כלכלה  כלכלה בארץ
אפליה נגד נשים - מוצדקת בשגשוג ונחוצה במיתון
אורית-קלייר ארזי / טור מיוחד
פורסם: 02.09.09, 20:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 636 תגובות ב-348 דיונים
61. את כל כך צודקת... אבל כל הפלצניות הסולניות לא יצדיקו אותך
והם מנהלים את המדינה   (02.09.09)
62. יותר קל לעשות פופוליזם פוליטי מאשר לעמוד מול הגבר
אורח   (02.09.09)
כי הפוליטיקאי לחיץ וגמיש ואין לו הרבה שכל ויעשה כל מה שצריך כדי להיראות טוב, גם כשזה מעשה מטומטם אשר רק מונע מנשים קידום הקריירה שלהן.

יותר קל לבוא לפוליטיקאי מאשר לעמוד מול הגבר,
כי מה לעשות - פוליטיקאי זה לא גבר.
63. יש צדק בדבריך
צודקת ,   שפלה   (02.09.09)
אכן, בראש ובראשונה יש לבוא בדרישות לשוויון בחלוקת הנטל לבן הזוג , כי אם כאשר הילד חולה ובן הזוג נשאר בבית בחלק מהזמן - האשה לא צריכה לבקש מהמעסיק שיתחשב בה , ואם היא יכולה - כאשר צריך - להישאר שעות נוספות כי בן זוגה יקח את הילד לוג - אז היא תוכל לבקש תנאים שווים במקום העבודה
אבל, די נוח לחהחזיק את המקל בשני קצותיו
64. כתבה פשוט מזעזעת, היה מתאים יותר לגבר לכתוב כך
שובניזם במיטבו   (02.09.09)

", אסור למעסיק לשאול בראיון עבודה על תכניות הילודה של המרואיינת - גם אם התפקיד הנדון הוא קריטי לפרוייקט מורכב וארוך-טווח. זאת, כשמצד שני מותר לאותה עובדת לעשות שיקול לא-ערכי מזווית מחוייבותה לעבודה, כשהיא נשארת בבית עם ילד חולה וגורמת נזק ממשי למעסיק".

 

יש לי שאלה אליך גברת יועצת פסיכולוגית וואט אבר, עם כל הכבוד, האם המעסיק שואל גבר, האם הוא משרת במילואים ביחידה קרבית,  כי כידוע המשרתים ביחידה קרבית נקראים לשירות מילואים די תכופות, לא כל שכן אם הוא בדרגה פיקודית, והאם  יציאה למילואים של עובד לא גורמת נזק ממשי למעסיק?"   ומה קורה לפתע לנזק הממשי של המעסיק, כאשר העובד שלו, נקרא בנוסף לשירות המילואים שלו, גם להשאר בבית עם ילדו החולה כעצתך החכמה ?   האם במקרה הזה הנזק נמחק? או שהנזק נגרם רק כאשר עובדת נשארת בבית עם ילד חולה? או צריכה להוציאו מהגן ב-4. הרי את טוענת לשוויון,  וכה דואגת למעסיק  , האם הנזק הכלכלי למעסיק גובר רק כאשר יש לו עובדת, ומה קורה  למעסיקו של העובד כאשר הוא יוצא ב-4 להוציא את הילד מהגן, שכן לא עם המעסיק היא ילדה את הילד?

 

כזה אוסף שטויות מרגיז ושוביניסטי מפי אשה, קצת מביך.

 

 

 

 

65. כיוון קצת אחר
אמא   (02.09.09)

אולי במקום לריב מי יהיה עם הילדים - פשוט תרצו להיות איתם.... ואל תעשו ילדים שאחרים יגדלו אותם.

מה שצריך להשתנות הוא שוק העבודה - שמשרה מלאה גם של גברים וגם של נשים תהיה עד ארבע - חמש ולא עד עשר בלילה

66. תחלואי החברה נובעים מהימין, לא מהשמאל
red36   (02.09.09)

 

השמאל שואף להפוך אותנו למדינה מתוקנת ומשגשגת, בדומה למדינות אליהן אנו נושאים את מבטנו, כגון אלו במערב אירופה.

 

מדינה שבה זכויות אזרח וזכויות הפרט קודמות לכל - לפני בעלי ההון, לפני הפוליטיקאים הקטנים ובטח ובטח שלפני מחרחרי המלחמה והמדון.

 

ההבדל העיקרי בינינו לבין מדינות המערב, המונע את האפשרות לשגשוג אמיתי ושיוויוני כאן הוא העובדה שאנחנו חיים וממשיכים לחיות על החרב. השמאל שואף לפתור את הבעיה הזו, שעד שלא תיפתר, תמשיך כאן השנאה, הגזענות וכל החוליים החברתיים שאנחנו עדים להם מדי יום ביומו.

67. הפרעות קשב לילדים = אין מי שמקשיב להם
צפון   (02.09.09)

כל הבעיות המוסריות והערכיות שהזכרת מעלות סימני שאלה. הרי בהרבה עסקים נשים נקרעות בין בית לילדים ובסוף מי מרוויח? הבוס! הכסף משולשל לכיסו ולעוד כמה בעלי הון. זה יותר חשוב מילד חולה? מנשמה של ילד? למה ישיבה חייבת להיות אחרי צהריים? אי אפשר בבוקר? הנורמות במדינה מקולקלות, יותר מדי שעות עבודה על חשבון הילדים ובריאות האנשים במדינה הזאת. לא יקרה כלום אם יעבדו פחות שעות, אז הבוס יסע פעם אחת פחות לחו"ל, אז נקנה קצת פחות קשקושים שאף אחד לא באמת צריך שנזרקים מהר לפח. אך את נשמת הילד לא זורקים לפח. ילד צריך אמא ואבא שיקשיבו לו שיאהבו אותו שיטפלו בו כשהוא חולה. הפרעות הקשב והדיכאון של רבים נובעות מכך שאין מי שבאמת מקשיב להם.  אנחנו לא רובוטים ומכונות לעשיית כסף אנו בני אדם.

 

 

68. כגבר אני אומר: חכמים הזהרו בדבריכם!
התוהה,מרכז   (02.09.09)

אפליה בשוק העבודה איננה נוגעת אך ורק לנשים או לתפקידן המשפחתי. אפלייה היא בד"כ סיטואציה שבה עובד נשפט כבלתי מתאים לפי קריטריונים בלתי-אובייקטיביים, כלומר שאינם קשורים ליכולתו הבדוקה והמוכחת לביצוע עבודתו.

לפיכך, אלה שמציעים להשתמש במושג הזה מתבקשים לזכור, שהם פועלים במציאות חברתית-כלכלית שבה האפלייה שהזכרתי קודם היא הנורמה, ולא מצב שבו אנשים נבחנים באופן אובייקטיבי.  מה גם, שהכתבה הזו היא לדעתי מקרה קלאסי של "מה הייתה הכותבת אומרת אם היא הייתה במצב דומה לאלה שהיא מפנה טענה נגדם". זה אולי לא משפט שנלמד בסדנאות היוקרתיות של הכותבת, אבל מציאות חייהן של הנשים בארץ מוכיחה"(כפי שנאמר בתגובה 23) שלכותבת המאמר לה היו סדנאות להעביר אם לא הייתה התנגדות לאפליית נשים או כל אפלייה אחרת. 

69. אני לא מבין את הבעיה
האפיפיור צ'יפופו ה-1 ,   מערב ראשון לציון   (02.09.09)

צריך לעשות אחד מהשתיים:

1. לא להעסיק בכלל נשים  - להעדיף גברים בכל תחום כלשהו. ככה במקום לראות פקידות שבאות לעבודה עם 3/4 שדיים בחוץ , נראה גברים עם תלבושת הולמת וייצוגית ותרבותית.

 

2. ואם כבר עושים את הטעות ומעסיקים נשים - אז להעסיק רק נשים מגיל 45 ומעלה. הן יהיו מסורות יותר לעבודתן , וחרוצות ואמינות בצורה בלתי רגילה.

שכל המעסיקים יחשבו כמה כסף אפשר לחסוך מכל חופשות הלידה של הנשים הצעירות.

וכמובן שבחורה בגיל 45 באה לעבודה לבושה בצורה מכובדת , ולא כמו הפרחה המצויה - זו שבאה עם מחשופים עמוקים שלא משאירים שום מקום לדמיון , עושה עיניים לבוס ושוכבת איתו במקרה הטוב , או מנהלת רומן מלא והורסת משפחה במקרה הרע.

70. אורית- אשמח אם תגיבי
ברוך ,   מבשרת ציון   (02.09.09)
אני מסכים אתך ב 1000% וגם נוהג כך ביחסי אם אישתי. לדעתי גברים שלא נמצאים עם ילדיהם (גם על חשבון העבודה) לא מבינים ולא יודעים מה הם מפסידים. עד כמה מתפתחים הקשרים עם הילדים בימי מחלה או בלווי בטיולים וכו'.
אבל הגורמים לכך הם לא רק התרצנות הגברית ("יש לי ישיבה חשובה מאוד"- וילדך לא חשוב הרבה יותר?), אלא גם הרבה מאוד נשים שלא מוכנות לותר בעצמן על העמדה השובניסטית ומיד מבטלות את עצמן וזאת משתי סיבות: א. נוחות : יותר בבית, משרה חלקית כי "אין ברירה" ואפילו רצון לא לעבוד קשה מדי וב. (וזה מתחבר לדבריך) כיפוף ראש אוטומטי של האישה "אין מה לעשות, מי יפרנס?" "העבודה שלו מאוד חשובה" (ומה עם שלך??!!!)
71. כשאת מדברת על שבן הזוג ייקח את הילד בארבע
סיון ,   חיפה   (02.09.09)

ואומרת "הרי דרישה דומה מבן-זוגך, היתה פותרת מלכתחילה את הבעיה כולה", את לא חושבת על זה שהבעל יהיה באותו מקום בעייתי בו האשה נמצאת היום?

במקום לומר "צריך ששעות המסגרת החינוכית וימי החופש במסגרות אלו יתאמו לשעות העבודה המקובלות בשוק"- מה שישליך גם עליך כמעסיקה כי לא תוכלי לדרוש מעובדים להיות בעבודה גם בשש ובשמונה בערב- את פותרת את הבעיה בצורה מלאכותית ושולחת את הגבר להיות זה שמקריב את הקריירה שלו.

אף אחד מבני הזוג לא צריך להקריב התקדמות תעסוקתית והתפתחות בגלל שהחליטו לעשות ילדים. הד'בר עומד בקנה אחד עם הרצון הדמוגרפי של המדינה, ואולי גם את תיזכרי לרגע שאותם זבי חוטם שגורמים לך לדחות ישיבה ביום שלם אל השני בספטמבר יהיו בבוא היום השוטרת, אחות בית החולים, הדוור שלך וכו'- כולנו התחלנו בתור ילדים, את יודעת. 

72. הגיע הזמן לחזור למצב הטבעי והשפוי
tzachi   (02.09.09)
שבו תפקיד הגבר הוא לפרנס את המשפחה ותפקיד האישה הוא לנהל את משק הבית. בגלל שטיפת מוח של הפמניזם אלפי נשים מרגישות כי הן חייבות להיות כמו הגברים ולפתח קריירה שבאה על חשבון המשפחה. הפמינזם בשם טובת האישה הפך את הנשים לאומללות יותר והרס את חיי המשפחה המסורתיים (הוכחה לכך ניתן לראות בכמות הרבה של מקרי הגירושין). נשים חיות היום תחת לחץ חברתי שהן חייבות להיות מה שנוגד את טבען. אין שום נחיתות בלנהל משק בית ומשפחה - השוויון הוא חלוקת הנטל באופן שהיה תמיד והאיזון בין המשפחה לפרנסה. נשים צריכות לחזור ולעבוד במקצועות החינוך והרווחה אשר שעות העבודה בהן לא פוגעות לא במעסיק ולא במשפחה. נשים אשר מרגישות שהן רוצות להיות קריריסטיות - יתכבדו נא ויוותרו על גידול משפחה. אי אפשר לאחוז את החבל משני הצדדים. צריכים לחזור לשפיות ומהר!!
73. הכלכלה צריכה לתמוך בערכים, אחרת בשביל מה יש כלכלה?
כסף הוא אמצעי, חבל ,   שבעינייך הוא המטרה   (02.09.09)
מה זה השטויות האלה, דרישה ערכית - ללא הצדקה כלכלית? איזו הצדקה כלכלית יש לקיצבת זיקנה? להכנסה של תרופות יקרות לסל התרופות? הכלכלה נועדה לקיים את החיים ולתמוך בהם, לא להפוך את כולנו לעבדי הכסף ההולכים איתו לאבדון ערכי ומוסרי.
74. "בית הספר להצלחה..." נו באמת?
יעל   (02.09.09)

בית ספר להצלחה צרה, חסרת מעוף, סטגמטית ומרושעת!

גם בקריאה קרה ונטולת רגשות אינני מסכימה כלל עם מסקנותייך.

המעסיקים וגם המעסיקות נדרשים לשיקולים ערכיים גם עם הם אינם כלכליים עבורם. זו משמעותה של חברה, של סולידריות חברתית ושל מנהיגות אמיתית.  עבודה עם אנשים בשונה מעבודה עם מכונות מצריכה גמישות, התחשבות וראייה רחבה יותר, והיא למעשה היא מה שמעניקה תוצרים גבוהים יותר בתמורה. אותה אימא שליוותה את ילדיה באחד לספטמבר גם עבדה בד"כ שעות נוספות ימים קודם לכן ובוודאי יבמים שלאחר מכן. היא זו שלוקחת את העבודה הבייתה כדי לעמוד בלוחות הזמנים ומה ששכחת לציין שבשביל לצאת מהעבודה בשלוש וחצי היא התחילה אותה בחמש בבוקר שלא כמו עמיתיה הגברים המזדחלים לאיטם בתשע למכונת הקפה וזאת כדי שהבוס יראה אותם עוד קצת במשרד בשבע בערב.

מחקרים לא מעטים בלימודי עבודה מראים כי השעות הנוספות אותם משקיעים גברים בעבודה, אינם מעלים בכלום את התוצר והתפוקה. שעות אלה משמשות לא אחת ליצירת קשרים ולמינגלינג עם הבוס, שבתמורה יחשוב עליהם בקלות רבה יותר כאשר הוא צריך לאייש קידום ופוזיציה חדשה.

מה אגיד ואומר? בושה וכלימה שאת חושבת שעל מנת להיות שווה בתוך הקליקה הגברית, את חייבת לאמץ חשיבה כה קיצונית ושוביניסטית.

דרך אגב, גם אני עצמאית, אין לי בעיה להיות ריווחית ויחד עם זאת להיות גמישה.  וכן, הייתי שכירה ואני יכולה להגיד לך שאין כמו בוסים גברים- לפחות הם לא צרכים להוכיח שהם חארות.

75. את צודקת אבל זה לא יפתור את הבעיה
איציק ,   חיפה   (02.09.09)

נניח שבמקום "אם לילד" נדבר על "הורה לילד".

 

בסופו של יום (קצת לפני) מישהו יצטרך לצאת מוקדם כדי להוציא את הילד מהגן. גבר כמובן לא יהיה בשמירת הריון כך שבעיות במהלך הריון תמיד יפלו על כתפי המעסיק של האשה.

לגבי חופשת לידה - כבר תוקן החוק וכיום גם גבר יכול לצאת לחופשת לידה במקום אשתו (לאחר ימי החלמה והתאוששות סבירים של היולדת).

 

בכל מקרה תדרש הגנת החוק מפני פיטורין של מי שמטפל בילד קטן - בין אם גבר או אשה. לפיכך תמיד יהיה מעסיק שייפגע.

 

לגבי "הפלת העט" - אם מדובר בסדר יום קבוע ושגרתי, אפשר להערך בהתאם. אי אפשר לדרוש מעובד/ת להיות שפוט של מעבידו.

76. תגידי - השתגעת? ביום שגברים יוכלו ללדת, אולי אז יהיה שיוויון
(02.09.09)
מה זה משנה אם הגבר מפיל את העט ב-4 או האשה? מישהו צריך להוציא את הילד מהגן. אם גבר ישב בבית עם הילד החולה - זה מה שיציל מעסיק או עסק? לפי דבריך - הדבר היחידי שניתן לעשות הוא לא להביא ילדים בכלל. ומי שבוחר להביא ילדים, גבר או אשה, שיסבול. אולי נאפשר למעסיקים להעדיף עובדים שלעולם לא יוצאים למילואים, לא מקבלים צו 8, לא יוצאים לחופשות ואף פעם לא חולים בעצמם? החברה הדפוקה שלנו מקדשת עבודה ללא הרף - ובגלל זה יש ישיבות אחה"צ, עבודה לתוך הלילה, ואחוז גדל של אנשים מתוסכלים וחרדתיים.   אני רווקה, עצמאית, עם עסק משלי, ללא ילדים - ולא מצליחה להבין מה לעזאזל את מנסה להגיד פה. במקצוע שלי עובדות גם אמהות שרצות להביא את הילד מהגן או ביה"ס, ויושבות בבית שהילד חולה - ומצליחות בדיוק כמוני. בשעות שאני עובדת, הן עם הילדים. אני לעומתן מתחילה את היום ב-10 ועובדת אחה"צ. כל אחת ואחד עושה את שיקוליו - ומצליח.
77. פועלות כל העולם התאחדנה
קרל ,   המניפסט   (02.09.09)

מאחורי המילים היפות עומדת עובדה אחת פשוטה. שלילת כל כח מהעובד/ת. פחד מהכח הטמון בהתאגדות עובדים. תפיסה קפיטליסטית, שבהכרח מייצרת עדיפות לגברים בשוק הכלכלי והפוליטי ומבלי דעת הכותבת משרתת את קול אדוניה.

כח אחד יש לעובדים , כח ההתאגדות וממנו נובעים כל התנאים הסוציאליים המאוסים בעיני המעבידים.

טלי קורה מבין עינייך. יש בעולם מדינות עם תוצר לאומי כמעט כפול מישראל וחופשות ידה של חצי שנה או שנה.

 

78. אין בעיה
שירלי   (02.09.09)
רק אל תשכח להחליף חיתולים, לקום בלילהף ללכת עם הילד לרופא, לקחתו אותו לגן. אפשר לחשוב שהילדים הם רק של הנשים ושהגברים לא קשורים אליהם בכלל
79. כתבה הזויה להפליא עם כשל לוגי בוטה
קרני   (02.09.09)
אני מסכימה שהאבות צריכים לשאת בנטל גידול הילדים שווה בשוה, ומה אז? גברים יצאו ב 15:30 לקחת את הילד, גברים יקחו חופשת לידה כדי לבלות עם הרך הנולד (מותר בחוק - אך מי מנצל זאת), גברים יצאו מישיבות באמצע וכו' וכו' - נטל גידול הילדים תמיד יפריע לעסקים ולמעסיקים. הבעיה היא עם בעלי עסקים ששוכחים שהעובדים הם בני אדם ולא רק יחידות בעלות תפוקה, ויש להם חיים, ויש להם משפחה, ויש להם מחויובויות נוספות מלבד העבודה.
האמת היא שאת לא רוצה שנשים יטפלו בילדים, ואת גם לא רוצה שגברים יטפלו בהם - כי גם זה יזיק לעסק. את רוצה עובדים ללא ילדים בכלל. ואלי עדיף גם בלי הורים? כי גם הם יכולים להוות נטל על העובד. אולי גם בלי אחים, משפחה, חברים, תחביבים?

עד שהרובוטים שאת רוצה להעסיק יהיו מוכנים, ישנם פתרונות כמו לספק לעובדים מעון לילדים, לעבוד בשעות שנוחות לאנשים עם ילדים, לאפשר לעובדים לעבוד בשעות הערב מהבית וכו' ויש גם פתרונות בתחום החקיקה כמו החקיקה להכיר בהוצאות מטפלת כהוצאה מוכרת לצרכי מס.

לשים את האצבע על ההקלות לנשים כגורם לבעיה, בלי לחשוב לרגע מדוע חוקקו אותן, ולהתעלם מכך שההקלות האלו טיפלו במצב בלתי נסבל של אפליה וקיפוח זאת איוולת שאין כדוגמתה.

80. אוי, זאת אישה כלבבי! אז, תעשי לי ילד? בטח לא ...
ירון ,   ת"א   (02.09.09)
81. not very clever article
Denisse ,   Somewhere   (02.09.09)
It is unbelievable to read an opinion like that let alone from a woman

It seems that you want people to look at things from the employer's point of view saying that if you do not you probably do not own a business, but try to see things from the point of view of the whole society and employees. Your view will lead to total unemployment of women , and why stop with women, why not extend it to people with some disabilities and problems , maybe to older people and the list is very long!
Diversity is very important in the workforce, we have been there in the past when women and minorities could not work at all.
The fact is that a woman will always carry child for 9 months and if there are problems in pregnancy that enforce total rest there is nothing the husband can do to help so what exactly is your suggestion? not to have children? not to hire women because of the risk?
I am not sure why you think that including women in workforce is not an obligation of the society and employers and more of women and their husbands!
I could testify that as a pregnant woman I could not have worked at all in the past year when I was looking for work have I been asked about my family plans, and because my company sees very importantly diversity I was not been asked about my plans and been backed up completely during my pregnancy. In return I worked very hard and very long hours even during my pregnancy including weekends that some male members in my team did not bother to input.
What about women who will be asked about their family plans but unfortunately will not be able even to conceive or will have a miscarriage soon after? From your opinion women should not be employed at all!

If you want the state to support financially more employers write an article about that but not about the 'so called' legitimacy of discriminating women!

I would be ashamed to put my name and picture writing an article like that.

But - good luck in your business
82. שווה פחות
בוא נשאיר אותן במטבח   (02.09.09)

אם אפשר לדפוק מישהו למה שנפריע לזה

83. אז מה המסקנה שלך?
עומר   (02.09.09)
לבטל את החוקים הללו? לפטר כל אישה שמביאה ילדים לעולם? לא להביא ילדים?

לא משנה מה - מישהו יפגע מכך שילד בא לעולם - בין אם האב, האם או המעסיק. בין תפקידיה של המדינה יש את ההגנה על האזרח מאזרחים אחרים ומשיקולים קרים והמדינה החליטה שאת הנטל תפיל על המעסיק.

השיוויון יקרה רק כאשר גם האב יקבל את אותן הזכויות של האם ואז הנטל יפול על שני המעסיקים במקביל.
84. קצת עובדות לא יזיקו...
עינת   (02.09.09)

הטיעונים משכנעים, וכמובן- המעסיקים הם בסדר... הנשים שלהם, למשל, דורשות את אותו דבר מהם... כן?

מרבית המעסיקים- הם מעסיקים. אם הנשים שלהם לא דורשות מהם, העובדות דורשות מהם. צדק? אולי..

מרבית הנשים יולדות 2 נקדה משהו ילדים. לא 3+ (צר לי), ולכן מדובר ב 6 חודשי חופשת לידה. כמות שמירות ההריון קטנה.

לעומת זאת, גברים רבים בחברה שלנו משרתים במילואים חודש בשנה (עד גיל סוף הפוריות של הנשים)- ואולי זה קשור.. למעסיק זה לא מפריע? כשמדובר בבטחון שהמנהל לוקח בו חלק, זה יותר חשוב ממזכירה פושטית שמעזה לומר משהו?

מוסר העבודה לקוי. ככל שמקומות עבודה יחליטו שעבודה נפסקת בשעה סבירה (מעסיקים, כבר אמרנו?), ככה הם יהיו שם. האישה יכולה לדרוש מעכשיו ועד להודעה חדשה שהוא יוציא ילד מהגן, אבל הוא מקבל יותר, והיא פחות. אי שוויון, אמרנו?

אז, שהמעסיקים ישלמו יותר לנשים- ואת תראי הרבה יותר נשים מגיעות לעבודה ומצליחות "להכין את הקפה לבוס", לטפל במטופלים, ולהקליד מסמכים...

אגב, גם נשים מנהלות נעדרות.

וכשגברים נוסעים לחו"ל לנסיעות "עבודה"- זה באמת ככה? נשים מקצרות ועושת הרבה יותר בזמן יותר קצר..

 

קצת עובדות לא יזיקו...

85. אני הפסקתי להעסיק נשים, פשוט לא מעשי להעסיק אותן
מוטי ,   ראשון לציון   (02.09.09)

כל כך הרבה זכויות יש לנשים, וכולן על חשבון המעסיקים

והפחד ברקע שכל רגע תקום עובדת ממורמרת ותגיש תלונת שווא על הטרדה.

בשביל מה????????????

פשוט לא מעסיק נשים.

86. אורית את אישה ממורמרת וממש לא צודקת.
משה ,   תל אביב -יפו   (02.09.09)

מה שאת מנסה לעשות כאן זה להחזיר את שוק העבדים, ולשם כך את מתחילה מהחוליה החלשה שהיא האישה. אבל זה לא יגמר באישה, תכף ומיד זה יזלוג לעובד הזכר, ואתן פה כמה דוגמאות:

 מה פתאום צריך לשלם פיצויי פיטורין , העובד הרי קיבל שכר עבור עבודתו.

 או ש למה צריך חופשה שנתית על חשבון המעביד, העובד צריך חופש אז על חשבונו...

או למה המעביד צריך לשלם מהיום השלישי מחלה בשווי 75 אחוז? אם העובד חולה, בעיה שלו ושיגיד תודה שאני לא מחליף אותו בבחור צעיר ובריא יותר ועוד כהנה וכהנה...

87. המעסיקים מסכנים, הם רק "נספח" של החברה
רועי ,   גבעתיים   (02.09.09)
1. הם לא רודפים אחרי בצע כסף 2. הם לא רואים את האדם כמכונה למיקסום תפוקה 3. חשובים  להם נורמות של שוויון וצדק הם ממש מסכנים. זו  החברה שאשמה. לא הם.
88. זה מה שנקרא "מלכת הדבורות". מזדהה עם האפליה....
(02.09.09)
בושה של אישה.
89. מזל שאין הרבה כמוך. איתך נצעד אחורה
דנה ל ,   תל-אביב   (02.09.09)

 

חבל שנשים כך מתבטאות. כנראה שהיא מאוד מסתדרת בחיים...

 

חברה בנויה גם ממשפחות עם ילדים וגם מנשים שמצליחות ללדת ולגדל ילדים וגם לעבוד ללא בעל...  חברה לא מתבססת רק על כמה כסף נכנס... מעסיקים מרויחים לרוב אחרת לא היו מעסיקים.  אירופה ומדינות המערב בכלל מזדקנות בגלל "דילול בילודה" לא מביאים ילדים לעולם, לרוב בגלל תובנות כלכליות כגון אלה של הכותבת.  ואל דאגה, גם בישראל יש, לפחות בצד העובדים היהודים החילונים ירידה בילודה...בעוד כמה שנים יהי ממש רע להיות ערבי או חרדי מאמין בילודה..כי החברה תקיא אותם כי הם לא מכניסים כסף..רק לוקחים...נכון? רק החזק והעשיר ישרוד...כולל כמובן נשים כמו הכותבת.

90. גיבוב של שטויות
סנופקין ,   שומרון   (02.09.09)
הגיע הזמן שכולם יבינו שגם לגברים וגם לנשים יש חיים מחוץ לעבודה. אי אפשר לצפות שעובד יקריב את האירועים החשובים והמיוחדים בחייו רק משום שלמעסיק לא היה מספיק שכל (או שסתם היה קמצן) על מנת ליצור לעצמו מערכת של גיבויים.
שלא לדבר על הדרישות העצומות מהעובדים והתמורה העלובה בשכר. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בהיי-טק למשל קיימים תנאי עבדות אבל המעסיקים לפחות משלמים על זה המון. כל מעסיק אחר שמצפה לקבל את נשמתו של העובד תמורת שכר מינימום הוא פשוט אדם נצלני, תאב בצע ומרושע.
מבחינת הנשים - אם מעסיקים היו משלמים שכר הוגן שהיה מאפשר לאחד מבני הזוג לפרנס משפחה בעוד השני מטפל בילדים - אז לא היה צורך בחוקים מסוג זה.
נכון, למשל, שמעסיק לא צריך מבחינה מוסרית לשלם לאישה בחופשת לידה... אבל אחרי כל הניצול, הזיהום, הרמאויות ותאבת הבצע - לבוא ולהתבכיין בשם הצדק והמוסר זה שיא הצביעות.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה