שתף קטע נבחר

העולם רוצה מכוניות היברידיות

תאמינו או לא, אבל מכירות מכוניות הכלאיים של טויוטה חצו את קו מיליון היחידות, כעשור לאחר שהושקו לראשונה ביפן. ארה"ב אחראית כיום ליותר ממחצית המספר. והקצב רק הולך וגדל

יותר ממיליון מכוניות כלאיים תוך עשור. זה מספר מכוניות הבנזין-חשמל הידידותיות לסביבה, אותן הצליחה טויוטה למכור בעשר השנים האחרונות. טכנולוגיית הכלאיים, בה מנוע חשמלי מסייע למנוע הבנזין ואף מחליף אותו במצבים מסוימים, הושקה לראשונה בשנת 1997 ביפן. שלוש שנים לאחר מכן הגיעה לארצות הברית, שם הפכה במהרה ללהיט. טויוטה היא יצרנית ראשונה המדווחת על חציית קו מיליון היחידות, בטכנולוגיה שנחשבת חדשה יחסית.

 

 

גדולתן של מכוניות הכלאיים בהפחתת זיהום האוויר שנפלט, וגורם לתחלואה ונזקים סביבתיים. עובדה זו מתאפשרת באמצעות ניטרול מנוע הבנזין במצבים מסוימים, במיוחד בנסיעה עירונית רגועה. במצב כזה פועל רק מנוע חשמלי, שאינו מייצר זיהום אוויר ולא צורך דלק מאובנים (בנזין) כלל. כאשר מנוע החשמל איננו מספיק, או שהאנרגיה הטמונה במצבריו כלה, נכנס לפעולה מנוע הבנזין וטוען חזרה את המצברים.


טויוטה פריוס

 

טכנולוגיית הכלאיים של טויוטה, המכונה "הייבריד סינרג'י דרייב" (Hybrid Synergy Drive), מאפשרת פליטת מזהמים נמוכה משמעותית מזו הנגרמת מפעולת מנוע בנזין שגרתי. כמו כן, פליטת המזהמים נמוכה ממנועי דיזל - שמצטיינים בתצרוכת דלק נמוכה אך פולטים זיהום מסוכן שלא מצוי במנוע בנזין. בצד השלילה, מערכות כלאיים זוכות לא אחת לביקורת, עקב תצרוכת דלק שאינה נמוכה דיו, כמו גם בגין עלויות הפיתוח, הייצור והמחזור הגבוהות של מצבריהן.

 

לפי טויוטה, מכירות מכוניות הכלאיים - בעיקר פריוס על שני דורותיה - חצו את קו המיליון בסיוע ארצות הברית. בצפון אמריקה נוכחות הדיזל דלילה מאד (בגלל שאיננו עומד בתקני זיהום מחמירים), והאמריקנים אימצו בחום את הטכנולוגיה החדשנית. למעלה ממחצית מכירות מכוניות הכלאיים היו בארצות הברית, זאת למרות שהשיווק שם מתקיים רק מאז אמצע שנת 2000.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה פריוס
תצוגת הכלאיים
יחידת ההנעה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים