דיגיטל  טורים  אריאל אשל / ביקורת אתרים
אתר רכבת ישראל: קטרים וקיטורים
אריאל אשל
פורסם: 17.05.07, 09:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 105 תגובות ב-105 דיונים
61. עוד כתבה משעממת, מסכים עם 18
אמיר ,   חיפה   (17.05.07)
בראש האתר יש פניות הציבור ושם טלפון של מחלקת אבדות. סיכוי טוב שסבא שלי לא היה מוצא את זה, אבל כל משתמש אינטרנט נורמלי יודע ש"צור קשר" תמיד בדף הראשי למעלה
62. ל 19
(17.05.07)
הידעת שביפן יש עובדי רכבת שתפקידם הוא לדחוס את האנשים לתוך הקרון כדי לסגור את הדלתות. אז תעשי טובה ואל תדברי על צפיפות, אני נוסע יום יום ברכבת ונכון שיש צפיפות (בעיקר בראשון וחמישי) אבל זה לא סוף העולם, בסופו של דבר לרכבת יש מספר מוגבל של קרונות - אז יש קצת צפיפות - אז מה.
63. הלוואי שהבעיה היתה רק האתר
נוסע מתמיד ,   צפון   (17.05.07)
לדעתי הבעיה העיקרית היא חוסר המקומות ובשבוע שעבר הרכבת היתה ממש דחוסה וחשבתי שיהיה עוד אירוע כמו שהיה בטדי
64. מר אריאל אשל היקר
זה שלא מבין   (17.05.07)
קראתי את הסקירות שלך, פתחתי את הלינק של האתר שלך, קראתי חלק מהמאמרים שלך. עד היום סקרת 9 אתרים ב- YNET. כל הסקירות שלך הן, איך לומר- די שליליות. אולי, בשביל האיזון, תציג לנו אתר שהוא טוב, יעיל, ונוח למשתמש (או פשוט תכליפאני...)?
65. אתר מצויין תפסיק לזיין את השכל
קשקשתא   (17.05.07)
בתור אחד שנוסע כל יום ברכבת אני יכול להגיד לך אם יש משהוא טוב זה האתר שלהם. אז תפסיק לקשקש....
66. להרקב(ת) ברקבת
בוזגלו עמית ,   אילת   (17.05.07)
67. ל44 שם התחנה בראשל"צ הוא ראשונים ואין שום בעיה למצוא אותה!
מהנדס שפוי   (17.05.07)
68. ל54 זמני ההחלפות מופיעות במלואן בתוצאת החיפוש וההחלפה מודגשת
מהנדס שפוי   (17.05.07)
69. לבדוק קודם את ynet
מהנדס שפוי   (17.05.07)
לפני שבודקים אתרים סבירים (לא מצויינים) כמו הרכבת צריך לבדוק את ynet, להלן מספר ליקויים מתוך רבים: 1. לחיצה על "Back" לא מחיזרה, כשפותחים רואים שלמרות שלחצנו על לינק בודד עברנו דרך 10 עמודים וצריך 10 לחיצות על Back כדי לחזור. 2. פרסום תגובות לאחר זמן רב: במקרים רבים כמו בכתבה זאת הזמן בין שליחת התגובה לפרסומה יכול להיות מספר שעות! כך שאין משמעות לדיון המתפתח ולתגובות בכלל. 3. פרסום תגובות שלא לפי סדר שליחתן: התגובות לעיתים קרובות מתפרסמות בסדר שונה משמעותית מאשר שליחתן. בניסוי שערכתי שלחתי מספר תגובות ועקבתי אחר סדר הופעתם שהיה שונה משמעותית. בנוסף לפעמים מתקיים דיון שלם (6 עונה ל3, 10 ל6, 16 ל10 וכו') עד שהתגובה מתפרסמת במקום 100. 4. מתן עדיפות לתגובות קצרות ולתגובות מרגיזות. 5. אי פרסום תגובות רבות גם כשלא כוללות קללות או דיבה, הדבר נכון בעיקר לתגובות שמתקנות את ynet. דברים דומים שלחתי פעמים רבות והם מעולם לא פורסמו, אני מאוד אופתע אם יפורסמו הפעם (יקרה רק עם העורך לא עירני).
70. אדון אריאל, אם רק היית טורח להרים ראשך
hthr   (17.05.07)
לראש העמוד היית רואה את הטלפון של מחלקת אבידות תחת הקטגוריה של פניות הציבור תגדילו ראש להבא!!
71. שזאת תהיה הבעיה של רכבת ישראל...
דביבון   (17.05.07)
יש עוד כל כך הרבה בעיות חמורות יותר (כמו פקחים שצועקים בקולי קולות ובווליום בלתי נסבל בתחנות), וכמובן רמת הדיוק המופלאה שמתייחסת ללו"ז כמו להמלצה. רכבת ישראל, היא תעודת עניות ובבואה עצובה לשירות שמוענק על ידי מדינת ישראל לתושביה.
72. ככה זה האתרים הישראליים. ראית למשל את האתר של ערוץ הקניות?
שחר2 ,   בת ים   (17.05.07)
73. תוקם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת התנהלות הרכבת.
ליאור   (17.05.07)
להיכן נעלמו 10 מליארד שקל שזרמו לחברת הרכבת מהכיס הציבורי? אם אין כסף לבנות אתר אינטרנט נורמלי כנראה שהמנכ"ל גנב את כל הכסף.
74. תגובה ל 5
מירי ,   רעננה   (17.05.07)
אתה לו צודק בכלל. היתי באיטליה לצורכי עבודה וגם טיילתי הרבה והסתדרתי מצויין גם עם רכבות וגם עם אתר הרכבת האיטלקית. רק תנסה אירו-סטאר (אפילו מחלקה שנייה ) ואז תבין מה זה איכות ברכבתץ
75. לתלונות פנו לקצב -הוא אחראי שם על משהו שקשור ללקוחות
מנהל משאבי אנוש   (17.05.07)
ואלת תהיה קטנונים אבל ייתכן והוא התקבל בגלל הכישורים המיוחדים שלו
76. רכבת ישראל
ראובן ,   חולון   (17.05.07)
אריאל אשל כותב פרק זה על הרכבת, כנראה מחפש להתקבל לרכבת בתור תוכניתן. אבל - אינך הבן או האח של מישהו בחברה לכן אין לך סיכוי. בקיצור הרכבת עושה את המיטב, יש לזכור שעד לפני שנים מעטות היה לנו רק קו לחיפה באר שבע ולירושלים. הרכבת התפתחה מאד בשנים האחרונות לכן ניתן להם עוד פרק זמן לכל שאר ה"פיציבקעס".
77. אם כבר תחבורה- באתר של אגד אי אפשר למצוא כלום!
(17.05.07)
78. אני דווקא נהנה משירותי רכבת ישראל
אוהד ,   לוד   (17.05.07)
לא זכור לי שהרכבת איחרה ביותר מ 5 דקות. תמיד יש מקומות פנויים-לפחות בעשרות הפעמים בהן נסעתי ברכבת. השירות אדיב. יש כרטיסן אך הוא אינו טורד את מנוחתך-לפחות ממני הכרטיסן לא ביקש אף פעם לראות כרטיס נסיעה. והמחירים-סבירים ביותר. אינני מוצא סיבה להתלהמות זו על רכבת ישראל.
79. 50% הנחה ת"א-נתניה - בסודי סודות
(17.05.07)
לא רק שהם לא כותבים את זה בשום מקום ברחבי התחנה אלא שאם תיגש לרכוש כרטיס בין השעות 9:00-15:00 לתוואי הזה אף אחד לא יציע לך כרטיס בחצי מחיר, לא המוכרת בקופה ולא מכונות הכרטוס האוטומטיות. רק אם תדע על המבצע ותלחץ על בקשה לכרטיס בחצי מחיר אכן תקבל אותו. אחרת, תשלם מחיר מלא ואיש לא יצייץ.
80. תכנס לאתר של "קווים תחבורה צבורית" הוא הרבה יותר מעניין
הנהג העיוור ,   תחנה   (17.05.07)
אין שם מידה על שום דבר
81. גם המידע שבאתר לא מעודכן
(17.05.07)
82. סליחה, איך הגעת לאתר? הוא אף פעם לא עולה!! או תקוע.
ג'ורג' ,   ת"א   (17.05.07)
83. נסחפת
(17.05.07)
נראה לי שאתה עובד חפיף כמו רכבת ישראל. אם תגיע לאתר שלהם באמת תראה שהזמנים והתעריפים מופיעים פעמיים - למעלה ולמטה, בדיוק בשביל עצלנים כמוך. כשאתה מבקש פרטים על התחנה לא תקבל את הטלפון שלה, אבל בכל דף יופיע טל. של מודיעין הרכבת. כשאתה מקבל לוח זמנים של קו מסוים תקליק על המחיר ותקבל את התעריף. מה הבעיה? נראה שהיה לך הרבה רצון רע כשכתבת את הביקורת שלך. ואני מצטרפת לקודמי - זאת הבעיה ברעקבת? קודם שתצא בזמן ואחר כך נדבר על האתר................................
84. מצגת השוואה בין האתר שלנו לזה של גרמניה
דרור הגיבור ,   חיפה   (17.05.07)
מי שרוצה לראות איך אתר של רכבת אמור להראות - זו מצגת עם השוואות בין האתרים http://webcourse.cs.technion.ac.il/236363/Spring2007/ho/WCFiles/comparison.ppt (צריך להעתיק את הלינק לדפדפן)
85. www.train4me.co.il
שרוני   (17.05.07)
אתר אלטרנטיבי ומשלים של נוסעי הרכבת.
86. ביקורת הביקורת: מר אשל לא ממש גלש....
שיח קוצני ,   ת"א   (17.05.07)
ביקורת אתרים היא עניין חשוב ומבורך. הצרה מתחילה כאשר המבקר מוכיח - בתוך הטקסט שלו ממש - שלא נעים לומר.... אבל אולי הוא עצמו לא גלש! בשורה השלישית של הביקורת כותב מר אשל כי הקישור ל"זמנים ותעריפים" מופיע -ואני מצטט מילה במילה את המשפט שלו, הנתון בסוגריים גם במאמר: "(תחתית העמוד, לא ברור למה)". אבל... הפתעה! מי שגולל את דף הביקורת המלומדת ומגיע לתצלום אתר הרכבת, המעטר ומלווה את הטור של מר אשל, יכול לראות בפינה הימנית העליונה של המסך ש"זמנים ותעריפים" הוא הסעיף הראשון בסרגל הניווט הראשי של האתר - מיד מתחת ללוגו! מתכנתי אתר הרכבת משערים כנראה (ובצדק) שרוב הכניסות יבוא מכיוונם של נוסעים בפוטנציה המבקשים לברר לוחות זמנים - ולכן ההפניה מופיעה גם בראש העמוד וגם בתחתיתו. אחרי הפספוס הזה - אני מודה שקשה לי להתייחס ברצינות להמשך הביקורת. האם יכול להיות שיחד עם משקפי הראייה של הבת, נשכחו גם משקפי הראייה של האב, הכותב?
87. פתאום הנסיעה מתארכת ב-10 דקות כי יש "מפגש רכבות"
גיל ,   ר"ג   (17.05.07)
"שלום, נעים מאוד! אני רכבת א'". "נעים גם לי, אני רכבת ב'". מפגש רכבות... כאילו, הרכבת ממול באה להם ממש בהפתעה ולא יכלו לעדכן מראש את לוח הזמנים?... וזה קורה כל יום מאות פעמים! כן, מאות פעמים.
88. את המשקפים מצאתם!?!?
lior'a   (17.05.07)
89. הגם באשלים...?
גיל ,   תל אביב   (17.05.07)
מר אשל, די תחסוך לנו אתה מבקר על מנת לקבל עבודה? אם היה לך רקורד עשייה הייתי שמח לקרוא את ההגיגים המתוחכמים שלך
90. באוגוסט אתר אינטרנט חדש לרכבת.
מייקל אשבי ,   שוהם   (17.05.07)
באוגוסט כך אמרו לי חבריי ברכבת יהיה להם אתר חדש ושונה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה