וכל אדם להיות הריבון על קניינו הרוחני, זה חלק מהעולם הליברלי, ועד שלא יוצרים לא מבינים את חשיבות זכות זו. אבל- אין זה אומר שאין מפח נפש וכעס על אקט ככגון זה, לכן כתגובה יש לעשות שימוש נרחב מתריס ומעניין בשיריה המדהימים, בין היתר כמו שהציע 14 לצאת ולקרוא את שיריה ברחוב.
53. 11- זכויות יוצרים זוהי דמוקרטיה!
יש אי שם   (17.06.05)
ואם אתה רוצה לרכוש את הזכויות על התנ"ך והגמרא - זו זכותך (אם תצליח כמובן...).
54. משהו תמונ פה - כנסו.
בלשית   (17.06.05)
נראה לי כי ישנם דברים שלא סיפרו לנו. שהרי גברת שנצר טוענת שאקו"ם יכולה לפנות להית המשפט, בעוד באקו"ם טוענים שהיא זו שיכולה לתבוע אצלם (!) ובכך לאפשר פסק דין. ישנה סיבה שזה תקוע באמצע. רוצים לספר לנו?
55. לא מדוייק
שאול ,   מצפה רמון   (17.06.05)
לחברת התקליטים שהוציאה את בציר טוב יש אישור מהמשוררת עצמה לשימוש בשיריה.
56. קנאי הדת של העולם - התאחדו
נעם ,   ת"א   (17.06.05)
הדת, שהיא למעשה אופיום להמונים, מטיפה להפך הגמור מליצירה משוחררת וחופשית. פעם עוד היו בדת כיוונים שונים ופלורליזם, אבל היום רק הקנאות השנאה וצרות האופקים שולטים. אני לא דואג ליצירות של יונה וולך שחותמם ניכר למזלנו. מה שכן, שוב מראה הדת הקנאית בת ימינו את כיעורה, כי רב הוא. אין הבדל בין קנאי האיסלם, הנצרות והיהדות בעניין זה
57. בתמלוגים שריבלין מקבל מיצירתה של וולך, הוא עושה שימוש?
דו-פרצופיות   (17.06.05)
58. החבר צודק
חיים ,   ירושלים   (17.06.05)
הוא רוצה לשמור על שארית כבודה לאחר מותה ולכן המניעה. בחייה היא התנהגה כמו "פריחה" והוא מבקש להשכיח את התנהגותה. מספיק פריחה בחייה וקדושה לאחר מותה.
59. תגובה ל 10...עוד סיבה לשנוא....עוד המון סיבות לשנוא את.....
יוסל'ה   (17.06.05)
לפי החשבון שלך יש המוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן סיבות לשנוא את החילוניים....העיתונים מלאים במעשיי פשיעה של חילונים, רוצחים ילדים סתם!!! רוצחים ילדות סתם!!! ילדים בני 10 מרביצים למורים ולהורים!!! גונבים מחברים!!! גונבים מחנויות!!! אונסים פה בקצב האינפלציה של שנות השמונים!!! וכולם חילוניים!!! המוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן סיבות לשנוא חילוניים ........אתה ממש דפוק.....ממתי שופטים קהילות שלמות לפי מעשה יחידים??????
60. לכל יפי הנפש וגם לתמימים
מסתובב באזור   (17.06.05)
מעניין שכל מה שקשור לדת מקומם אתכם כל כך. לא זו בלבד שאתם מביעים את דעתכם השיטחית אתם גם לא חוסכים מהתנפלות אגרסיבית בנושאים שקשורים לעולמה הפרטי של המנוחה בעקבות עוד סקופ עיתונאי זוהר. לא מבייש אנשים לבזות את מוצא אבותם? ד"ר צבי עינבל , פרופ' איליה ריפס, פרופ' ציגלר , ועוד שורה ארוכה של אנשים יותר נאורים מכם חזרו בתשובה בעקבות מסע בריא ומלומד לתוך מעי האנושות ולגלוי האמת. מחי היד שלכם מעיד על פחד, ההפך תיתמודדו איתו בדרך מכובדת ובדרך של לימוד. נפשה של המנוחה חפצה בשקט. אנחנו יודעים את זה אתם לא. הסברה שלכם אינה מבוססת על שום ידיעה אלא על הנחה שרירותית בעליל.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה