שתף קטע נבחר

רוקדים סלסה

יצרנית הרכב הראשונה לערוך מסיבת עיתונאים בפרנקפורט היא באופן כמעט-מסורתי סיאט - היה מעניין

מסיבות העיתונאים המקדימות של סיאט בתערוכת פרנקפורט הפכו זה מכבר למסורת. אלא שהפעם בחרו אנשי המותג הספרדי להציג בפני העיתונאים דווקא את ראשי מחלקת העיצוב הרב-לאומיים, בראשות וולטר דה-סילבה האיטלקי.
אלה חשפו בפני העיתונאים את הקווים שינחו את סיאט בעתיד, ובחברת היו"ר המדובר ברנד פישטרידר, הדגישו כי תחום העיצוב יהפוך לחשוב (אפילו…) יותר עבור היצרן הספרדי. אולם דווקא הדברים שנאמרו בין השורות או אחרי כן בארבע עיניים, היו מעניינים יותר ושפכו אור רב על הפילוסופיה הספרדית.

סלסה

זוכרים את הסלסה, מכונית התצוגה שנחשפה לראשונה לפני כשנה וחצי? ובכן, זו עומדת להפוך לבורג חשוב במערכת האבולוציונית של היצרן. למעשה, אחד מראשי המחלקות מודה בפני שלא לייחוס כי זו תהיה הליאון הבאה, בשינויים קלים יחסית למכונית התצוגה, ותערוך הופעת בכורה בעוד כשנתיים.

איביזה

ומה מהסלסה יגיע לאיביזה? פה מצליח שותפי לשיחה להפתיע בכנות מאד-לא-מקובלת. "ובכן, האיביזה תוכננה לפני שהגיע דה-סליבה למחלקת העיצוב, תוך שעובדים עליה (במשותף) מספר צוותים מבית סיאט, אך גם של הקונצרן האם, פולקסווגן. התוצאה, אם לומר בעדינות, לא ממש מצאה חן בעיני המעצב הגדול, שניסה לערוך שינויים של הרגע האחרון כדי להציל משהו. בסופו של דבר שונה רק החרטום שדומה לסלסה".

טולדו

בסיאט מדברים רק על הליאון והאיביזה, ולא בכדי. התכניות לגבי הטולדו כלל אינן ברורות בשלב זה. מכונית סדאן קצת פחות מתאימה - מן הסתם – לדימוי הצעיר והלא שמרני של סיאט היום, בעידן פישטרידר, אשר מצהיר בעצמו כי הוא בוחן מספר אפשרויות מקוריות ומעניינות. ובשקט בשקט, מגלה לי אחד מאנשי מחלקת העיצוב כי יתכן והאפשרות הנבחרת תהיה להפוך את הליאון למכונית שלוש-דלתות, ואילו את הטולדו לחמש-דלתות.
כמעט במקביל מסביר אחד המנהלים כי אין לסיאט כל כוונה לייצר מכונית שתהיה גדולה יותר מהטולדו. לעומת זאת, גם בקצה השני והקטן יותר של הסקאלה, יש פחות שאיפות. כפי שזה נראה כרגע, לא מתוכננת כל יורשת אמיתית לארוסה הקטנה והשובבה. למעשה, כך לוחש האיש שלצדי, תנטוש סיאט תוך שנים ספורות את כל קטגוריית המיני וסופר-מיני.

טנגו

ומה על הרודסטר הקטנה והחביבה? בסיאט נשבעים כי היא מוכנה לייצור מבחינת עיצוב, אך קצת פחות מכל בכל הנוגע לטכנולוגיה נבחרת. "אין לנו בעיה להביא אותה לשלב הייצור, הבעיה כרגע היא רק כסף (כמה מפתיע…) וסדרי עדיפויות".
אך בניגוד לדברי אנשי סיאט במסיבת העיתונאים, בהודעות הרשמיות מבוססת הטנגו על מכונית רגילה, או יותר נכון ומדויק על גרסת הראלי של האיביזה (קיט-קאר), עם בסיס גלגלים קצר יותר. אם כך, הרי שאין מניעה לייצר אותה על בסיס האיביזה הבאה…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט סלסה - הבסיס לבאות?
סיאט ליאון - בקרוב חדשה?
סיאט טולדו - גדולה מדי?
סיאט טנגו - רק שלא יוותרו...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים