שתף קטע נבחר

 

לפחות 118 הרוגים בתאונת מטוס בנמל תעופה במילאנו

מטוס ססנה חצה את נתיבו של מטוס נוסעים סקנדינבי, וגרם לו להתנגש בבניין סמוך. כוחות ההצלה עובדים במקום על מנת לחלץ את הגופות שלכודות בין שברי המטוס

לפחות 118 בני אדם נהרגו אתמול (ב') בהתנגשות של מטוס בבניין בשדה התעופה לינאטה שבמילאנו.
106 מההרוגים הם נוסעי טיסה sk-686 של חברת התעופה הסקנדינבית שהייתה אמורה להמריא ממילאנו לקופנהאגן - והתנגשה בבניין בזמן ההמראה. ארבעה הרוגים נוספים הם אנשי צוות המטוס. ארבעה נוסעים שהיו על מטוס ססנה גרמני שנקלע למסלולו של המטוס הסקנדינבי נהרגו גם הם, וכן ארבעה אנשי צוות קרקע שהיו בקרבת מקום התנגשות המטוס בבניין.
התאונה אירעה כאשר טייסו של המטוס הסקנדינבי, MD-87, ירד ממסלולו, ככל הנראה כאשר ניסה להתחמק ממטוס הססנה הגרמני שחצה את מסלולו. המטוס התנגש בבניין קטן המשמש לאחסנת מטענם של הנוסעים - ועלה באש. בשדה התעופה במילאנו שרר הבוקר ערפל כבד, דבר שגרם ככל הנראה להתנגשות.
לשדה התעופה הוזעקו כוחות הצלה וכיבוי רבים, שהתמודדו עם תנאי מזג האוויר הקשים וניסו להשתלט על המהומה. חברת התעופה הסקנדינבית פרסמה מספרי טלפון למבקשים מידע על הנוסעים בטיסה (המספרים נמצאים באתר החברה - בקישורים מימין).
בשדות התעופה במילאנו ובקופנהגן התאספו קרובי המשפחה ההמומים של הנוסעים, בציפיה נואשת לבשורות טובות.
למרות שטרם ידוע בוודאות מה גרם לאסון, הרי שברור שמדובר במכה קשה נוספת לענף התעופה. מיד לאחר הפיגועים בארה"ב החל משבר חריף שגרר פיטורי רבבות עובדים בענף והביא לפשיטת רגל של חברת התעופה סוויס-אייר. התרסקות המטוס הסיבירי שהביאה למותם של עשרות ישראלים תרמה גם היא למשבר, שעשוי להחריף עתה למימדים חדשים.

האם תכנון לקוי של המטוס גרם למימדי לאסון?

עוזי פיינשטיין, לשעבר איש פיקוח בנתב"ג, אומר ל-ynet כי להערכתו, ייתכן שליקוי במבנה המטוס תרם למימדי האסון. "המטוס מהדגם הזה תוכנן עם יציאות חירום בצד שמאל בלבד. יכול להיות שמאוחר יותר שריינו גם יציאות בצד ימין, אבל כך הוא תוכנן. זה היה יכול להפוך את המטוס למלכודת אש עבור הנוסעים. אני לא יודע אם זה מה שמנע מהם להימלט, אבל זה בטח לא עזר".
לדבריו: "המטוסים מהדגם הזה הם של חברה מאוד מוכרת, MD, ששנים רבות התחרתה עם חב' בואינג ואיירבאס. היום מי שמשווק את התיכנון הזה זה חברת בואינג. למטוסים של MD יש רקורד לא סימפטי. בשנות ה-70 היו להם רצף של תאונות ונוסעים רבים סירבו להמשיך ולטוס איתם. עדיין משתמשים בהם כי הם זולים לשימוש".
פיינשטיין מוסיף כי טייס המטוס ביצע טעות במהלך התאונה: "עצם הניסון להימנע מפגיעה בססנה הוא טעות. יש נוהל בלתי כתוב שאומר שאם זה קטן ממך - תמשיך ישר ותדרוס אותו. על הקרקע קשה מאוד לתמרן עם מטוס".


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום CNN
שדה התעופה במילאנו
צילום CNN
מומלצים