רכב  דו גלגלי
האם זה סוף עידן הקטנועים?
ח"כ גלעד ארדן
פורסם: 05.01.07, 10:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 163 תגובות ב-163 דיונים
91. שככה יהיה לי טוב...
מוש השור ,   תל אביב   (05.01.07)
למרות שאני שמאלני בדיעותי, אני מודיע קבל עם ועדה שאם גלעד ארדן מצליח להקל עלינו הרוכבים את נטל הביטוח הלא צודק, אני מצביע ליכוד בבחירות הבאות. אני התייאשתי מכל ממשלה שהיא בנושאים המדיניים, אז נשאר לי רק לדאוג לדברים האחרים. יש מעט מאוד דברים שחשובים לי ממש בחיים. אחד מהם זה האופנוע האהוב שלי. אם גלעד ארדן מצליח לעזור לי בתחום הזה, אז מבחינתי יש לו את הקול שלי.
92. לא רק צעירים, אנחנו בני 40 פלוס וקטנועיסטים
אור   (05.01.07)
93. מעולה מסכים צודק ועכשיו !!!
R1   (05.01.07)
היגיע הזמן לחשוב כך ויפה שעה אחת קודם ! ישר כח ידידי אני איתך !!!
94. ל-87
29   (05.01.07)
תתייחס להצעת הח"כ בלבד, שאין בה שום היגיון, פרט לרדיפת פופולאריות, ואם זה לא יספק אותך, אז לך להצעתו הקודמת (בזמן פולמוס ת. הדרכים) בה הציע לשלול ר.נ. מכל הנהגים שמעורבים בתאונה-לא חשוב מי אשם. ויש לו עוד כמה הצעות מסוג זה. באשר להפקרות בכביש-אתה צודק בהחלט וזה באשמת האכיפה העלובה שמבצעת המשטרה, שלא באשמתה, אלא באשמת ממשלתנו שמקצצת ללא הפסק בתקציב המשטרה, וקברניטיה שדואגים לקריירה שלהם, במקום לדאוג לקידום המשטרה ולציודה כראוי, ובנושא הזה- זה רק קצה הקרחון. תחשוב על זה.
95. עולם שלישי זה פה
(05.01.07)
96. שליש מההרוגים בדרכים הם...
שמוליק חסון ,   ירושלים   (05.01.07)
הולכי רגל ורוכבי אופניים. מתי בפים האחרונה שמעתם על הולך רגל שנפגע מכלי דו גלגלי? את זה לא ללקוחים בחשבון במשרד האוצר, מצידם שימשיכו להדרס זקנים וילדים כי הכבישים עמוסים במכוניות כי האוצר מחסל את הדו גלגלי.
97. כל הכבוד - חזק ואמץ - העם איתך
ירון ,   חיפה   (05.01.07)
98. גלעד ארדן ראש הממשלה בעתיד
ליאור ,   פ"ת   (05.01.07)
כלהכבוד לגלעד ארדן ח"כ נימרץ היחידי כמעט "שעובד" בממשלה ומזיז עניינים וללא כל אנטרס וקומבינה אישית סביר להניח שצפוי לו עתיד פוליטי מופלא עד אפילו הנהגת מפלגה כולל ראשות ממשלה , כל הכבוד
99. תודה לך ח"כ ארדן !
אור ,   בקצה המנהרה   (06.01.07)
100. תודה
בני ,   צפון   (05.01.07)
העלאת מחירי ביטוח החובה תכחיד את ענף הרכב הדו גלגלי. ענף הרכב הדו גלגלי מורכב מהרוכבים, מוסכים, יבואנים, עסקים קטנים הנלווים לענף- כל אלו עלולים להיכחד. חברות משלוחים ואחרים יאלצו להכריז על פשיטות רגל ואבטלה. כל שליחות תעלה יותר ותיקח יותר זמן, עשרות אלפי עסקים קטנים ייפגעו כתוצאה מהעלאת מחירי הביטוח. כמה עכשיו תעלה לך שליחות? האם היא תגיע בזמן? האם תרצה לקבל פיצה שעתיים אחרי שהזמנת שמחיר השליחות כולל בתוך חנייה או קנס? כמה עולה לך לקום שעה אחת קודם בבוקר? החיים בערים הגדולות של ישראל עומדים להשתנות ולהיפך לבלתי אפשריים. אתה תצטרך לקום שעה קודם לפחות על מנת להגיע זמן, לך תמצא חנייה, 80,000 רכבים נוספים יעמדו לפנייך בכל פקק ויתחרו אתך על החנייה . שליחויות מזון ומשרדיות יעלו הרבה יותר את העלאת מחירי ביטוח החובה נרגיש כולנו על בשרנו או יותר נכון על כבישינו. כל נהג בכבישי ישראל מכיר את העמידה האינסופית בפקקים, 80,000 רוכבים יצטרפו לעומס העצום הקיים כבר על כבישי ישראל. בכל רמזור, בכל פקק תרגיש את העלאת מחירי הביטוח. בהזמנת כל שליחות שתעלה יותר, בחיפוש אחרי חניה. העלאת מחירי ביטוח החובה מסוכנת לציבור הנהגים בישראל. היא לא תוריד את הנהגים המסוכנים מהכביש להיפך ! העלאת מחירי הביטוח תוביל למצב בו רבים, חסרי אמצעים יאלצו לוותר על תשלומו וקיים הסיכון כי הם ימשיכו לנסוע ללא ביטוח חובה. קיומו של הענף הדו גלגלי הוא אינטרס ירוק של כולנו. עיריית תל אביב כבר הכריזה על תמיכתה במאבק במקביל לגופים ירוקים , החברה להגנת הטבע ואחרים. רכב דו גלגלי הוא הפתרון היחיד לגודש העצום ולזיהום האוויר הנגרם כתוצאה מכמות הרכבים בישראל ובערים הגדולות. קיים פתרון טוב וצודק יותר המגולם ל2 הצעות חוק המונחות היום על שולחן הכנסת. 2 הצעות חוק אשר הוגשו לכנסת פותרות את העוול מבלי לצור עוול גדול יותר ומשרתות את מדיניות בטיחות הדרכים לה התכוונה ממשלת ישראל. הצעה אחת עברה כבר בכנסת ומאפשרת רכישת פוליסה עם השתתפות עצמית שמאפשרת הנחות במחיר לנהגים זהירים. ההצעה השנייה אשר תעלה בימים הקרובים להצבעה קובעת כי במפגש רכב אופנוע- דין הרוכב כדין אופניים. כמו כן הוגש בגץ אשר עליו אמורים להתדיין בעתיד הקרוב. העלאת מחירי ביטוח החובה תפגע בעיקר בשכבות חלשות כגון ציבור הסטודנטים. 95% מציבור הרוכבים הנם רוכבים על קטנועים (קרי מתחת ל250 סמ"ק). כמעט כולם סטודנטים, צעירים הגרים בערים גדולות ואחרים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות הלא מאפשרות להם את העלות היקרה בהחזקת רכב. האלטרנטיבה היא לעבור לרכבים ישנים, לא בטיחותיים ומזהמים. העלאת מחירי ביטוח החובה באים לתקן עיוות היסטורי, אולם עושה זאת על ידי יצירת עיוות גדול יותר. כמה דוגמאות לעיוותים והאבסורדים בהעלאת המחירים: רוכבים על 50 סמ"ק –אשר מרביתם סטודנטים יאלצו לשלם קרוב ל800 ₪ נוספים.ביטוח החובה לאופנוע משומש (50 סמ"ק) הנקנה ב-3000 שקלים בערך יעלה 2500 שח לשנה –לא כולל ביטוח מקיף וצד ג. ביטוח של ג'יפ טאורג וסמי טרילר ששוקל 30 טון עולה כמו ביטוח של קטנוע 50 סמ"ק כמו כן דווקא אותם "חוליגנים" כגון נהג בן 50 עם 20 עבירות תנועה ו5 הרשעות זוכה להנחה של 5% בביטוח החובה שלו תודות לפקיד האוצר. ב 1.1.2007 קברתי את ענף הדו גלגלי בישראל. על החתום : ידין ענתבי. הבה נדליק נר לזכרם של 70000 אופנועים וקטנועים בארצנו הקטנה. יהי זכרם ברוך. איך נהגי הקופסאות שוברים לנו את העצמות והאוצר מגיש לנו את החשבון...... ולתפארת מדינת ישראל.
101. עשה שינוי תפסיק להתראיין !!!!!
gri   (05.01.07)
אל תקשקש גלעד ארדן. נמאס מדמגוגיה. אם תעשה שינוי אתמוך בך בבחירות אבל אם דבר כ"כ ברור אתה לא יכול להניע מה יהיה עם הדברים הפחות ברורים והיותר גדולים? בקיצור עשה שינוי תפסיק להתראיין!!!!
102. הקהילה רק מתחזקת
alain ,   400-   (05.01.07)
מי זריעת פחד וחרדה ע"י מקבלי ההחלטות, יצאנו חזקים וחכמים יותר. לכן אני מברך אותך ח"כ גילעד ארדן מי הליכוד על טיפולך בנושא. עם גישה כמו שלך כלפי הציבור אתה לא תאחר להיות המנהיג הלאומי שהעם כל כך זקוק לו. בהצלחה ובכבוד רב.
103. שאול מופז אשם בהכל!! הוא יושב ושותק
גלית, ,   הרצליה   (05.01.07)
שר התחבורה שלנו שגם אחראי לפאשלות בלבנון יושב ושותק. צריכים לזכור את זה בבחירות חברים. בגרמניה ביטוח החובה לקטנוע הוא 275 ש"ח! !! הייתם מאמינים. אצלנו פי 10
104. ח"כ ארדן-יישר כח, חלץ אותנו ממס העניים הגזלני האכזרי והציני
זה לינץ' ביורוקרטי ,   בציבור שלם שאין לו   (05.01.07)
105. ביטוח החובה-התנערות המדינה מציבור שלם לטובת "ספסרי הסיכונים"
הגם רצחת וגם ירשת? ,   זה לא פתגם במקרה הזה   (05.01.07)
106. הביטוח עלה רק למי שמשלם............תפנימו את זה טוב שם למעלה
א.זרח ,   איזור א   (05.01.07)
107. שיחקת אותה גלעד
בנצי ,   חיפה   (05.01.07)
108. ל- 10.. יש לו ילד בן 16 שרוצה להוציא עכשיו רישיון לאופנוע..
אני עצמי ,   אנוכי   (05.01.07)
אז עכשיו הכל ברור לך?
109. לארדן כל הכבוד
התומך   (05.01.07)
עכשיו רק נשאלת השאלה אם תעביר את החוק החדש גם שיהיה לו סיכוי לעבור כלומר שתהיה בקואלציה. את הקול שלי קיבלת בהצלחה
110. בטוח רכב דו-גלגלי.
saba yatzek ,   קיסריה   (06.01.07)
06.01.07 אני רוכב מעל 50 שנה, מעולם לא הייתי מערב בתאונה(הקש בעץ) ברכב כלשהוא. עובדה זו, לא באה לידי בטוי בפרמית הבטוה. כנראה שאני מסבסד רוכבים מסוכנים. המצחיק בענין, תשלום הבטוה עולה על ערך כלי הרכב שברשותי. יש לי הרגשה שהמקח על הבטוח, מרפד את כסא הפרישה שלו מהשדות הצבורי. לבריאות!
111. מי לעזאזל עושה ביטוח בכלל....
נוי נוי ,   חיפה   (06.01.07)
112. אופנועים
סוכן ביטוח ,   אשדוד   (06.01.07)
כל הכבוד לחבר הכנסת הצבוע , אילולה היו הבחירות עכשיו כל הטמבלים ששיבחו אותך היו מצבעים עבורך . מה אתם לא רואים שעבורו זה פרסום , מה זה לא נכון שכמות תביעות הגוף באופנועים היא 5 מתביעות רכבים . תפתחו את העינים ואת הכיס לשלם יותר על התביעות
113. אני כבר מזמן לא נוסע עם ביטוח
magesty   (06.01.07)
אף פעם לא עוצר לשוטרים עם 5 שנים נסיון בחברת מש"י שליחויות איזה שוטר מסוגל לתפוס אותי פפחחחחחחחחחחחח אפילו בני סלע ברח להם ברגל
114. חבר הכנסת היחיד שעושה ולא רק מדבר
ע.צ. אנשים באדום ,   שרון   (06.01.07)
גלעד ארדן חבר כנסת היחיד שמעלה הצעות חוק היכולות להועיל לנו בחיינו על הכביש כמו גם להציל חפים מפשע. אני מסירה את הכובע בפני חבר כנסת צעיר ונמרץ ומקווה שבבוא היום יהיה שר התחבורה
115. 42-כמו שאתה יודע לא כולם גרים בת"א.ולא כולם מופרעים
אופנוען   (06.01.07)
116. ל42 החמוד-תכנס ותקרא
סטודנט לכלכלה ,   פסגת הבינה 4   (06.01.07)
שמעת פעם על המשפט "עם עובדות אי אפשר להתווכח"? ובכן,השנה הקטל בדרכים היה כואב מאוד...למעלה מ 70 הולכי רגל נהרגו. אף אחד מהם לא נהרג מפגיעת אופנוע,כולם ממכוניות.נשאלת השאלה,מי פה מסוכן באמת? המכוניות הרצחניות,ששוקלות למעלה מטון ברזל,נהוגות בידי נהגים שיכורים אוחזי פלאפונים או אופנוענים מסכנים שרוצים להגיע לאוניברסיטה או אליך הביתה עם מגש פיצה? תגיד לי אתה!
117. לכל מי שלא מאמין בהורדת הביטוח שיכנס
סטודנט לראיית חשבון ,   בקעה   (06.01.07)
חברים יקרים,אני כותב את ההודעה הזאת כי אני מאמין שיש בכם מעט הגיון ואתייחס כאן לכמה מהסטיגמות שהעלתם. 1.האופנוענים אינם מסוכנים....מי שמסוכן פה זה נהגי המכוניות אשר הוכח סטטיסטית בלמ"ס ובמשטרה כי הם האחראיים לרוב התאונות עם דו-גלגליים.על המכוניות לשלם את הנזק שהן מהוות ולא על אופנוענים.אחרת ההגיון הבריא אומר שגם הולכי רגל ישלמו סיכון החל עליהם. 2.אופנועים כבדים ישלמו אותו דבר כמו קטנועים מכיוון שהם לא מסכנים אף אחד מעבר לעצמם.ומי שמכיר תחבורה נכונה מהיא,ידאג שבישראל יהיה ספורט מוטורי מאורגן כדי שאנשים לא יסעו מהר על הכביש. במקום לדאוג לכך המדינה הורסת מסלולי רכיבה באישון ליל. 3.תבינו בפעם האחרונה מה באמת יקרה לאיכות הסביבה ולפקקים אם אנשים ירדו מהאופנועים. מקווה שהסברתי איפה אתם טועים.
118. תחבורה ציבורית טובה יותר תפתור כמה בעיות
שמופ ,   תל אביב   (06.01.07)
הסיכון להיפגע פגיעות גוף על קטנוע הוא גבוה פי 4-5 מהסיכון להיפגע ברכב 'רגיל'. אני עצמי מכרתי את הקטנוע שלי גם בגלל העליה הצפויה של מחירי הביטוח, אבל גם בגלל הסיכון המוגבר שיש ברכיבה. אמנם מדובר בחויה מהנה, בהתניידות זריזה ללא בעיות של פקקים וחניה אבל חשוב להיות מודע/ת להשלכות של הרכיבה הזו. האמת היא שאפילו מריסוק עצמות אני לא חושש כל כך. ואפילו מוות על הכביש פחות מפחיד אותי מהאפשרות האיומה באמת: פגיעת ראש או פגיעה שידרתית סופן להסתיים בבית לוינשטיין ועל כסא גלגלים. נכון אמנם ששאר אופציות ההתניידות אינן חפות כלל מסיכונים, אבל גם לא מעשנים חולים בסרטן הריאות (וזה עדיין לא מכשיר את העישון). חבל שאין תחבורה ציבורית או רכבת פרברים טובה יותר בתל אביב. כך לפחות היה משתלם ונח יותר לוותר על הכלי הבעייתי הזה. סעו בזהירות
119. מכרתי כבר את הדיוק קניתי אוטו
בן   (06.01.07)
יותר נעים ובטוח....וזול.הקיצר על ה@@@ שלי הסביבה.
120. קטנועים/אופנועים = סיגריות. לא משנה המחיר תמיד יקנו.
(06.01.07)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה