שתף קטע נבחר

סיטרואן יורדת לשטח?

מכונית התצוגה של סיטרואן אינה מיועדת להגיע לפס הייצור. לעומת זאת, היא מציגה רעיונות חדשים

יש לו שם יפה, לקרוסר של סיטרואן; שם שמזכיר כלים זחליליים, מסעות הירואיים וחציית היבשת השחורה והצהובה על-ידי סיטרואן. אבל מעבר לכך, אין לרכב התצוגה של היצרן הצרפתי כמעט שום דבר משותף עם התקופה והכלים ההם.
זולת אולי העובדה שכאן, כמו שם, בחרה סיטרואן לתקוף את השטח בדרך שניתן לכנות אותה, אהמממ... בלתי מקובלת. וכדי להפוך את העסק למסובך עוד יותר, הקרוסר מתיימר - כך סיטרואן - לחשוף כיוונים אפשריים להתפתחות עתידית, בשלושה אופנים שאינם קשורים דווקא האחד לשני. מבולבלים? ההסבר לפניכם.

רב-תכליתי

אם נתעלם לרגע אחד מהשליטה האלחוטית (שאינה ברת שימוש בינתיים, עקב מכשלות תקינה) במצערת, בלמים והגה, המאפשרת ויתור מוחלט על שימוש בדוושות (יעיל כמובן מבחינת בטיחות ומקום), כמו-גם הסטת גלגל ההגה לכל אחד מהמושבים הקדמיים, נגלה כאן מספר מרכיבים מעניינים.
לפי סיטרואן, הקרוסר מציג שילוב בין כלי שטח רב-תכליתי למיניוואן. בתחום השטח אנו רואים כאן שילוב כמעט מתבקש בין מערכת ההידראקטיב לעבירות. המערכת ההידראולית, המסוגלת כידוע לשנות את גובה המכונית, נראתה תמיד כשותפה טובה לפיתוח רכב עם מרווח גחון משתנה.
וכך, לאחר שאודי עשו זאת עם קפיצי אוויר, מרהיבים עוז גם אנשי סיטרואן ויוצרים גרסה חדשה עם מרווח גחון של עד 20 ס"מ - כמקובל ברכבי פנאי ואפילו כאלה עם יומרות לשטח מורכב יותר.
מעניין גם לגלות כי לקרוסר יש לא רק הנעה כפולה, אלא גם היגוי לארבעה גלגלים ויכולת לשלוט בנפרד על גובה כל פינה. כדאי לכן לציין כי המערכת משתמשת במתלה אחורי עצמאי מסוג עצמות עצה כפולות, בניגוד לזרועות העוקבות ששמשו אותה בעבר, כך שגם כאן מדובר בשינוי העשוי להופיע בעתיד.

מיניוואן

המרכיב הבא הוא המיניוואן. עם אורך של 428 ס"מ, הקרוסר דומה במידותיו לפיקאסו, אך בניגוד אליו מציע מושבים לשלושה מלפנים ומאחור - ממש כמו במולטיפלה של פיאט. מבחינה זו הוא מציע מעין רמז לתכונות המיניוואן הקומפקטי הבא של סיטרואן.
בנוסף, כדאי להביט היטב בעיצוב המקורי ובעיקר בחרטום ובאחוריים, המציעים כנראה הצצה למראה הדברים שיגיעו בעתיד. יש לזכור כי עקב המידות הדומות, פרטי העיצוב בהחלט יכולים להגיע לפלטפורמה הבינונית החדשה של פיז'ו-סיטרואן, המשמשת את ה-307. אגב, פלטפורמה זו תגיע בעתיד אל ה-C4, מחליפת הסיטרואן קסארה. ומה מכל הכיוונים החדשים - שטח, מערכת הידראקטיב חדשה, היגוי כפול או מיניוואן רחב - יגיע אל פס הייצור בעתיד, לא ברור עדיין.

הם אומרים

ומה מספרים לנו אנשי סיטרואן? בניגוד ל-C3 ול-C6, העתידות להגיע לייצור בקרוב, הרי שבעניין הקרוסר הם כלל לא מציעים זאת. לטענתם, הרכב בא להציג את האפשרות למקם את כל עזרי השליטה ברכב מול כל מושב, כמו-גם לבדוק כיצד יקבל הקהל את תחום השטח.
לטענתם, כרגע לא מבוסס הרכב על פלטפורמה קיימת, אך כל הרעיונות שהזכרנו נבדקים וחלקם, כולל המתלה האחורי החדש, עשויים בהחלט להגיע לפס הייצור. או בשפה פשוטה - אישור בלתי מחייב...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן קרוסר...
בודק כיוונים חדשים. מבחוץ...
ומבפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים