חדשות  חדשות בארץ  כללי
אוטובוס מול רכב פרטי: פערי הזמן נחשפים
אסף זגריזק
פורסם: 09.10.17, 22:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 276 תגובות ב-237 דיונים
61. הקו הכחול
אילן   (10.10.17)
הקו הכחול הוא קו שהיה צריך לצאת לפועל מצומת בילו לצ. חולון דרך רחובות נס ציונה וראשון לציון. כל בוקר עשרות אלפי אנשים נוסעים בתוואי הזה, ועוד עשרות רבות תקועים בפקק בנתיב מקביל בגשר ראשון. עלות הקו היא מיליארד שקל. (מבוסס brt בדיוק כמו המטרונית בחיפה). עשירית מחיר מהרכבת הקלה. בגלל התנגדות של ראש עירית ראשון לציון - עשרות אלפי אנשים מבזבזים את זמנם היקר מדי יום בפקקים/ תחבורה ציבורית לא יעליה. הקו היה צריך לפעול כבר ב 2014. אבל בגלל ההתנגדות של ראש עירית ראשלצ קברו את התוכנית. (הוא היחיד שהתנגד).. לידיעתכם. יש לנו שר תחבורה רופס. וראשי עיר שלא דואגים לרווחת תושביהם.
62. לא נורא, אם רוצים לצאת בשישי בערב זה לוקח 30 שעות
רפי   (10.10.17)
כי ככה החליט הנציב הרבני העליון
63. לגבי איירפורט סיטי - בתכנית המקורית...
אירית   (10.10.17)
הייתה אמורה להיבנות שם תחנת רכבת, המשך הקו לנתב"ג
64. ואף מילה על תחבורה ציבורית בשבת?
המחדל שתוקע את ישראל   (10.10.17)
בשבת זמן ההגעה הוא לא פי שניים בתחבורה ציבורית. הוא לא קיים. אי אפשר להתעלם יותר מהנושא הזה. אנשים לא יעברו לתחבורה ציבורית אם הכפייה הדתית תימשך. זה מה שעוצר את הכלכלה שלנו וגורם לנו לבלות את מיטב זמננו בפקקים.
65. קישקוש
אבי   (10.10.17)
זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית בין חצור למטולה לא יתקצר אם יקצו נתיבים לתחבורה ציבורית.
66. המטרונית משקפת את אוזלת היד של הממשלה
ירון   (10.10.17)
להעיף את המטרונית/אוטובוס ולשים מסילת ברזל בין חיפה לכרמיאל בדרך חיפה-עכו עם תחנות בעין המפרץ, הקריון ,צומת צבר, הצריף/משטרה, חוצות המפרץ, לב המפרץ והצ'ק פוסט
67. בעיה חמורה - מוביט לא יכול, ולכן לא לוקח בחשבון פקקים!
אינדיגו   (10.10.17)
הפקקים באוטובוסים מכפילים אם לא משלשים את זמן הנסיעה בהם!
קנה המידה הנוכחי עוד אפסי לעומת המציאות.
68. איזה הוספת נתצים
יוסי   (10.10.17)
קודם שיאכפו את הנסיעה של הרכבים הפרטיים על הנתצים הקיימים.
69. הסיבה היחידה לפער בזמנים זה עצירות ביניים
df ,   sd   (10.10.17)
היא שאין הרבה קווי אקספרס ישירים מנקודה א' ל-ב', בסגנון רכב פרטי. אלו שקיימים, הם בתדירות יחסית נמוכה (רק בשעות עומס לרוב).

האתגר של ליצור תחב"צ שנותן לך מענה של רכב פרטי הוא גדול. ברוב המדינות בעולם שמדורגות בראש הסולם ביעילות התחב"צ שלהם - זה רק בגלל רכבות תחתיות וקלות. הן היחידות שיכולות לתת מענה לעומס התנועה ולצמצם זמני נסיעה, דווקא בגלל שהן לא על הכבישים אלא על מסלולים קבועים ומהירים. לתת נת"צ לאוטובוסים לאו דווקא יפתור את הבעיה, דווקא בגלל בעיות תדירות ועצירות ביניים מרובות. הרי רכבים נוסעים ללא נת"צ ומגיעים לפעמים בחצי מהזמן, גם אם הם יוצאים באותה השעה כמו אוטובוס. אם רוצים להפוך את האוטובוסים לפתרון אמיתי, צריך לצד נתיבים יעודיים לשנות את תכנון הקווים, ככה שיפחיתו בעצירות ביניים (ללא פגיעה בנגישות ובקרבה) ויקבלו עדיפות ברמזורים ובמחלפים.

הדרך העיקרית, לפי הסטטיסטיקות מאירופה וארה"ב, לתת את המענה הן רכבות תחתיות וקלות שיהפכו את הערים הגדולות למקושרות בתוכן ורכבות פרבריות כדי להשלים את הפער בין הערים המרוחקות. ידוע כבר מזמן שרק הרכבת מספקת אלטרנטיבה כלשהי שיכולה לגרום למישהו לשקול לוותר על רכב - אז צריך להמשיך לדחוף בכיוון הזה ולהאיץ את הפיתוח, במיוחד בתחום התת-קרקעי ולהרחיב לכמה שיותר ערים גדולות ובינוניות.
70. הכל קישקוש-הבעיה העיקרית היא רק 5.5 ימים בשבוע
שר התחבורע   (10.10.17)
ב 21% מימי השבוע אין כלל תחבורה ציבורית.
לא של שעה ולא של שעתיים. כלום. נאדה. תתאיידו
71. כפר סבא-הרצליה
תומי   (10.10.17)
איך לא מזכירים שבאוטובוס זה שעה וחצי-שעתיים לעומת חצי שעה באוטו
72. יתכן שבגלל הכמות המועטה, יחסית, באחוזים של שימוש בתחבורה
Isang   (10.10.17)
ציבורית בהשוואה לשאר המדינות החברות, ממילא ישראל גם מדורגת בתחתית הרשימה בענין ההשקעה וכן להפך. גלגל חוזר. כמו ענין מצעדי הגאוה, בגלל שאנחנו לא מביעים מחאה גדולה מספקת, הצעדה עדיין קימת אבל בגלל שהיא קימת, יש כאלו שיעדיפו להתנהג כאילו היא לא קימת. הכחשה קרה. גם כן דרך התנגדות.
73. מצחיק אותי כץ לא מצליח עם התחבורה רוצה להיות ראש הממשלה
ליכודניק מתלבט   (10.10.17)
74. אתם רואים פקקים אני רואה מחלפים
ליכודניק דור שלישי   (10.10.17)
לא אני לא מבין למה אגרת רישוי 1800 שח לרכב פרטי
75. הבעיה היא לא נתצ"ים
מדינה בעוצר   (10.10.17)
נסיעה ברכבת מבית יהושוע (ליד נתניה) לירושלים:
החלפת רכבת בת"א, המתנה של ----- 45 דקות -----בבית שמש
ושוב נסיעה מרציף אחר, סה"כ - שעתיים וחצי נסיע עד לתחנה מרכזית משם יש לקחת אוטובוס ליעד...
76. מה עם ההמתנה ? הצפיפות? העמידה בנסיעה ?
מיכל   (10.10.17)
77. ממהרים?
אחד שמבין   (10.10.17)
סעו במונית ..
78. מדינה מעייפת
טל   (10.10.17)
באופניים חשמליים מהירות הנסיעה 25 קמ
בקורקינט המהירות 20 קמ
ריצה 14 קמ
אופני כביש 30 קמ
אז למה יסעו במפלצת ירוקה צפופה איטית
ולפעמים גם מתפוצצת
או שהנהגים עוברים באדום תמיד
ומחליקים על הכבישים .
מקצוענות
79. זאת לא בדיוק חשיפה
איתן   (10.10.17)
אם נתונים מגיעים מאפליקציה
80. לנסע בתחבורה ציבורית זו השפלה ממש!
בארץ   (10.10.17)
81. די להתעללות הזאת!!!
פרווני החתול   (10.10.17)
די להתעללות הזאת של תחבורה ציבורית המתנה ארוכה בשמש ובחום ובגשם וברוח איחורים כרונים ארוכים נסיעה איטית פי 4 5 מרכב פרטי עמידה בפקקים צפיפות כמו סרדינים ועוד לשלם בעד העינוי הזה די כבר לעינוי הזה של תחבורה ציבורית!!!
82. די לסיוט!!!!
פרווני החתול   (10.10.17)
די לסיוט הזה שנקרא תחבורה ציבורית המתנה ארוכה בשמש ובגשם איחורים כרונים ארוכים נסיעה איטית פי 4-5 יותר מרכב פרטי עמידה בפקקים צפיפות של סרדינים לפעמים מזגן תקול עם חלונות סגורים אוטובוסים שפוסחים ולא עוצרים בתחנה ועוד לשלם על הסבל והעינוי הזה די לסיוט שנקרא תחבורה ציבורית!!!!
83. פופליזם זול. בעיקר בבחירת מוצא-יעד לא רלבנטיים
עידוא   (10.10.17)
לפחות הדוגמאות שניתנו בצפון, גם לא מתאימות וחלקן בוודאי שגויות. אין מצב שלקריון, שאליו מגיעה המטרונית, עם עדיפות מלאה, ותדירות גבוהה לוקח פרק הזמן שצויין בכתבה.
84. הבעיה היא לא רק זמן הנסיעה אלא זמן ההמתנה
אזרח סוג ז   (10.10.17)
אני גר ברמת-גן ועובד בתל-אביב, מרחק של עשר דקות נסיעה ברכב (עם תנועה סבירה).
לוקח לי בין 30-40 דקות לכל כיוון באוטובוס מאחר והמסלול דורש שני אוטובוסים ואני תמיד ממתין כ-20 דקות לשני מביניהם.

ותודה ל"רפורמה" של השר כץ בתחבורה הציבורית, שגרמה לכך שאני צריך יותר מאוטובוס אחד כדי להגיע לכל מקום. לפני שינוי המסלולים הייתי זקוק לאוטובוס אחד בלבד כדי להגיע כמעט לכל מקום בר"ג ותל-אביב.
85. אולי סוף סוף יבינו שכץ הוא בלוף. הרבה רעש על כלום
חיים   (10.10.17)
86. המדינה תעשה הכל כדי שתוציאו את הרכב הפרטי מהבית!
קובי   (09.10.17)
לא שווה לחברות הדלק שתיסעו בתחבורה ציבורית
87. יש לו אוטו ונהג
יהודה   (10.10.17)
88. ושר התחבורה עסוק בקמפיין בחירות
שימי   (10.10.17)
89. מראשלצ לכפס נהיגה 40 דק רכבת שעה ורבע
(10.10.17)
לא כולל אוטובוס פנימי בשתי הערים
90. מה עם החנייה , כמובן שכחו לציין זאת עוד חצי שעה ..
Your Name ,   גוש דן   (10.10.17)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה