שתף קטע נבחר

מתנה מ-ynet: עדי רן ומשה לוי בשיר להורדה

לכבוד יום הולדתו של רבי נחמן מברסלב, שחל היום, ynet ו"הינדיק הפקות" שמחים להעניק לכם את השיר "רבי נתן" במתנה. מילות השיר מבוססות על דברים שאמר תלמידו הידוע של "נחמן מאומן"

יום הולדת, חגיגה נחמדת: היום לפני 237 שנה, ראש חודש ניסן תקל"ב (1772), נולד רבי נחמן בעיירה מז'יבוז' שבאוקראינה. ynet ו"הינדיק הפקות" מנצלים את האירוע כדי להעניק לכם שי צנוע - שיר חדש מאלבומו של משה לוי, אותו הוא שר יחד עם עדי רן.

 

השיר, שנקרא על שם תלמידו של רבי נחמן - רבי נתן - מבוסס על דברים שאמר. אתם מוזמנים להאזין לשיר להלן, וניתנת אפשרות להורידו בחינם (לאחר הליך רישום קצר), ובאופן חוקי, כאן.

 

ואלו הן המילים הפשוטות, אך מעמיקות, של השיר: "אמר רבי נתן/ אני יכול לתת פירוש לכל התורה כולה/ במשנה, בגמרא, בהגדה, בליקוטי מוהר"ן/ לתת פירוש על יהודי - אני לא יודע/ לתת פירוש על יהודי הכי פשוט - אני לא יודע/ כי כל יהודי הוא קודש קודשים/ עם כיפה - בלי זקן/ עם שבת - בלי כיפה/ עם תפילין ופיאות - בלי כיפה ובלי זקן/ לתת פירוש על יהודי - אני לא יודע/ לתת פירוש על יהודי הכי פשוט - אני לא יודע".

 

לוי מספר שחיבר את השיר לפני כמה שנים, כשהיה בתקוע. הוא שמע את האמירה הזו של רבי נתן, ובדיוק הגיע למקום בחור עם מדים, בלי כיפה או זקן. לוי תהה על קנקנו, אך לא שאל. למחרת, שבת, פגש אותו לבוש בגדי שבת וחובש כיפה. לעצמו אמר, כמה צדק רבי נתן. באותו הזמן הלך לטבול באזור והלחן, כך הוא מספר, "בא בקלות. הקדוש ברוך הוא שלח לי אותו". לדבריו מדובר בשיר פשוט, אך כזה שמעביר את המסר. את השיר הקליט עם עדי רן בט"ו בשבט, יום ההולדת של רבי נתן.

 

עד גיל 30 היה משה לוי חלק מסצינת המוזיקה הישראלית, ושותף להרכב "מלטה יוק" עם עופר הררי. לאחת ההופעות של הלהקה

הצטרף המוזיקאי המיתולוגי יוסי אלפנט, שהקים עם הררי את "להקה רטורית" - אחת המשפיעות ביותר על הרוק הישראלי של שנות ה-80. לפני קצת יותר מ-15 שנה הוא חזר בתשובה

 

כמי שהיה מעורב בסצינת המוזיקה הכללית, לא מפריע לך שכעת פחות אנשים נחשפים למוזיקה שאתה יוצר? 

 

"אנחנו חיים את האמונה והתפילה, והיצירה נובעת מכך. בנקודה הזו - זה מה שיוצא. אבל אני חושב שאנשים כמו שולי רנד והבנאים פתחו לנו ערוץ אל הקהל הרחב, ואני מקווה שגם האלבום הזה יילך בעקבות ההתחזקות של עם ישראל בקב"ה, וההפצה של רבי נחמן". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים