רכב  לא בשימוש - תחבורה נקייה
העולם רוצה מכוניות היברידיות
רועי צוקרמן
פורסם: 12.06.07, 18:31
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות ב-62 דיונים
31. ל-5
וויל ,   רמהש   (13.06.07)
שטויות. המצברים בפריוס ניתנים למיחזור (כי הרי הם נטענים מחדש) מה גם שהם עשויים מחומריים קוטביים באלקטרונים שלהם דבר שמקל על המיחזור. הצריכה אכן טובה יותר, ואין ספק שבארץ הפקקים הרכב הזה הוא מוצר הכרחי בשמירה על חיסכון.
32. פריוס - 4.7 ליטר ל 100 ק"מ
jittoku ,   Dublin   (13.06.07)
לא במוסך ולא בעיתון - זאת צריכת הדלק של הפריוס שלי. עדיין לא מכיר רכב עם צריכה כזאת.
33. פריוס רק אצל ג'קי שריקי!!!!
אבוטבול ,   טירת כרמל עילית   (13.06.07)
המוכר מספר 1 בליגה
34. 16: האוצר עובד עלינו ומשמיט את הדיזלים הקטנים
דיזליסט   (13.06.07)
בסקרים האמריקאיים הגולף דיזל דומה מאד לפריוס והסיביק ההיברידיות (זה תלוי יותר באופי השימוש). גם בנתונים הבריטיים צריך להשוות לדיזלים והם יוצאים טוב מאד. הסיבה שהאצר השמיט את הדיזלים היא כדי שלא יהיה לחץ להפחתת קנס הדיזל. או במילים אחרות האוצר מעדיף שנצרוך בנזין ונשלם יותר מסים (רוב מחיר הדלק במשאבה הוא מיסים).
35. ירוקות, אבל למה כל כך מכוערות?
אבי   (13.06.07)
36. הרעיון של פריוס יפה אבל...
(13.06.07)
הרכב מגניב ביותר (בעיקר השקט ברמזורים והצג הדיגיטלי) והמפרט הבטיחותח מרשים אבל, חברה, בואו נודה על האמת - עם כל ההנחות במס והחיסכון בדלק , פריוס רכב יקר להחזקה , יקר לקניה (בארץ בכל אופן) ובראיה כלכלית טהורה לא משתלם לרוב האנשים (שעושים +- 2000ק"מ בחודש). חוץ מזה, ראיתם את תה המטען הפיצפון ואת הספסל האחורי? הייתי מצפה מרכב יקר כ"כ את האפשרות להסיע 3 אנשים מאחורה ויכולת להכיל את שולחן הפיקניק שלי. בהחלט לא רכב למשפחה. יש פתרונות הרבה יותר טובים, שחלקם אפילו קיימים היום. אממה? הממשלה שלנו לא זזה ולא מעודדת. ראיתי כתבה על עיר בארה"ב שליד העריה יש רק מקומות חניה לרכב חשמלי. ליד כל מקום חניה יש נק' חשמל (חינם!!!) . אחד מבעלי הרכבים החשמליים שחנו שם אמר שחבל לו להחזיק רכב אחר כי הרכב לא דורש תחזוקה (למעט מציגים פעם ב..) וללא הוצאות שוטפות. אה , הזכרתי כבר שהחניה לרכבים חשמליים היא חינם וכל רכב משלם הרבה? לסיכום , בארץ - למי שיש כסף מיותר שיקנה פריוס ולפחות הכסף הזה ילך על שיפור איכות הסביבה. לכל השאר - נחכה שיאפשרו לנו לסוע על רכב 100% חשמלי.
37. למס' 32 - והסיטרואן C4 דיזל שלי עושה 22 ק"מ לליטר, כולל
חנן מילוא ,   כפר סבא   (13.06.07)
הפקקים בכניסה לתל אביב כל בוקר, בלי מצברים ובטריות, עם גיר ידני. זה יוצא 4.5 ליטר ל-100 ק"מ. אה, ואיפה הביצועים של הפריוס על יד הסיטרואן? בדרך לירושלים שאני עושה פעמיים בשבוע אני טס בעליות, ופריוס מזדחלות בצד ימין של הכביש.
38. מנועי דיזל וגז טבעי הם החלופות הנכונות למנועי בנזין המזהמים
הייבריד לא טוב   (13.06.07)
39. ל-1, למען הדיוק
בעל פריוס שפוי ,   חיפה   (13.06.07)
המנוע החשמלי של הפריוס הוא בעל 65 כוח סוס, וכשהמצבר מלא ניתן לעתים ליסוע זמן מה אפילו במהירות של 100 קמ"ש על המנוע החשמלי בלבד. בארה"ב יש חברה פרטית שמחליפה את המצבר של הפריוס למצבר ליתיום והופכת את הרכב לנטען עם טווח של 30-50 ק"מ. עם זאת אתה צודק שהדור הבא יהיה אפילו טוב יותר.
40. בטופ גיר באנגליה היה מבחן וסיטרואן ודיאטסו ניצחו את הפריוס !
מבחן צריכת דלק......   (13.06.07)
41. מנסיון : פיאט פנדה 1ליטר ל-25ק"מ!!!!!!!!
אביב   (13.06.07)
פיאט פנדה . הרכב החסכוני במדינה . נ.ב. אינני עובד סמל"ת .
42. קצת פרטים מנסיוני האישי
ליאור ,   חיפה   (13.06.07)
חבל שחלק מהמגיבים מפגינים בורות ו/או אינטרסים. יש לי פריוס כבר קרוב לשנה והרכב נוסע 18-17 ק"מ לליטר בעיר (הררית - חיפה!) ו-22-21 ק"מ לליטר מוחץ לעיר. אלו העובדות! מדובר ברכב גדול ומרווח, מאובזר ברמה הגבוהה ביותר, נוח במיוחד ושקט להפליא. אין לי שום אינטרס - אלו פשוט חוויות הנהיגה שלי. אגב היום הרכב עולה כ-155 א' ש"ח "על הכביש" וזה אחרי הוזלה נוספת בינואר 2007 (כבר לפני כן היו הפחתות במיסוי למכונית ה"ירוקה"). לדעתי, זו גם השקעה משתלמת בהרבה ממשפחתית רגילה ומאובזרת (ברמה פחותה, אגב) ב-130-125 א' ש"ח "על הכביש". תלוי בכמות הנסיעות שמבצעים, אך גם ב-15 א' ק"מ בשנה תחזירו את ההפרש בהשקעה תוך 6-5 שנים להערכתי, רק מהחסכון בדלק. וחשוב לזכור - זו מכונית בסטנדרט אחר ממשפחתיות רגילות. גם מאזדה 6 והונדה אקורד נחותות ממנה, לדעתי, כך שזו עסקה משתלמת גם למי שאיכות הסביבה אינה מעניינת אותו (וחבל!). מעבר לנוחות וה"פינוק", זו גם מכונית בטיחותית במיוחד (ראו מבחני ncap). בקיצור - יש לי רק מילים טובות! יש לציין, כי החברה נותנת 8 שנות אחריות למערכת החשמלית והנסיון בעולם מדבר על מכוניות כאלה שנוסעות כבר 300 א' ק"מ ללא בעיות במערכת המקורית. כמו-כן, טויוטה מצהירה, כי המצברים ניתנים למחזור, כך שגם כאן אין פגיעה בסביבה - בוודאי ביחס למצברים הרגילים. ומעבר לחסכון בדלק (על השלכותיו הסביבתיות), הרכב פולט הרבה פחות חלקיקים מזהמים ו-CO2 לסביבה ביחס למכוניות אחרות ודיזל במיוחד (שאגב הינו מנוע מזהם, רועש ובעייתי לסביבה, שמקזז זאת חלקית בצריכת דלק משופרת). בקיצור - חבל שחסכון בדלק (כספי וסביבתי), פליטת מזהמים מופחתת משמעותית ורכב שקט זוכים אצל חלק מהאנשים לכזה זלזול ושלילה. כדאי לתת יותר את הדעת לסביבה בה אנו חיים ולשמירה עליה ורכב זה מוביל בכך בשיעור ניכר. כפי שכבר הסברתי, גם כלכלית מדובר לדעתי בתמורה גבוהה מאוד להשקעה ביחס לאלטרנטיבות (חסכון בדלק, מרווח, נוחות, בטיוחות).
43. מה עם הקרינה הא"מ?
עמי ,   צפון   (13.06.07)
מנוע חשמלי חזק יוצר סביבו שדות בעוצמה גבוהה. האם נעשו מחקרים לגבי בטיחות הקרינה הנפלטת?
44. הדור הבא של הפריוס-חדשות
עמותת רכב ירוק ישראל   (13.06.07)
הדור הבא של הפריוס (דגם 2010 יצא ב 2009) יצוייד בסוללות ליתיום-יון חדישות עם קיבולת של 9 קילו-ואט (במקום 1.5 היום). זה יאפשר נסיעה של כ 40 ק"מ על חשמל בלבד.טויוטה רוצה לחבר לזה מטען, אבל זה היה כנראה רק ב 2011. ואז הפריוס תעשה 40 ק"מ לליטר (או אינסוף בנסיעות קצרות). בנוסף, יש כבר רכבים חשמליים לגמרי עם חבילת סוללות של 35 קילו-ואט, כמו ה"פניקס" המבוססת על שלדת ה SUV של סאניונג. עם זה ניתן לנסוע 250 ק"מ , בין טעינות, על חשמל לחלוטין. רכב זה כבר נמכר לציי רכב בארצות הברית וימכר בשנה הבאה לכל דורש. גם GM החבוטה מתכננת את ה VOLT על חשמל בלבד בגיבוי גנרטור חירום קטן שיופעל רק אם הסוללות ריקות ואין נקודת הטענה.
45. תזיזו ת'תחת שלכם!
(13.06.07)
מכוניות ידניות זה הפתרון! פליטת מזהמים הכי נמוכה, צריכת דלק הכי נמוכה. כל מנוע 1.4 או 1.6 עם תיבה ידנית יהיה חסכוני משמעותית.
46. מספר 5 אתה אידיוט חסר תקנה ! ! !
๑۩۞۩๑   (13.06.07)
מה אתה סתם מבלבל את הביצים ??? מדבר על מטומטמים ? מטומטם ראשי שכמוך ! לא חסכוני ? תשאל כל בעל פריוס ! ממוצע של 18 ק"מ לליטר ! בטריות לא ניתנות למחזר ? ...בטריות הניקל קדיום של הפריוס הינם בטריות שבהחלט ניתנות למיחזור !! אבל הדבר החשוב בכל הרעיון של ההיבריד הוא שיש לנו פה אוטו קונבנציונלי שהולך שלב אחר שלב להיות בעתיד אוטו חשמלי טוטלי ! וזאת מכוון שעדיין לא קימות היום טכנולגיות לרכב חשמלי יעיל ! כעת המנוע החשמלי מהווה רק כעזר מינורי, אבל בעתיד נוכל להטעין את הבטריות לשקע חשמלי ביתי ואז אט אט מנוע הבנזין יהיה מנוע גיבוי בלבד עד שיעלם לחלוטין עם הזמן ! זה בעצם הרעיון הגדול של ההיבריד שהופך אותו למנצח הגדול ( ללא ספק ). ידוע לכל שבעוד מספר שנים רוב הרכבים על הכביש יהיו רכבי היבריד וזו גם הסיבה שמשרד האוצר יזם את ביטול המס המופחת שהיה על רכבי היבריד דבר שיגרום ליקור רכבים אלו בסביבות 50 אלף שקל ! (מנוולים )
47. 5 אתה פרמיטיב ברמות מפחידות
גיל   (13.06.07)
נראה לך שטויוטה מרמים ומיליוני אמריקאים טיפשים. הידעת שהיברידיות ממחזרות את כל אנרגית הבלימה ולכן כל כך חסכוניות בעיר ששם כל רגע מאיצים ושורפים את האנרגיה הקינטית בבלמים. הזיהום קטן בחצי וגם הבלמים לא מתבלים. לפריוס יש גם גיר רציף לשיפור המומנט.
48. אולי לא נהגת בפריוס ?
תמרה   (13.06.07)
כי לנו דווקא יש, הרביעית במשפחה, סליחה - בארה"ב יש עוד אחת, מאד מאד מרוצים כולנו, מכונית נפלאה וחסכונית, עושה בממוצע 1 ל: 20 שקטה ונעימה לנהיגה. אולי כדאי לבדוק שוב.
49. היתרון גדול של ההיברידי - אין זיהום אוויר בכלל במרכזי הערים!
תומר ,   תל אביב המזוהמת   (13.06.07)
זה הכי חשוב! זה מה שהורג אותנו ופוגע באיכות החיים. מבחינתי שיתקינו מנועי חשמל קטנים ברכבים קיימים, כך שברחובות העמוסים והצפופים, במהירות בין 0-40 קמ"ש לא יעבור מנוע הבנזין/דיזל שלהם, וכך כולנו נרוויח.
50. 37- איך אתה משווה בין פריוס לדיזל?
שמעון ,   יהוד   (13.06.07)
הפריוס זה הרכב הכי סביבתי שקיים ואתה ממשיך לזהם את תושבי הערים בחלקיקים נשימים מהדיזל שלך. אל תבין אותי לא נכון, היתה לי סיטרואן לפני הפריוס, היה רכב בסדר, מאד נוח, אבל הרבה יותר נוח לי בפריוס. ומאפה השטות הזו על העליות? הרכב חזק מאד וגם מאיץ מהר. אולי לא תאמין אבל גם אני נוסע לירושלים (להורים שלי, כל שבת...). ותא המטען ענק, כמו בסטיישן. ל-42 אני איתך.
51. 50: מה הבעיה להשוות בין היברידי לדיזל מאותו שנתון?
(13.06.07)
משווים צריכת דלק כוללת + זיהום לאותו פרופיל נסיעה. לא בטוח בכלל שההיברידי לוקח... קיים מימד שוויץ שעובד על אמריקאים וכנראה גם על ישראלים.
52. 51, אתה בחור נחמד, אבל פשוט מטעים אותך בקשר לדיזל.
שמעון ,   יהוד   (13.06.07)
תקרא את הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3402821,00.html הציון הירוק הכי טוב הוא של פריוס. להיברידי יתרון משמעותי בהפחתת זיהום אויר בתוך הערים שם חלק ניכר מהנסיעה הוא על מצברים וברמזור ובפקק המנוע נכבה ונדלק אוטומטית. חוץ מזה שהרכב שקט באופן נפלא, גם רעש זה סוג של זיהום חמור בעיר. יש קשר בין צריכת דלק לבין זיהום בעיקר בפרמטר של פחמן דו חמצני, אבל זה מזהם שהוא חשוב בעיקר ברמה הגלובלית. ברמה הלוקלית, וזו צריכה להדאיג אותנו אפילו יותר, יש ליתר המזהמים חשיבות, והם תלויים בטיב הדלק ואיכות הטיפול בגזי הפליטה מהרכב. לזה יש פחות קשר לצריכת הדלק. פה יש פער עצום בין כל סוגי רכבי הדיזל, יהיו חדשים וטובים ככל שיהיו לבין רכבי בנזין סטנדרטיים. רכבים היברידיים עולים עליהם באופן ניכר.
53. this is just a bull$hit
fxrt rider   (13.06.07)
those so called "green" machines create more pollution than my old carb hog... that's cause their creation is way less effective, they last much less and most of them cannot be recycled. or maybe you think that electricity comes from nowhere? and those E85 and such are even worse, as to create bio-ethanol you have to create enormous plantations for corn (and yes, forests are chopped to create space for such plantations). you want to keep your environment clean - don't use machinery and keep the roads empty for my rides :)))
54. סיוט של חברת החשמל...
(13.06.07)
גם ככה הם לא עומדים בעומס כיום. חסר להם שכל האנשים שחוזרים מהעבודה בערב ישימו את המכוניות בטעינה...וואי וואי.
55. ל-5, כמה טיפש אתה יכול להיות? כנס...
עובד בטויוטה   (13.06.07)
המצאת עובדות? יש מיליון פריוסים על הכביש בכל העולם ואתה ממציא עובדות חדשות? יש לנו פריוס הדגמה וצריכת הדלק שלו היא כ-20 ק"מ לליטר בממוצע !!!! גם כ-2000 קונים שכבר קנו בישראל מדווחים על צריכת דלק דומה... משקל המצבר הוא 39 ק"ג בלבד והמצברים לעולם לא מתרוקנים....היא בטעינה בכל פעם שמנוע הבנזין נכנס לפעולה מעל 40 קמ"ש. טויוטה נותנת אחריות 8 שנים על כל המערכת ההיברידית כולל המצבר!!! וגם אח"כ לא מחליפים את כולו , רק חלקים/תאים פנימיים לפי הצורך. לך תקנה פיאט פונטו, מגיע לך.
56. 54: להיפך, טעינה מחצות יכולה דווקא לנצל עודפי יצור
(13.06.07)
כאשר בני אדם ותעשיה ישנים. מנוצל כיום לשאיבת מים למשל וברובו הולך לאיבוד כי די מסובך לאגור חשמל ביעילות, למשל ע"י הרמת מים לגובה וניצול בשעות שיא.
57. מוניות היברדיות!
גיא ,   נתניה   (14.06.07)
צריך שגם חברות המוניות בארץ יחליפו את המרצדסים והסקודה שלהם בטויוטה פריוס,החיסכון בדלק שהמונית תעשה יהיה עצום! תחשבו על זה..!
58. נו אז למה נהגי המוניות לא קונים היברידית
תחשוב קצת   (19.06.07)
אולי זאת ההוכחה שזה פשוט לא משתלם ?
59. בלוף הפריוס
5 צודק   (19.06.07)
1. חוק שימור האנרגיה - האנרגיה לטעינת המצבר מגיעה מפעולת המנוע ומכך החיסכון הינו 0. 2. הפטנט לכיבוי מנוע בזמן עצירה והפטנט לאגירת אנרגית בלימה מיושמים כיום גם ברכבים לא היברידיים. 3. רכב הדיזל החדשים הידידותיים צורכים פחות דלק מהפירייוס. 4. חבל שהיבואנים לא מיבאים את טויוטה יאריס דיזל, או פונטו דיזל או פולו דיזל, בעלות צריכת דלק נמוכה מהותית מהפריוס. 5. שאלת השאלות: למה נהגי המוניות לא קונים פריוס, למרות הנסיעות האינסופיות שלהם ?אולי בכל זאת זה לא משתלם ? אולי זה בלוף ?
60. לוגיקה חזקה
58+59 ,   =0   (21.06.07)
אם נהגי מוניות קונים את המכונית הכי חסכונית אז גם אני אקנה סקודה או מרצדס? נו באמת, אולי הם מקבלים שם מחיר יותר טוב? אולי יש להם הסדרים מיוחדים? ואולי ואולי... אני בטוח שטויוטה לא עושים הנחות במחיר לאף אחד ובגלל זה אין הרבה טויוטה בציי רכב ויש אותם הרבה יותר בידיים פרטיות. זה כנראה גם אותו הדבר במוניות. וגם אם אני טועה, אני לא סומך על שיקולי הדעת של נהג מונית יותר מאשר על דעתי שלי. ולבסוף- כל המפקפקים בעתיד ההיברידיות, בעוד 5-6 שנים תחזרו לשירשור הזה ותראו שטעיתם. רק הזמן יוכיח. בארה"ב ההיברידיות כבר 10 שנים ומנצחות בגידול המכירות.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה