יהדות  חדשות  העולם היהודי
הרב עובדיה: אסור להתיר קטניות לאשכנזים
קובי נחשוני
פורסם: 15.03.09, 10:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 170 תגובות ב-93 דיונים
31. השוני בין המגזרים רק מראה את חולשתם
גוני45   (15.03.09)

אם הספרדים נוהגים בצורה מסויימת

וזה בסדר מבחינת אלוהים

והאשכנזים נוהגים אחרת

וגם זה בסדר מבחינת אלוהים

אז גם אני כחילוני גמור - מותר לי לנהוג אחרת

וגם זה יהיה בסדר מבחינת אלוהים !

 

 

32. בואו לערב במזכרת בתיה על חומרות
נאמן תורה ועבודה   (15.03.09)
33. הגיע הזמן לבדוק את המנהגים
יעקב ,   ירושלים   (15.03.09)

למנהגים שלנו סיבות רבות, אך לחלק מהם סיבות זמניות בלבד! ואת המנהגים האלה יש להחזיר לפרופורציות הנכונות או לבטל.

ישנם יהודים ממוצא אנגלי אשר אינם אוכלים שקדים בפסח מכיוון שבתקופה מסויימת היו עוטפים אותם בקמח. אם הרבנים יודעים כי למנהג סיבה שלא קיימת יותר יש לבטלו לאלתר ולא לגרום סבל או טירחה ללא סיבה. כנ"ל עבור אכילת קיטניות בפסח.

יתרה מזו, אם נזיר חייב קורבן על המנעות מדבר מותר, על אחת כמה וכמה על איסור קיטניות בפסח שאין זה מהתורה כלל.

אני לא אמשיך לכיוון האנשים אשר לא אוכלים בפסח מסיר שבושל בו קטניות, כאילו מדובר בכלי טרף חו"ש.

34. ואם אימא שלי מזרחית ואבא אשכנזי
תמי ,   מרכז   (15.03.09)
35. הפעם לשם שינוי אני מסכים איתו
סוף סוף קצת הגיון   (15.03.09)
36. אז מה שמרו על המנהג 600 שנה
אפי ,   מרכז   (15.03.09)
כבוד הרב, מה המשמעות של שמירה במשך 600 שנה, אם היום זה אינו ענייני? כיום יש לבטלו ולו רק כדי למנוע לעג ובוז להלכות. הרבה יותר מ 600 שנה לא צרכו חשמל ואור בשבת אבל עם פתרון הבעיה הטכנית כולנו משתמשים עם החשמל בשבת. הבעיה של הקיטניות כפי שגם אתה ציינת הינה בעיב טכנית שאותה אפשר היה לפתור גם לפני אותן 600 שנה מילא לא פתרו אבל היום הבעיה פתורה גם לדברך אם כך למה להתעקש על מנהג, כן זה מנהג, של קיצוניים שחייבים למצוא את החומרה בכל דבר.
37. כל הכבוד למכון שילה ולרב דוד בר חיים
Yosef Cohen ,   Tel Aviv   (15.03.09)

הרב דוד בר חיים הוא תלמיד חכם עצום עם חזון! יש לו אתר מצויין באנגלית ב-www.machonshilo.org

38. כמה אנרגיות מבזבזים על שטויות, יא אלללללה
לא יאומן כי יתואר   (15.03.09)

במקום זה, תהיו אנשים טובים

הושיטו יש לעזרה

היו אנשים הגונים ולא בהשוואה לאף אחד אלא לזה שמולך במראה

והכי חשוב, שתהיו מלאי רצון טוב!

 

זהו, לא צריך יותר מזה כלום

39. נו באמת מה יהיה הסוף למה לגרום לחולונים לדחות את ה
... ,   ...   (15.03.09)
40. אתה כ''כ גאה בזה שאתה ספרדי: תמשיך לפסוק רק להם.
נמאס משטויות   (15.03.09)

או שזה חמץ, או שלא.

 

תכל''ס היום עם ההקפדה על הנושא, אי אפשר אפילו לתת מטרנה לתינוק!  די. לא לאכול אורז, נניח.  אבל השאריות שבתוך השוקולד...

41. לאסור קטניות באופן גורף
סרחיו נפוחינדו   (15.03.09)
לטובת שלום בית ופיוס בין העדות אנא הימנעו מקטניות במיוחד אם אתם מתכננים שהיה בחדר סגור בחברת עוד אנשים.
42. מולי אתה בכלל אווז מנילס הולגרסון לא?-יאללה סע ללפ
(15.03.09)
43. שילך לצוד. כמו אבותיו ב6000 שנה האחרונות
(15.03.09)
44. הוא אמר אסור קטינות לאשכנזים. רק לספרדים!
לא הבנתם   (15.03.09)
45. רשע מה הוא אומר?
קומפורטי   (15.03.09)
"מה, נוותר להם על המנהגים שלהם?" שלהם ולא שלנו.
46. לכל המלעיזים,מעט כבוד לחכם יותר מאתנו.
האשכנזי   (15.03.09)
47. איך זה שמכל ש"ס לא יצא אפילו ת"ח אמיתי אחד ?
ישורון   (15.03.09)
48. מחשש שיעלו המחיר
שוקי אשדוד   (15.03.09)
מחשש שיעלו  המחיר
49. מתי נחליט שיש שוויון באיסורים\היתרים בין העדות?
שפן יועץ ,   אשכנז המזרחית   (15.03.09)

אנחנו רוצים להאמין שאנחנו עם אחד. יש הרבה יותר נישואין בין-עדתיים מנישואין חד-עדתיים.

אז מה המשמעות באיסורים ובהיתרים שמיועדים לעדה אחת, או אפילו קבוצת עדות?

ולא איכפת לי כלל כמה חכם הרב. מי שעושה הפרדה כזו איננו חכם.

50. איתך לגמרי.
חיים ,   תל אביב   (15.03.09)
מסכים לחלוטין.
51. עובדיה, תקשיב לי ותקשיב לי טוב.
עוד לא נולד הספרדי ,   שלא יתיר לי קטניות   (15.03.09)
52. אבל למה אומרים לא לאכול אורז?
אורז ,   מלא   (15.03.09)
אורז הוא לא קטניה, הוא דגן!
53. פסח
אמנון   (15.03.09)

יקירי !

צדיק באמונתו יחיה. הרי כל מנהגי הפסח הינם חוכא ואיתלולא, אילו הייתם מנסים הייתם רואים שאין אדם ניזוק באוכלו חמץ,ניקוי הבית לקראת פסח משאריות חמץ טוב בפסח כמו בפורים וחנוכה,ואשרי המאמין אחרת. בקיצור חדלו משטויות, לעם ישראל יש דברים חשובים יותר

 חג שמח לכל בית ישראל

54. אז הוא לא רק טיפש אלא גם גזען
שוקי   (15.03.09)
55. לא חשוב מה מכניסים לפה-חשוב מה מוציאים מהפה
עדנה ,   גבעת שמואל   (15.03.09)
56. לתומי חשבתי שבאים לרב כדי שיורה מה ההלכה
אלכס ,   ראשון   (15.03.09)
עכשיו מתברר שבאים לרב כדי שהוא יגיד לי מה נהוג אצל בני עדתי - אבל בשביל זה לא עדיף היסטוריון או אנתרופולוג, או פשוט לשאל את הסבתא?
57. אשכז לאשכנזים
בירק   (15.03.09)

אנא השאר הפסיקה של אשכנז לאשכנזים

יש לנו מספיק פוסקים שלנו ובראשם הליטאים אין צורך בעוד פוסקים.

גם כך זה מספיק מלא סטירות וסתירות.

ליטאי

58. כמו שאסרו מסיבה ברורה כך אפשר להתיר כאשר הסיבה לא
אופיר   (15.03.09)

בעבר חששו מערבוב של גרעיני חיטה בקטניות. הכל נמכר בשקים פתוחים. היום אין את החשש הזה עוד. לכן הסיבה לאיסור אינה קיימת עוד. שיקום רב מכובד או צוות שלם ויתירו את האיסור. אין שום משמעות לזמן. גם הלל התיר דברים אסורים יותר משש מאות שנים.

אך לרבנים אין כח ואין אומץ. כי מיד המחמירים יחרימו אותם והם מפחדים.

59. אני אשכנזי
מוטי   (15.03.09)
אני אשכנזי  שנהג לאכול קיטניות בפסח וגם פיתות ולחם . השאלה אם  עכשיו אני צריך לותר על הקיטניות?
60. מזה הגזענות המטומטמת הזאת? אני פשוט מאוכזב...
ספרדי/מאוכזב   (15.03.09)
אני פשוט מאוכזה מהרב עובדיה...בתור מאמין אדוק שגומע בשקיקה כל פניני החוכמה של הרב, הפעם אני פשוט מאוכזב מהגזענות הזאת, עם כל הכבוד לרב אנחנו ספרדים/אשכנזים עדיין כולנו יהודים, חיים באותו מקום, מאמינים באותו האל, קוראים אותו ספר קדוש - אין מקום לגזענות!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה