שתף קטע נבחר

ווטרטק פיתחה טכנולוגיה להפקת מים מלחות האוויר

על-פי נתוני החברה, עלות מתקן לייצור 1,000 מ"ק מים ביממה תעמוד על 90 אלף דולר, מתקן ליישוב בן 10,000 תושבים יעלה כ- 700 אלף דולר

חברת ווטרטק מירושלים הודיעה על הפעלה מוצלחת של מתקן אב טיפוס להפקת מים מלחות האוויר. מהחברה נמסר, כי הטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת הפקת מים מלחות במחיר דומה למחיר התפלת מי-ים. החברה תתחיל בייצור סידרתי של המיתקן לקראת שנת 2002.
ד"ר איתן בר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברה, מסר כי הטכנולוגיה מבוססת על ספיחת אדי המים מהאוויר ללא השקעה אנרגטית, והפיכתם למי שתייה תוך אובדני אנרגיה של כ-10%.
"היכולת להפיק מים מלחות האוויר היא מהפכנית בתחום מקורות המים החלופיים, ומאפשרת הפקת מים בעלויות נמוכות ביותר, התחרותיות לשיטות הפקת מים קונבנציאליות", אמר בר.
לדבריו, בטכנולוגיה שפותחה ע"י ווטרטק אין צורך בהשקעה בתשתיות, עקב אי תלותה במערכות אספקת מים. לכן, יישום הטכנולוגיה אפשרי בכל מקום ובאופן מיידי.
מהחברה נמסר, כי על-פי נתוניה, עלות מתקן לייצור 1,000 מטרים מעוקבים של מים ביממה תעמוד על 90 אלף דולר בלבד, בעוד מתקן ליישוב בן 10 אלף תושבים יעלה כ- 700 אלף דולר.
בשלב ראשון מתכננת החברה לייצר מתקנים לספיקה יומית של עד 3 מ"ק שייועדו למחנות צבא, אתרי תיירות המנותקים ממערכת אספקת מים, חוות מבודדות, ולאזורים פגועי אסונות. כן תייצר החברה מתקנים ניידים אשר ניתן יהיה להעבירם ממקום למקום.
















לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון ידיעות אחרונות
החברה מתכננת מתקנים ניידים אשר ניתן להעבירם ממקום למקום
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים