שתף קטע נבחר

יותר מ-70 אלף בעצרת בכותל נגד ההתנתקות

לראשונה הגיע מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לאירוע רשמי שעורכים מתנגדי ההתנתקות. אדמו"רים ורבנים מכל הפלגים הצטרפו לתפילה ובמועצת יש"ע דיווחו על מאתיים אלף משתתפים. רחבת הכותל התפקעה והמשתתפים הגיעו עד לסימטאות העיר העתיקה. מאות שוטרים איבטחו את האירוע

הציבור החרדי מתגייס באמצעות תפילה לביטול "גזירת הגירוש". למעלה מ-70 אלף איש הגיעו הערב (יום ד') לעצרת תפילה בכותל בה השתתפו רבנים נציגים מכל הפלגים החרדיים. מארגני העצרת, טענו כי מדובר בכ-200 אלף משתתפים.

 

בעצרת לקחו חלק אדמו"רים שיקראו פרקי תהילים וכן - לראשונה באירוע של מתנגדי ההתנתקות - הרב עובדיה יוסף. גדול המקובלים הרב דוד בצרי הגיע גם הוא. והרבנים קראו פרקי סליחות.

 

הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי, לא הגיע לאירוע בשל מעורבות של חסידות חב"ד באירוע. עם זאת, את הפלג הליטאי ייצג בכל זאת הרב שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של העיר רחובות.  גם הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו, רבניים ראשיים לשעבר, השתתפו בהפגנה יחד עם רבני יש"ע.

 

במקביל ניצלו בימין הקיצוני את האירוע ואת ההמון כדי להתחיל מהלך שמטרתו לרתק כוחות משטרה להר הבית. בימין הקיצוני סיפרו לפני העצרת כי הם מתכוונים לחלק באירוע פליירים המזמינים את הציבור ל"כפר מימון 2", אלא שהפעם המתנחלים מוזמנים לשהות באוהלים ברובע היהודי בירושלים למשך תקופה ארוכה. משם הם מתכוונים לנסות ולהגיע להר הבית.

 

בפליירים נקרא ציבור המתנחלים שלא יכול או לא מצליח להגיע לגוש קטיף להצטייד באוהלים ובאמצעים לשהייה ממושכת ולהגיע בהמוניו לרובע היהודי בירושלים  פעיל מרכזי האחראי לארגון האירוע אומר ל-ynet: "מי שאינו יכול להגיע לחבל עזה וצפון השומרון מוזמן לתרום את חלקו בירושלים. מדובר בקול זעקה ציבורית נגד איבוד השליטה על המקום המקודש ליהודים. אנחנו רוצים לגרום לשוטרים לבוא ולהתפלל עמנו בירושלים במקום לגרש יהודים במקום אחר. ביום שיסגרו את גוש קטיף נסגור את ירושלים", הם מאיימים.


רבבות הגיעו (צילום: ירון ברנר)

 

מאות שוטרים, שוטרי מג"ב ומתנדבי המשמר האזרחי במשטרת מחוז ירושלים איבטחו באזור העיר העתיקה את העצרת, שבאיה הגיעו גם עד לסמטאות האחוריות ומילאו את העיר. לטענת המארגנים קרוב לאלף אוטובוסים יצאו מכל רחבי הארץ לתפילה. ממשטרת ירושלים נמסר כי לא תתאפשר כניסה לעיר העתיקה בכלי רכב פרטיים אלא רק באוטובוסים.

 

עצרת בכיכר והוראות - מחר

 

מחר מתכננת מועצת יש"ע עצרת אלפים בכיכר רבין בתל אביב. היום ערכו ראשיה תיאומים אחרונים עם המשטרה לקראת ההפגנה. בשבוע הבא, כך טוענת יש"ע, מתכוונים עשרות לצעוד לכיוון גוש קטיף.

 

העצרת בכיכר רבין תתקיים תחת הכותרת "גוש קטיף אני נשבע – אנחנו נהיה שם". במרכז העצרת מתוכנן תדריך המוני לציבור הרחב, שבו ישמעו הבאים מה אמור להתרחש לאחר התשעה באב, ערב לפני יישום תוכנית ההתנתקות.

 

במועצת יש"ע מתכננים אירוע רב גוני. צועדים המייצגים קבוצות שונות בחברה יעלו על הבמה עם שילוט שעליו הכיתובים "לכיוון גוש קטיף".

 

בין הדוברים יהיו אידה נודל, ראש עיריית שדרות אלי מויאל, תושבת כפר דרום חנה ברט שנפגעה בפיגוע, והרב של גוש קטיף, יגאל קמינצקי. בעצרת לא ידברו פוליטיקאים אך זמרים יגיעו לשיר, ביניהם דודו אלהרר.

 

נשקלת האפשרות לקיים מטס אווירי עם כתובות שונות עליהן ייכתב, בין היתר: "גוש קטיף אני נשבע, צפון השומרון אני נשבע". במהלך העצרת יהיה שידור ישיר מגוש קטיף, שם באותה עת אמורה להתקיים שרשרת אנושית שתקיף את היישובים בגוש.

 

ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, צביקי בר חי, יתדרך את ההמונים ויסביר להם מה יתרחש החל ממוצאי תשעה באב, אז תתקיים תפילת מנחה המונית ברחבת הכותל. במהלך התדרוך יסביר להמונים בר חי כי ישנן חמש נקודות אליהן אמורים האנשים להגיע: כפר מימון, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים. מהן ימשיכו בשיירות לכיוון גוש קטיף. מועצת יש"ע הכשירה 'נווטים' שיקבלו את ההמונים וייצאו איתם בשיירות בדרך-לא-דרך, גם דרך השדות, על מנת להגיע לגוש.

 

"נעשה הכל על מנת לעצור את מכונת הגירוש ולחזור להכרעת העם", אומר גורם במועצת יש"ע. "להערכתנו צפויים להגיע לעצרת כ-100 אלף בני אדם".

פורסם לראשונה 10/08/2005 17:16

 

צילום וידאו: ירון ברנר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 10
לראשונה: גם הרב יוסף
צילום: ערוץ 10
צילום: ירון ברנר
לפחות 70 אלף השתתפו
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
רחבת הכותל
צילום: ירון ברנר
מומלצים