דיגיטל  אינטרנט
בני עדות המזרח: כך תחפשו שורשים ברשת
אורית לביא
פורסם: 13.04.07, 07:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 246 תגובות ב-230 דיונים
61. יהודים ספרדים לעומת יהודים מזרחיים
מטילדה טג'ר ,   ירושלים   (14.04.07)
אני מסכימה אתך ב-100%. מטילדה טג'ר
62. מרכז יהודות בבל
מטילדה טג'ר ,   ירושלים   (14.04.07)
כדאי מאד גם לבקר במקום. יש להם מוזיאון מרשים, אבל עבור חקר המשפחה יש להם ארכיון חשוב ביותר. אין ברירה למען המחקר הגניאלוגי צריך גם לזוז מהכורסא! מטילדה טג'ר
63. ל-8 אם אימך לא הייתה זו... לא היית נולד
המדאם   (14.04.07)
64. כל הכבוד לפרופ' ב"צ (51), העשרת את ידיעותיי בנושא
מוטי   (14.04.07)
65. "מזרחים" היא הגדרה פוליטית פנים ישראלית
שחר   (14.04.07)
במקרה הטוב ביותר. כנ"ל "אשכנזים" בגילגולה הנוכחי. ל"מזרחים" לא הייתה ואין שום משמעות מחוץ לגבולות מדינת ישראל. מבחינה אתנית וגם תרבותית, ליהודים שהגיעו ממרוקו לא היה הרבה יותר במשותף עם תימנים או עיראקים משהיה להם עם פולנים ורומנים. כל החלוקה על בסיס גאוגרפי, שלה מדביקים בארץ גם משמעות אתנית ותרבותית, היא שקר גזעני צרוף. אין לזלזל בכוחם של שקרים, והשקר הזה הבטיח והנציח חלוקה מעמדית ואת זכויות היתר של האוכלוסיה הקולטת אל מול העולים מצפון אפריקה ואסיה.
66. ל 56 זה נשמע כמו "לאישתי יש הכי גדולים"
(14.04.07)
אין לך על מה להתנשא!
67. למספר 9 ממספר 2 -----
יוסף   (14.04.07)
שוב סטודנט להסטוריה שלא יודע מתמטיקה פשוטה מאוד רצוי לקחת קורס בחשבון פשוט גם שלומדים הסטוריה לך תבדוק ותחשב רוב מגורשי ספרד ופורטוגל הגיעו בסופו של דבר למרוקו !!! המספרים די ברורים בעניין, אין מקום למחלוקת. אם היית לומד, בודק ומסכם את המספרים כולל גירוש פורטוגל היית יודע ... אבל אולי יש לך בעיה בחשבון פשוט, שאז כל הידע ההסטורי שלך לא יעזור ... לגבי הלאדינו : הלאדינו אינה מדד "לספרדיותם" של דובריה הסיבה מדוע הלאדינו נשתכחה בצפון אפריקה היא די פשוטה ואם היית לומד קצת על הכיבושים באיזור והשפות השונות שדוברו שם היית יודע בטורקיה יהודים דיברו שתי שפות : טורכית ולאדינו בבית (כמו יידיש בקהילות אשכנזיות) בצפון אפריקה חוץ מהערבית שהיתה שפת המקום היו עוד שפות שיהודים נדרשו לדבר כתוצאה מכיבושים או השפעות של מדינות שונות באיזור במרוקו - צרפתית מרוקו ספניול - ספרדית (שים לב אל תבלבל את זה עם הלאדינו !) לוב- איטלקית וכו' וכו' ולכן הלאדינו אינה קיימת שם יותר עקב ריבוי השפות שיהודים נדרשו לדבר. לגבי מוצאם של יהודי ספרד כלומר איך בכלל הגיעו יהודים לספרד ?? הרי הם לא הגיעו משום מקום נכון ?? לך ותקרא קצת על משטר הח'ליפים המוסלמים בעיראק ובספרד באותה תקופה ומה היתה הפוליטיקה הפנימית בין הח'ליפים שהביאה לכך שיהודים מבבל אז הוזמנו להגיע לספרד ע"י הח'ליף ששלט שם אז ובכך למעשה העבירו את המרכז היהודי מבבל לספרד לא טענתי שמגורשי ספרד הגיעו לעיראק אלא ההפך שים לב !!! מוצא יהודי ספרד הוא מבבל !!! בקיצור יש לך עוד הרבה ללמוד, ומאוד רצוי לחזק גם את התחום המתמטי שלא תטעה בחישובים פשוטים. אגב, הסטוריה בבלית, ספרדית היא די פשוטה יש די הרבה מסמכים ותיעודים הסטורים התעלומה הגדולה שאף אחד לא הצליח לפצח עד היום היא מאיפה הגיעו האשכנזים ??? איך יהדות אשכנז צמחה למספרים עצומים כאלה כאשר בראשית האלף היו מספרים מאוד קטנים של אשכנזים. זה נושא לכתבה - לפעם הבאה ....
68. העם היהודי תמיד היה ותמיד יהיה "עם נודד"
יהודים= עם נודד   (14.04.07)
עם מפוזר מאוד בכל מקום בעולם!
69. ל-6, אם ניסית להצחיק, הרי שכשלת במשימתך
קזבלן   (14.04.07)
70. ל-10, נראה לי שאת בעצמך נחותה, שנאמר:
מרוקאי לא נחות בכלל   (14.04.07)
"הפוסל במומו פוסל". אגב, לא כותבים "השטלטתם", אלא "השתלטתם". אופן התנסחותך מעיד כאלף עדים על רמתך האישית, ושמתי לב שתמיד אנשים עלובים שיש להם בעיה חמורה כלשהי (או מספר בעיות) בחייהם - הם הם שחשים צורך להתנשא על עדה/קבוצה/אנשים אחרים. נראה שזה המצב גם במקרה שלך. אני מרחם עלייך ועל שכמותך.
71. ל-19, טוב לקרוא תגובה שפוייה כמו שלך.
קזה   (14.04.07)
היא מעמידה באור שלילי את אינספור הגזענים שמגיבים לכתבות המתפרסמות בנושאים שונים, ומוצאים לנכון בכל פעם להתנשא רק מכיוון שנולדו בדרך המקרה להורים יוצאי אירופה. לפעמים נדמה לי שהם בטוחים שבעורקיהם זורם דם כחול. הבינו, ידידיי, אין עדה שווה ושווה פחות - יש רק אנשים שווים, וכאלה שאינם שווים. וגזענים, כמדומני, משתייכים לקבוצה השנייה.
72. ל-39, נכון, 10 היא גאונה ומגיע לה פרס נובל
גם אתה גאון   (14.04.07)
לעילגות ולשנאת חינם.
73. ל-45, אף מרוקאי שמכבד את עצמו לא יתחתן עם גזענית
(14.04.07)
עלובה כמו 10, שבנוסף היא גם עילגת, ולכן לא מהווה מציאה גדולה.
74. ל-55, חבל שטרחת לענות ברצינות ובאריכות כזו
קזבלן   (14.04.07)
לכל הגזענים הבורים והעילגים שהגיבו פה. דברייך ייפלו, ללא כל ספק, על אוזניים ערלות ולב אטום. כמו כן, נפלת בפח יקוש שלהם והשבת לדבריהם הגזעניים בדברים גזעניים משל עצמך. אני בטוח שאתה לא מרגיש נחות, אבל אין צורך להשמיץ עדות אחרות. האנשים שהגבת לדבריהם - אישיותם כנראה כה דלוחה עד שאין להם במה להתגאות פרט למוצאם (שהוא, כאמור, דבר שאין להתגאות בו, שכן מדובר בדבר שרירותי). לסיכום, כשאני משווה את התגובות האינטליגנטיות של כל היהודים "הערבים" שהגיבו פה עם תגובותיהם של חלק מיוצאי אשכנז שהגיבו פה - ההשוואה אינה מחמיאה לאחרונים (פרט לאלה שציינו שכולנו חולקים מוצא משותף, שמבלי להכיר אותם אני בטוח שהם אנשים איכותיים יותר מהמגיבים הגזענים)
75. את משפחתו של הרצל בארה"ב....+ עם תמונה
מצאתי לפני שנה   (14.04.07)
76. מקור השם אוחיון הוא חיים.
מרסל ,   חיפה   (14.04.07)
77. לא מוטרד
אשכנזי ,   טבעון   (14.04.07)
משאלת מוצאי. אף פעם. ואם שואלים לפרטים - אני מספר ברצון מאיזו עיירה קטנה ועלובה במזרח אירופה הגיעו בני משפחתי הענייה. אבל אני כן מוטרד מכל אלה שמספרים על סביהם המיליונרים מצפון אפריקה ומעראק.
78. ראשית מספיק כבר עם המילים ספרדי ,אשכנזי
אביחיל ,   ג   (14.04.07)
מיזרחי וכל השאר ,אמור מעתה ישראלי . הורי מפולין ורוסיה ,ידוע שבפולין היו יהודים לבנים ויהודים שחורים ,כלומר אלו שברחו ביזמנו מספרד ,כפי הניראה גם מישפחתי היגיעה משם ,ובכל זאת אנחנו ניקראים אשכנזים .אתם יודעים מה ?זה זה לא מענין אותי ,את מי כן ?את המיזרחיים שעדין עם ריגשי נחיתות מישום מה .אז דיייייי . אנחנו ככולנו ישראלים ומי שלא רוצהיכול לחזור לארץ מוצאו
79. ל - 51 איזה שטיות אתה מדבר!
ירון ,   מרכז   (14.04.07)
היהודים תימנים שמרו על הדת והמסורת היהודית המקורית יותר מכל עדה אחרת, אם כבר אתה מתכוון לנושא של שחיטה, מאיפה המצאת את המילה והכשרות? אצל האשכנזים היו תיקונים מאוחרים של הפרשנים שלהם, שסטו מהמקור היהודי בגלל ישיבה באזור שונה שדרשה התאמה אליו, זה עניין של מסורה לא הלכה
80. מענה למספר 8 - כול כך צריך להתבייש
מיה ,   ראשון לציון   (14.04.07)
אני לא מזרחית אבל אתה מבייש את העם היהודי חתיכת.....
81. מענה ל-45 סוף סוף אדם חכם!!!!!! מיה
mayasss@bezeqint.net ,   ראשל"צ   (14.04.07)
82. תשובה -ל53
maya ,   ראשל"צ   (14.04.07)
אני אשכנזייה !!!! אתה או את צריכה להתבייש על תשכחי שיום השואה קרב ו זה נעשה לכול העם היהודי השנאה הזו... אולי את\ה בכלל לא יהודי אז אני מבינה חחח וגם 8 לא יהודי חחח. גויים חחחחחחחח......
83. שורשים? מה עם הקיים?
אישטוואן קרטש ,   תל-אביב   (14.04.07)
למה לכם לחפש שורשים? מוטב שתשקיעו מאמץ בשיפור עצמכם, כדי להיפטר מהתכונות השליליות: בורות, בריונות, גסות-רוח ואלימות. אם תצליחו, תהיה לצאצאיכם בדורות הבאים סיבה טובה לחפש שורשים.
84. חבל שבבתי הספר בקושי לומדים על יהדות ארצות ערב.
בני ,   ת"א   (14.04.07)
שלא נדבר על האתיופים וההודים שלא מוזכרים כלל בספרי ההסטוריה של משרד החינוך.
85. הידעתם שיהודי כורדיסטאן הם הם המקור.
אילן   (14.04.07)
מאז גלות בבל. והראיות: שפתם היא המקבילה לשפה הארמית. מיקומם על נהרות בבל הפרת והחידקל. ושמירת יהדותם אינה מוטלת בספק.
86. המשפחה שלי מגירושי ספרד
שיר   (14.04.07)
תודה על המידע המשפחה שלי מגירוןשי ספרד ואפילו מצאנו את המסמך של המלך שהורה לגרש יהודים בעיירה אנחנו משפחת בגס וראינו שכתוב בגס באותיות לטיניות
87. תגובה ל-2
ח   (14.04.07)
אתה טועה ובגדול רוב האוכלוסייה התגוררה ביוון וטורקיה היו כאלו שהתגוררו במרוקו ובכל מני ארצות תאמין לי אני יודעת על מה אני מדברת המשפחה שלנו מגירושי ספרד ואנחנו ועוד רבים מאוד הלכנו להתגורר בטורקיה אז לפני שאתה רושם משהו תחשוב לרגע עם זה נכון
88. ל-51 המכובד וכול - מרוקו זה לא מזרח - כאן מתחילה הבורות
מרוקאית גהה ,   גבעתיים   (14.04.07)
שלום לכןלם , אחת ולתמיד אני מבקשת לשאול וגן להבהיר : מאיפה המושג הזה - מיזרחי? מרוקו, טוניס,כל ארצות המגרב - לא שייכות למזרח . יש מזרח אסיה , נכון יש מזרח תיכון ואם נדייק אז האמת היא - שכל הישראלים הם מזרחים (כולל המזרח אירופאים= אשכנזים) ואילו ספרדים הם ספרדים, והיתר צפון אפריקאים. עם הקמת המדינה - סילפו ועיוותו , מחקו מושגים ותרבות - אז המציאו מושג - מזרחים שהוא לא נכון וכאן מתחילה הבורות והשכל הצר של כל אלה אין להם מושג בהיסטוריה , גיאוגרפיה - וכל הידע שלהם ניזון מסיסמאות וכינויים עלובים וריקים . לאף אחד אין מונופול על החוכמה ועל התרבות - לכל אדם , עדה , עם , שבט יש את התרבות שלו שיש ללמוד להכיר כפי שהיא ולא לעוות לסלף כמו שהישראלי= מזרחי (כולל ובמיוחד יוצאי מזרח אירופה= אשכנז) עשו ועושים עד היום.
89. אין להשוות את המרוקאים למזרחים.ואין לכלול אותם איתנו.
מזרחית גאה מאד   (14.04.07)
90. האמת היא בתור אשכנזיה, העדה הכי עושה את זה בגדול.........
לידיה   (14.04.07)
העירקאים אין עליהם, אינטלגנטים, חכמים יצירתיים, חמים, והכי נכון מתערים יפה בכל עדות אשכנז. כמו בעלי שיחיה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה