חדשות  חדשות בארץ  כללי
אוטובוס מול רכב פרטי: פערי הזמן נחשפים
אסף זגריזק
פורסם: 09.10.17, 22:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 276 תגובות ב-237 דיונים
31. מאוד תלוי ביעדים
אבי   (10.10.17)
מי רוצה להתחרות ברכבת מחיפה לתל אביב? נצא מחיפה בשבע וניפגש בעשרה לשמונה בכניסה לקניון עזריאלי?
33. כץ שיתפטר
ישראלי   (10.10.17)
שר התחבורה שהתפקיד שלו לגזור סרטים התחבורה הציבורית זה סתם מטרד בשבילו. שם לא גוזרים סרטים. אולי בעוד 10 שנים תסתיים בניית הרכבת בתל אביב אז כל תחנה שתפתח הוא ירוץ לגזור סרט. מה? עוד לא כואבות לו האצבעות? הוא מעדיף כמה שיותר מכוניות על הכבישים ששורפות דלק שבמס משולמים כל המחלפים שהוא בונה וגוזר. המשוואה ברורה....יותר מכוניות פחות תחבורה ציבורית. אבל כץ רוצה להיות ראש ממשלה...בחלום כץ....בחלום!!
34. השאלה האמיתית היא
כבר לא חיפאי תודה לא   (10.10.17)
למה שחיפאי ירצה ליסוע לראיון?
זה בדכ הפוך
כמאמר הצדיק הדגול ג.וילצ'רסקי
"חיפה לחיפאים קרייתים החוצה"
35. עברתי מרכב לאוטובוס ואני מבלה פי 3 באוטובוס
מיכאל   (10.10.17)
במקום רבע שעה אני נוסע 45 דקות במקרה הטוב (במקרה הרע שעה) וגם צריך ללכת. צריך לתגבר את מספר האוטובוסים. ללכת קצת ברגל זו לא בעיה ואפילו בריא.
36. זמן התעסקות הנהג במכירת כרטיסים הוא קריטי...
לילי ,   תל אביב   (10.10.17)
באוטובוסים החדשים שיש בהם קורא מגנטי של רב-קו והנהג לא מבזבז זמן על מכירת כרטיסים, הנסיעה מהירה יותר! לדעתי זה העיכוב הממשי בזמן הנסיעה.
37. ועד שבא האוטובוס..... וכשהוא בא כמה צפוף הוא........ ורועש..
(10.10.17)
וכו וכו וכו
38. הרגילו אותנו להתנהל ברכב פרטי - רווח כספי ממיסים
(10.10.17)
39. ואם רוצים לרכבת אז אין אוטובוס בזמן המתאים
אין חניה ברכבת   (10.10.17)
40. זה לא מחדל, זה מכוון. כדי לסחוט כסף מנהגי רכב פרטי
בני יעקבי   (10.10.17)
מי שחושב שזה מקרי,או שלממשלה אין מושג מה קורה - טועה בענק! הכל בכוונה כדי שתקנו רכב פרטי, תשלמו מיסי עתק מהרגע הראשון, ביטוח, תחזוקה, טסטים ובעיקר דלק. הכנסה נקיה לממשלתנו הנחמדה. ולעזאזל גם זיהום האויר...
41. ישראל מקום ראשון בלהגיד "מה צריך לעשות" כדי להשתפר
תום   (10.10.17)
מקום אחרון באשכרה להוציא את זה לפועל
42. זה רק מראה כמה מסכנות חברת דן וחברות תחבורה ציבורית
יואב   (10.10.17)
שעובדות באיזור ת"א והמרכז הכל פקוק ותמיד באים אליהם בטענות פשוט צריך ללכת למשרד תחבורה הנה משרד תחבורה לקח את קו 46 לפני כמה שנים ועכשיו מחזירים אותו לדוגמא
43. במודיעין הקטסטרופה חוגגת
אני   (10.10.17)
44. חחחח במודיעין לוקח לי 70 דקות לנסוע באוטובוס במקום 13 ברכב
(10.10.17)
45. המערכת מושחתת מושחתת
אין תחבורה ציבורית   (10.10.17)
זה הכל !!!
כי לעשות תחבורה ציבורית במדינה זה קל
רוחב של 19 ק"מ על מרחק של 69 ק"מ
מאשדוד עד נתניה
רכבת תחתית סך הכל 175 ק"מ
אפשר להתחיל מ 20 ק"מ וכל 5 שנים להכפיל.
העלות בסביבות 350 מליון דולר לק"מ .
אולם ההחזר על ההשקעה הוא עצום ;
הפחתת תאונות דרכים
תשתיות חשמל,טלפון,כבלים ועוד
שטחי מסחר+שטחי פרסום
הוספה של בין 5,000-10,000 עובדים למשק
חיסכון של מליוני שעות עבודה כל שנה למשק
תוספת של 50% ויותר לתיירות
רכבת תחתית אמיתית - לא קלה ! מקצרת את זמן הנסיעה בשליש < אוטובוס פי 3 ויותר
רכבת תחתית מפחיתה באופן דרמתי מגורים במרכז הערים ומפתחת את הפריפריה
צמצום הפקקים והפחתת העומס על הכבישים
מערכת עבודה ומוסר עבודה גבוהים יותר
חיסכון בעלויות שילוח והכפלת יכולת התעסוקה בערים מסויימות .
ועוד המון ייתרונות שהיבנו כבר בכל העולם למשל;
הונג-קונג,דרום קוריאה,בודפשט,סאפאולו,שוטהלום,סינגפור,
איסטנבול,קהיר,הילסנקי,דובאי,Dnipropetrovsk
ואיפה לא ??? זה רק חלק קטן
אצלנו אגב עד שעושים משהו לוקח עשרות שנים
(אבל לגבי עלויות אל תתבלבלו ,כאשר מבינים איך הדבר עובד עושים זאת בחיסכון אדיר ויש לי עשרות דוגמאות לכל הציניקנים , כך שנכון שבעשור הראשון תחתית תעלה לנו הון אולם מאוחר יותר נפתח אותה בקצב שאף מדינה לא מסוגלת , דוגמא אחת תאורת רחוב led לקח שנים לעיריות להבין את החיסכון האדיר ו היום המדינה מקדימה את רוב העולם בתאורת רחוב מתקדמת)
46. Moovit פח
קוב   (10.10.17)
ובטוח שלעומת גוגל אין להם סיכוי קלוש לספק אפילו חלקיק מהמידע שלהם.
47. ובונים לנו רכבת קלה במקום רכבת תחתית.
ניסים   (10.10.17)
במקום שלא יהיה שום קשר בין הרכבת לנהגים או הולכי רגל. עושים בדיוק הפוך, אם כבר מביאים את הקידמה אז תתאמצו עוד קצת. ואל תדאגו אף ממשלה לא תותר על המליארדים ממיסים מהרכבים והדלק.
48. צריך לדרוש התקנת מערכת השבתת מנוע בשבת בכל רכב שמיובא לישראל
שר התחבורה   (10.10.17)
וגם מערכת האטה מיוחדת שתאיט נסיעת רכב פרטי כדי שיהיה עדיף לנסוע התחבורה ציבורית... ברור שרכב פרטי מהיר יותר.
49. ישראל כץ לא מתאים להיות שר התחבורה!!!!
אזרח מהשורה   (10.10.17)
50. רכבות
גולי ,   רכבות   (10.10.17)
נסיעה ברכבת תחתית מברוקלין למרכז מנהטן 25 דקות אותה נסיעה ברכב פרטי ...שעה !! מסקנה : יותר רכבות בארץ יעזרו לכולם!
51. מהירות הליכה ממוצעת היא 5 קמ"ש
yossi ,   usa   (10.10.17)
המהירות הממוצעת של התחבורה הציבורית בגוש דן היא 16 קמ"ש, בעוד מהירות הליכה ממוצעת היא 5 קמ"ש
52. לא כולל זמני המתנה, הליכה ליעד וכו.
יעלי   (10.10.17)
53. בעידן הרכב האוטונומי אוטובוס הוא רעיון הבילי וארכאי
שום בצל   (10.10.17)
54. הסיבה היחידה לפער הזמנים הוא תדירות התחבורה הציבורית
חיים ,   מרכז   (09.10.17)
הסיבה היחידה לפער הזמנים היא תדירות התחבורה הציבורית, אין כל הסבר אחר לפער הזמנים בנסיעה לדוגמא מחצור הגלילית למטולה... גם לא עצירה בתחנות... mooovit ו google/waze משקללים בזמני הנסיעה את זמני ההמתנה לתחבורה הציבורית ותדירות ההגעה של התחבורה הציבורית ומכאן ורק מכאן הפער בין זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית לרכב פרטי... ומכאן שכל הטענות לגבי נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) היא זריעת חול בעיניים...
55. למה לא מדדו זמן אופנוע?
לשון הטוב   (10.10.17)
אני אשמח שיוסיפו עמודת נסיעה באופנוע, נסיעה של 11 קילומטר בפקקים - 10 דקות...
56. הנתונים לא מציינים באלו שעות נמדדו ולא כוללים המתנה לאוטובוס
(09.10.17)
57. ראי תחבורה כי היינו בזבזנים עד מעוד
איפכה   (10.10.17)
מילת המפתח היא מיסוי. אם כולנו ניסע באוטובוסים אז ממשלתנו היקרה תצטרך להקים מחסומי כביש לגביית מס כל 100 מטר. נראה לכם שיגבו מס מעבר בדרך לירושלים כמו בתקופה הטורקית? נכון שתחבורה ציבורית תחסוך הון למשק אבל מה יכלכל בינתיים את שולחנה של הממשלה
58. ככה זה שכל הכסף הולך לחרדים ולפנסיות תקציביות
דן   (10.10.17)
מדינה פח זבל וזאת רק ההתחלה
59. חברים בואו נשים את הקלפים על השולחן
איתי   (10.10.17)
תחבורה ציבורית זולה זה בעיקר לחסרי יכולת, זה לא הולך להשתנות.
ובמוניות הספיישל היקרות נוסעים בעיקר העניים ששומרים על עצמם עניים, כנראה שזה חשוב להם.
60. אור ירוק לשלוח הביתה את השר כץ הכושל
גד   (10.10.17)
וביחד איתו את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שאחראית על הקטל הדרכים
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה