שתף קטע נבחר

שטחים חדשים

ניסאן תחשוף בתערוכת פרנקפורט פרימרה אירופאית, כמו-גם רעיונות עיצוב וסגנון למחליפי פטרול ומיקרה

גם יצרנית הרכב ניסאן עוסקת בימים אלה בקדחתנות בהכנות אחרונות לקראת תערוכת פרנקפורט. היפנים, כך מבטיחים לנו, יעניקו למבקרים הופעה מעניינת וחשובה, הן מבחינת הווה, הן עם הפנים לעתיד. והדרך בה בוחרת לעשות זאת ניסאן היא פשוטה - פרמיירה אירופאית אחת בדמות הפרימרה לצורך הרחבת קהל הלקוחות, ושתי מכוניות תצוגה חדשות. האחת ננסית שמהווה צעד ראשון בדרך להחלפת המיקרה. השנייה גדולה הרבה יותר, עם כיוון ברור להעביר את הפטרול לעולם שכולו טוב.

פטרול 2004?

כך עם הקרוסבואו הגדול, הכלי שבא לחגוג 50 שנות-שטח לניסן, תוך מתן דגש מיוחד לכך שהיא, בניגוד לאחרים, אינה נוטשת את הכיוון הקשוח ובלתי מתפשר של כלי הנעה כפולה גדולים. "זהו רכב שטח אמיתי" הם אומרים במטרה כפולה. ראשית, כי מחליף הפטרול שיוצג ב-2004 עושה את צעדיו הראשונים בציבור. שנית, כי המתחרים "מתרככים", תרתי משמע.
למרות זאת מציע הקרוסבואו, לפחות לפי האיורים של ניסן עצמם, מראה הרבה יותר נועז ומרתק מזה של הפטרול המוכר. אין ספק כי האנשים שמאחורי שולחנות השרטוט הושפעו עמוקות מארכיטקטורה מודרנית, הגם שחזית הרכב הגדול נותרה מזוהה עם היצרן הוותיק.
עוד מבטיחים לנו היפנים כי למרות מראה קשוח כל-כך, הדגם החדש יציע ידידותיות גבוהה יותר למשתמש, כולל - שומו שמיים - כננת אינטגרלית, ווי גרירה ממוקמים היטב, מדרגות צד מקוריות ואפילו אפשרות למלא נוזל קירור ושמן ללא צורך בפתיחת תא המנוע.
בתא הנוסעים יציג הקרוסבואו שילוב מעניין של פאר ופונקציונליות, יחד עם שימוש בחומרים ייחודיים. מעבר לכך, צפוי הקרוסבאו להציג מספר פתרונות אכסון מעניינים, כמו-גם צג האמור לשרת את מערכות הניווט, השמע ובקרת האקלים, עם שליטה מההגה.

מיקרה 2002?

מוקדם יותר וחשוב בהרבה הוא בואה העתידי של ה-E.MM, סופר-מיני שתכנס לייצור תוך זמן לא רב במפעל הבריטי בסנדרלנד, ותחליף לבסוף את המיקרה הקטנה. בין היתר, זו תהיה מכונית נוסעים ראשונה של ניסן אשר תחלוק פלטפורמה עם רנו - הקליאו הבאה שתגיע מאוחר יותר.
שוב, אם להאמין לאיורים ששחררה ניסאן, מדובר במראה מאוד לא שגרתי עם דמיון לא מבוטל לפרימרה, אך אפילו יותר מכך למכונית התצוגה שהוצגה כבר בפאריז אשתקד. הקטנה החדשה מציגה חרטום דומה לפרימרה הגדולה יותר, אך ההבדל הגדול הוא במיקום הגבוה של יחידות התאורה, ממש מתחת לשמשה. חלקו העליון של תא הנוסעים נראה כמו בועה ומתחתיו דפנות מפוסלות עם קו מותניים בולט במיוחד.
אותו תא נוסעים יהיה מרווח, יעשה שימוש בחומרים מקוריים וחדשניים בתא הנוסעים ויציג מספר חידושים טכנולוגיים אותם אי אפשר למצוא במכוניות קטנות (וזולות) כל-כך, כמו למשל קישור לאינטנרנט ושימוש בצג שישרת את מערכת הניווט ובקרת אקלים נשלטים - כמובן - מההגה.

פרימרה 2001

אולם למרות כל החדשות, אין ספק כי מבחינת לקוחות ניסאן, כמו-גם סוכני המכירות באירופה, המכונית החשובה ביותר של היצרן בפרנקפורט תהיה הפרימרה החדשה, שנחשפה ביפן כבר לפני מספר חודשים ומיוצרת בסנדרלנד.
לצד דגמי סדאן וסטיישן שהוצגו זה מכבר, תיחשף בפרנקפורט גרסת החמש דלתות המתאימה יותר לשוק האירופאי. זו אגב, תהיה שונה מעט חיצונית - סבכה קדמית, חישוקים – מהגרסה היפנית, ותציג כרגיל גם כיול מתלים שונה (נוקשה) במקצת.
אולם מעבר לגרסה החדשה, הבשורה האמיתית לפי ניסאן תהיה רמת ציוד חסרת תקדים, עם היקף אבזור שאינו מוכר במכוניות מסדר גודל זה. כך למשל יהיה (גם כאן…) צג דיגיטלי בגודל "7 אשר יעניק לנהג שליטה ועדכון לא רק על בקרת האקלים ומערכות השמע והניווט, אלא גם על מצלמה שתציג תמונת-מצב בעת נהיגה לאחור או חנייה.
בנוסף מותר לצפות לבקרת שיוט אקטיבית הדואגת למרחק קבוע מהרכב שלפנים, אותה ניתן למצוא במכונית יקרות משמעותית מהמשפחתית הזו. אגב, גם פיאט מבטיחה לצייד את הסטילו באחת כזו.
ועוד פרט אחד קטן אך חשוב. הפרימרה שתוצג תגיע לארץ בעתיד, את זה אנחנו יכולים לבשר לכם. אך אין סיכוי לראות אותה כאן לפני תחילת יבוא דגמי 2003, והמשמעות היא "לא לפני חודש יוני 2002. ולא, היא לא תגיע אלינו עם חמש דלתות, אלא רק במבנה המסורתי והמקובל על כבישי ישראל - סדאן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיקרה המתוכננת...
והקרוסבואו הגדול...
יצטרפו לפרימרה שהוצגה לפני מספר חודשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים