רכב  לא בשימוש - תחבורה נקייה
העולם רוצה מכוניות היברידיות
רועי צוקרמן
פורסם: 12.06.07, 18:31
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות ב-62 דיונים
1. הגיע הזמן להיברידית נטענת
מהנדס שפוי   (12.06.07)
המכוניות ההיברידיות היום כגון הפריוס עובדות בטכנולוגיה שנקראת היברידית מסייעת. בטכנולוגיה זו יש מצבר קטן יחסית של כ1קוט"ש ומנוע חשמלי קטן של כ20 כוח סוס אשר מסייע למנוע הבנזין העיקרי. עיקר החסכון של ההיברידיות בדור הנוכחי הוא מניצול אנרגית הבלימה ומכיבוי מנוע הבנזין בעצירות ובנסיעה איטית בפקקים. לעומת זאת הדור הבא של ההיברידיות נקרא היברידית נטענת, כאשר כאן יהיה מצבר גדול של כ20קוט"ש והמנוע החשמלי יהיה המנוע העיקרי. ההיברידית הנטענת יכולה לסוע 80 עד 100 ק"מ רק מהמצברים. בנסיעות ארוכות מופעל גנרטור דלק יעיל שטוען את המצברים. מכיוון שפעולת הגנרטור יעילה בהרבה מפעולת מנוע אזי גם במצב זה ההיברידית הנטענת יעילה בהרבה מהדור הנוכחי. רק לשם השוואה הפריוס עושה כ18 ק"מ לליטר בעוד שהיברידית נטענת תוכל לעשות מעל 40 ק"מ לליטר בנסיעות ארוכות מהגנרטור, ובנסיעות קצרות היא לא תזהם כלל! כך שלהיברידיות הנטענות יהיה יתרון סביבתי ברור על כל שאר הטכנולוגיות וגם החיסכון הכסםי בדלק יהיה משמעותי כך היום הפריוס עולה 8500 ש"ח ל25 אלף ק"מ והיברידית נטענת תעלה פחות מ3000 ש"ח בשנה שזה חיסכון של 55 אלף ב10 שנים!
2. אולי תסיקו את המסקנות ותתחילו לסקר את העולם הזה
טסלה למשל, ויש עוד..   (12.06.07)
3. צריך להוריד את המיסוי על מכוניות כאלו
עמית   (12.06.07)
4. ההברידיות צריכות לפתור בעיה
קרינה אלקטרו מגנטית   (12.06.07)
בגלל המצבר הענקי שמוליך חשמל מתא המטען לחלק הקדמי של האוטו מתחת למושבים. טויוטה בארהב מבצעים חיפוי המוליכים תמורת תוספת מחיר סמלית. גם הונדה. ובארץ היבואן עוד לא שמע על זה. טוב גם על כריות אויר הוא למד באיחור 7 שנים.
5. הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם - הבלוף הגדול ששמו פריוס
עברי   (12.06.07)
הפריוס של טויוטה אמור להיות רכב חסכוני . זה נכון כאשר משווים אותו לטנק אמריקאי ממוצע (ולכן בארה"ב הוא נמכר טוב) . אך הנתונים אותם מפרסמים על צריכת הדלק של הפריוס אינם נכונים !!! צריכת הדלק ה"חסכונית" של הפריוס מושגת אך ורק כאשר המנוע החשמלי נכנס לפעולה . וזה קורה לפרק זמן קצר משום שהמצברים של הרכב מתרוקנים במהירות .וגם זה בתנאי מעבדה סטריליים . לאחר שהמצברים מתרוקנים, הרכב נוסע אך ורק בעזרת מנוע הבנזין הקטן (1500סמ"ק) והמנוע מתאמץ מאד בכדי להזיז את 1400 הק"ג של הפריוס כי המצברים מוסיפים המון משקל לרכב !. בנוסף המצברים הנ"ל נחלשים עם הזמן והספקם פוחת משמעותית (אגב, החלפתם יקרה מאד ...!) . הפריוס הוא רכב "אקולוגי" - אך רק למרעית עין !!! : הרכב מכיל 100ק"ג של מצברים, אשר אותם יש להטמין בקרקע לאחר תוחלת חיים מקסימלית של 10 שנים . אלה מצברים שלא ניתנים למיחזור !!!. הטמנת המצברים בקרקע גוררת אחריה פליטה של חומצות ומתכות רעילות, אשר מבחינת הנזק האקולוגי שווה לשריפת מיליוני ליטרים של דלק . לסיכום : הפריוס גם איננה חוסכת דלק וגם מזהמת יותר מכל רכב אחר !!!! מסקנה : פיאט פונטו/יאריס/קליאו יהיו חסכוניות מהפריוס תמיד, וגם רוב רכבי ה-1600סמ"ק המוכרים כיום חסכוניים מהטויוטה פריוס .
6. חומר למחשבה
(12.06.07)
ברור שכל החברות הגדולות משקיעות סכומי עתק לפיתוח מנוע העתיד, שכנראה גם הוא לא יהיה היברידי. משום מה מנוע הדיזל נראה כפתרון זמני טוב משום תצרוכת הדלק הנמוכה שלו. {כמעט 20 קמ. לליטר בפרטיות} נראה ששוה להשקיע בפיתוח מנועי דיזל בעלי זיהום מינימלי עד שתגיע ההמצאה שתשנה את שוק הרכב.
7. גם אני רוצה!!!!!!!!
(12.06.07)
8. למה הציבור לא דורש הבטחות וביצועים מנבחריו ?
דג   (12.06.07)
למה הציבור עבוק רק בנושאים המדיניים ביטחוניים ? למה הציבור לא דורש מנבחריו להבטיח ולבצע בנושאי איכות הסביבה והטבע שלנו ? אם הציבור לא חושב שזה נחוץ - אולי לציבור הזה מגיע ראש ממשלה נשיא שרין וכנסת מחורבנים ?
9. מרוב שהאמריקאים "מאמצים" את המכוניות ההיברידיות, הונדה הפסיק
ערן ברון ,   תל אביב   (12.06.07)
הפסיקה ליצר את האקורד ההיברידית... זה שלאמריקאים אין נגישות לדיזל, זה רק הפסד שלהם, ומי שנהג פעם על דיזל בריא עם 130 כ"ס ומומנט של 30-35 קג"מ לעולם לא יחזור לבנזין, ובטח שלא לעגלות כמו פריוס ודומיה...
10. ל-5: המסקנה - אתה עובד של המתחרות...
(12.06.07)
11. בולשיט.העולם זקוק למקורות אנרגיה חלופיים.
(12.06.07)
12. העולם רוצה אמצעי תחבורה המונית
21 22   (12.06.07)
לפי משרד התחבורה יש צורך במרחק בטיחות בין מכוניות של שתי שניות. במהירות של 100 קמ"ש מדובר ב- 60/30 /100*1000 כלומר 55.55 מטר ברוחב נתיב של 4 מטר 223 מ"ר המנוצלים בד"כ עבור נוסע אחד... באותו תא שטח ניתן להכניס מונית ובה שבעה נוסעים או מיניבוס ובו 12 נוסעים וגם אוטובוס ובו 50 נוסעים. אוקי כעת אנחנו מתקדמים לרכבת. שימו לב, הרכבת אינה רגישה להעלאת כמות הנוסעים או מהירות הנסיעה! במילים פשוטות רכבת אינה סוטה ממסלולה ורכבות אינן נוסעות בצפיפות אחת אחרי השניה, לפחות לא אצלינו! מי שראה בלילה רכבת משא שאינה נגמרת יכול לתאר לעצמו שניתן להכנים את כל הנוסעים מת"א לירושלים, למשל, ברכבת אחת... ועדין לא דיברנו על מהירות. רכבת עילוי מגנטית משייטת במהירות 600 קמ"ש ורכבות מהירות כמו הדה ז'ה וה הצרפתית ב- 380. תחשבו על זה בפקקים ותקנו אותי אם אני טועה.
13. ל-5
אלי ממוסך אלי   (12.06.07)
בגדול - אתה צודק. מהשיקולים שכתבת אכן ההיברידיות לא תורמות לסביבה ולא לחיסכון בהוצאות שוטפות ולכן לדעתי כיום מי שחשובה לו איכות הסביבה או עלות הדלק שיקנה הונדה-ג'אז. לא היברידי, אבל הרכב החסכוני ביותר בדלק (בבמוצע של 1:18, ומחוץ לעיר אפילו 1:25 ממש טוסטוס, מצחיק, אבל טוב יותר אפילו מההיברידית הזאת). אבל אם תסתכל בראיה קצת יותר מערכתית, ההיברדיות היא דווא צעד בכיוון הנכון, העובדה שנמכרו יותר ממליון מעודדת מאוד מכיוון שיצרניות אחרות יכנסו לתחום, או אפילו טויוטה עצמה תוציא דורות חדשים של היברדיות שבהם המצברים יהיו קלים יותר, אולי מחומרים ידודותיים לסביבה, אולי ישפרו את היחס בין המנוע החשמלי כך שהוא יפעל יותר, גם במהירויות גבוהות יותר (אגב, כבר מדברים על דור שני שכזה), ולכן כל מי שמעז ונכנס לתחום, ומזיז עניינים - אני רואה את זה כצעד נכון לכיוון טוב. אל תשפוט את הדור הראשון, תן לזמן לעשות את שלו. וכל הכבוד לטויוטה.
14. 5 - קצת מגזים אבל צודק
העתיד עדיין לא כאן   (12.06.07)
15. פריוס: בלוף לפלצנים, דיזל מודרני או חשמלית מלאה בהתאם לצורך
דיזליסט ,   בשאיפה לחשמלית מלאה   (12.06.07)
דיזלים מודרניים נותנים לא פחות ק"מ לליטר, קלים ואמינים בהרבה עם מערכת הנעה אחת ולא שתיים וניתנים לתחזוקה בנקל בכל מוסך, בלי צורך בגורואים מיוחדים. אממה - אלא אם זה ג'יפ (עאלק) יש סטיגמה לדיזלים בשכונות היוקרה, יעני השכן טכנאי שירות רחמנא ליצלן. והדבר האמיתי - חשמלית מלאה, נטענת בבית או בעבודה (או בשניהם) ומכסה את טווח הנסיעה של 70-80% של מי שמגיע ברכב פרטי לעבודה. עלות תשתית טעינה + מונה זניחה וחד פעמית. ניצולת וזיהום תחנות הכח טובים בסדר גודל מאלה של מנוע שריפה פנימית. יתרון נוסף - שקט - ישפר את ערך הנדל"ן העירוני והפרברי.
16. למה לבלבל את המוח?
שמוליק ,   יש לי פריוס היברידית   (12.06.07)
נכון לשוק הרכב של היום, ההיברידיות הן הכי סביבתיות. תראו את המספרים בעצמכם: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3402821,00.html הציון הירוק הכי טוב הוא של פריוס, אפילו שזה רכב בקטגוריה של משפחתיות גדולות. כל הסיפורים על בעיות מצברים הם שטויות שמפיצים המתחרים ששומרים על הטכנולוגיה המיושנת שלהם. זה רק עניין של כמה שנים עד שכולם יסעו בהיברידיות. הסוללות עברו ניסויים קשים ולא נחלשות בכלל בנסועה של 180 אלף מייל. הן תוכננו למשך כל חיי הרכב, ובפריוס זה 500 אלף מייל. אם רוצים אז אפשר להחליף תאים ספציפיים ולא חייבים להחליף את כל הערכה כולה. הסוללות ניתנות למחזור והיצרן התחייב לכך. להיברידי יתרון משמעותי בהפחתת זיהום אויר בתוך הערים שם חלק ניכר מהנסיעה הוא על מצברים וברמזור ובפקק המנוע נכבה ונדלק אוטומטית. חוץ מזה שהרכב שקט באופן נפלא, גם רעש זה סוג של זיהום חמור בעיר.
17. 5- אתה כותב שטויות
רחמים ,   אין לי   (13.06.07)
מצברים ישנים שאתה מחליף באוטו רגיל מזהמים את הסביבה ודווקא את החדשים של ההיברידיות לא מחליפים כלכך הרבה והם חייבים במיחזור. מה אתה חושב, מליון אמריקאים ו ה EPA האמריקאי יודעים פחות טוב ממך?
18. 5 מגזים וטועה. הנתונים שגויים לחלוטין. חזור למכור את הפיג'ו
(12.06.07)
19. כבר יש הומצאו המכוניות החשמליות המלאות עם ביצועים אמיתיים!
ע'   (13.06.07)
רק שיצרניות הדלק לא נותנות להן להכנס לשוק, הכל פוליטיקה!!! (על חשבון הסביבה)
20. משהו מכם בדק את ה- RECALLS בארה"ב לפריוס?
יוסי אילוז   (13.06.07)
תבדקו ומי שיש לו עיניים בראש יבין עד כמה האוטו הזה מסוכן ולא בטיחותי. חוץ מזה זהום אויר לא אבל זיהום מהמצברים כן? בארה"ב בדקו והתברר שכדי שהרכב יחזיר את ההשקעה צריך ליסוע בו 7 שנים. המצבר לעומת זאת לא מתכונן בכלל ל- 7 שנים. אז יש השקעה נוספת. בקיצור תרגיל שיווק ובור בלי תחתית. שטויוטה.
21. ל- 5, אתה בעל תחנת דלק?
די להשמיץ כל דבר!   (13.06.07)
22. 5 המצבר ממוחזר גם ממוחזר. תתעדכן.
מישהו   (13.06.07)
23. ל-5 - זה שבארץ לא ממחזרים מצברים לא אומר שבעולם לא
דדי שמדי ,   מרכז   (13.06.07)
ישראל היא מדינה פרימיטיבת. כשאתה מציין עובדה כמו שחיסול המצבר גורם לחומצות וטוקסינים להיפלט - זאת מכיוון שאינך יודע שכיום קיימות טכנולוגיות מחזור שמונעות את הדבר הזה, ומפיקים מצברים חדשים בעזרת הישנים. אף אחד גם לא אמר שהמכונית צריכה להחזיר לך השקעה כספית. היא תחזיר לך בכך שהנכדים שלך לא יצאו עם 3 עיניים עוד עשור... תקרא חומר לפני שאתה עונה
24. מספר 1 בכיוון הנכון
חשמלאי   (13.06.07)
אם המנוע ישמש רק להטענת המצבר אפשר יהיה להשתמש במנוע סטירלינג (חפשו בוויקיפדיה) בעל יעילות מקסימלית. אפשר לשרוף במנוע כזה כל סוג דלק - בנזין סולר אתנול שמן זית... בנוסף אין צורך בתיבת הילוכים ודיפרנציאל.... רוב המכוניות ייטענו בשעות הלילה שאז לרשת החשמל יש עודף יצור.
25. הסבר ל-9
אקורדיוניסט   (13.06.07)
האקרוד ההיברידית נכשלה מפני שלא ידעה לאיזה קהל יעד היא פונה. מצד אחד היברידית. מצד שני מנוע 3 ליטר שישה צילינדרים 250 כוחות סוס, וצריכת דלק כמו של מכונית רגילה בגודל דומה. מי שקונה היבריד קונה בשביל לחסוך בדלק, ומי שרוצה ביצועים לא איכפת לו מצריכת דלק ורוצה רכב קל פשוט וזול. ומי שרוצה פוזה לא קונה אקורד... דרך אגב הלקסוס שטח ההיברידית מצליחה למרות צריכת דלק גבוהה - הוכחה שהפוזה לפעמים מוכרת. ועוד דרך אגב להונדה יש שני דגמים היברידיים (סיוויק ואינסייט) מוצלחים מאוד.
26. לעבור למימן!
גיא   (13.06.07)
27. תגובה ל-5 ועוד תגובה.
הרוזן ממונטה קריסטו   (13.06.07)
אתה מדבר מתוך צרות עיין, קינאה ,ובורות מדהימה. האם אתה חושב שהאמריקאים טיפשים? הפריוס ושאר ההיברדיות חסכוניות ולא מזהמות את האויר. אבל מה -במדינתינו הקטנה שהירוקים וכולם רוצים אויר נקי אין באפשרותו של מר ישראלי הקטן לקנות מכונית כזאת-והסיבה ידועה -מיסי הרצח שמוטלים על מכונית חדשה. אז הגיע באמת הזמן שיורידו לגמרי את המיסים האלה. אנחנו כבר במאה העשרים ואחד ולא בתקופת המנדט או הצנע. כל טוב,
28. העתיד שווה לTESLA! החברה עם המכונית החשמלית שעושה 0-100 ב..
עתיד מימני ,   הווה חשמלי   (13.06.07)
פחות מ4 שניות. מייסדי גוגל משקיעים בטסלה-מוטורס. לי זה כבר אומר הכל. http://www.teslamotors.com/index.php או שתרשמו tesla בגוגל.
29. 5 ו-20 לפריוס שלי יש 8 שנות אחריות על המערכת החשמלית!!
גדעון עזרא - תחליף ,   לפריוס   (13.06.07)
הקנאה אוכלת, יש לי פריוס כבר שנה ובמבחן התוצאה הרכב מקבל אצלי כמעט 10!! צריכת הדלק בחיפה (כן כן בהרים...) היא 18.5 ק"מ לליטר ומחוץ לחיפה ובאיזורים שטוחים הרכב מגיע בקלות ל-21 ק"מ לליטר. החברה שרגישה לפחד של האנשים מחדשנות נותנת 8 שנים אחריות מלאה על מערכת החשמל כולל המצברים. לפריוס נסיון של 10 שנים וחוץ מזה שהיא מכוערת (לטעמי) אין לה כמעט פגמים!!! חבל שהרבה אנשים לא מבינים שהיא עדיפה על כל רכב אחר במחיר דומה ואף גבוה יותר - היינו נושמים אויר נקי יותר. יש אנשים שהאוטו לא מתאים להם - בעיקר אלו ששקט מפחיד אותם... לא - אני לא עובד טויוטא, לא בעל מוסך ולא שום דבר דומה - החלפתי את רכב היוקרה שהיה לי שנים (ואכל 5 ליטר לק"מ בעיר...) בפריוס, ואין לי כל כוונה לחזור למכונית אחרת. אגב - אני קורא לשר לאיכות הסביבה לרדת מהרכב המזהם שלו ולרכוש פריוס - כולנו נרוויח!
30. בכלל צריך רכבת תחתית
תומר ,   ראש העין   (13.06.07)
המדינה שלנו בכלל מעונינת רק במיסים של הרכבים ,מיסים של הדלק ,אם יהיה רכבת תחתית אני בכלל לא יחזיק רכב (לא צריך חניה ,ביטוחים,דלק ,מוסכים)אבל אי אפשר להזיז כלום בארץ הזאת השחיתות ברכבות עכשיו באירופה רכבות נוסעות חופשי במהירות 300-600 קמ"ש.אני יכול להמשיך....
תגובות נוספות
חזרה לכתבה