שתף קטע נבחר

סובארו מכפילה את ההנעה

החברה היפנית הצליחה להראות לג'נרל מוטורס איך הופכים את מיניוואן הקומפקטי שלה, לרכב כפול-הנעה

הרבה הערות ציניות נשמעו כאשר הציגה סובארו ברוב הדר וגאווה את המיניוואן החדש שלה, העונה לשם "טראוויק". הסיבה פשוטה: הטראוויק היה בסך הכל אופל זפירה מוכר היטב, למעט שינויים קלים בסבכה הקדמית. הפעם, בתערוכת טוקיו הקרבה, תציג סובארו טראוויק אחר. הפעם, קשה להאמין שמישהו יזלזל בו.
ובכן, אנשי היצרן היפני הקטן הצליחו לשדך לרכב מערכת ההנעה הכפולה המוכרת והמתקדמת שלהם, והכניסו אותו למשפחה - הרי סובארו היא לא כזו ללא גרסת הנעה כפולה. אז נכון, הטראוויק כפול ההנעה מוצג בינתיים כרכב תצוגה בלבד, אך המסר ברור. סובארו לא רק יכולה, היא בפירוש עתידה לפתח מערכות הנעה כפולה קבועה עבור מכוניות של ג'נרל מוטורס.

מסבים את הזפירה

הפיכת הזפירה המוצלחת למיניוואן בעל עם הנעה כפולה, חייבה לא רק השתלת מערכת העברת כוח אחרת, אלא כצפוי גם החלפה מלאה של המתלה האחורי. לזפירה, כמו לאסטרה עליה היא מבוססת, מתלה חצי נפרד (קורת מתח). ואילו כאן, צריך היה לעבור למתלה עצמאי.
בסובארו לא מתביישים ונוקבים בלגאסי כמקור למתלה הרב-חיבורי החדש של הטראוויק. בכל מקרה, הרכב החדש כבד במאה ק"ג מהזפירה הרגילה, אך בסובארו טוענים כי שידוך המערכת לא דורש שינויים במבנה מבחינת חלקי מרכב חיצוניים ופנימיים.
האם תיוצר זפירה כפולת ההנעה? לכאורה אין סיבה שלא, במיוחד אחרי שסובארו הראו שהשינוי אינו קשה כל-כך, או יקר. בנוסף, בתוכניות של אופל מדובר על כך שמחליפת הזפירה תוצע גם בגרסת 4X4 מוגבהת ואופנתית עם יומרת-שטח קלה, בדומה לפתרון של רנו לסניק. אגב, בעבר הציגה אופל מכונית תצוגה שכזו, על בסיס ה… זפירה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים