שתף קטע נבחר

חשמלית ושמה קובי

במקום לעשות חביתות אפשר לנצל את הגז הביתי כדי לטעון את הרכב החשמלי. סוזוקי מציגה אלטרנטיבה

כצפוי, הננסיות הקטנות מספקות שפע של עניין בתערוכת טוקיו, והררי דפים של "חומר לעיתונות". וכמובן שגם לסוזוקי יש מה להגיד בעניין. אולם הקובי החדש אינו סתם עוד דגם נוסף המיועד לכבוש את שוק המיני-יפנית.
זה מתחיל בכך שהוא אינו מיועד לעמוד דווקא בתקנות המיני היפניות, כי הוא אפילו קטן מההגבלות בחוק. חשוב מכך, סוזוקי וג'נרל מוטורס מצהירות בגלוי כי מטרתו היא שוק הרכב העולמי. כי הקובי ידידנו הוא רכב עירוני דו-מושבי, מונע על-ידי חשמל ומכוון למתחרים קטני-מנוע שעושים זה מכבר חייל באירופה

והנמלה

ומה לג'נרל מוטורס ולננסית כזו? ראשית, מעורבות הקונצרן האמריקני ביצרן היפני גדלה בעקביות בתקופה האחרונה, והוא רואה בה ובצדק המומחית למכוניות קטנות עבורו. שנית, ג'נרל מוטורס קשורה גם לאנרגיית ההנעה של הקובי.
הרעיון הייחודי היא שמערכת ביתית תיקח מעט מגז הבישול בדרך לכיריים שבמטבח, תהפוך אותו להידרוגן ומכאן לחשמל. אנרגיה חשמלית זו תעבור למצברי הקובי בסוף יום עבודה. אם זה מזכיר לכם מכונית חשמלית רגילה, אתם לא טועים בהרבה, אבל הרעיון מעניין. אגב, בהתאם למוצאו, גם מערכת בקרת ניווט מתקדמת, שיכולה לדאוג לקשר עם הבית, כלים דומים אחרים ועוד.

המראה

אולם הצד המעניין בקובי הננסי הוא דווקא עיצובו העגלגל והמתקתק. באופן מרתק תא המטען הקטן שלו פתוח ממש כמו בטנדר. חוץ מזה, סוזוקי כבר פתחו ערכת נשיאה ייחודית לציוד גולף, עדות לייעוד אפשרי והגיוני לכלי כזה. אגב, עם אורך של 295 ס"מ ובסיס גלגלים של 200 ס"מ, הוא אכן קטן למדי. אבל, משקלו (750 ק"ג) ושאר מידותיו נחותים (גדולים) מהסמארט, אם כי רק במעט. זאת כנראה עקב משקלו של המצבר מכובד המידות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מעניינת
מעניין
מאד מתעניין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים