שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יונדאי מציגים את טיבי
    דווקא בטוקיו חושפת יונדאי כוונות למתקפה חדשה על שוק הסופר-מיני האירופאי. גם אנחנו במשחק?

    האם לוטשת יונדאי עין לכיוון פלח שוק הסופר-מיני המסורתי באירופה? עד כה לא הייתה ליונדאי מתחרה בפלח שוק זה. האתוס הייתה קטנה ומוזרה למראה, כמו-גם נחותה בהיבטים דינמיים. האקסנט זכתה להעמדה "גדולה יותר" על-ידי יונדאי, וגם הקהל התרשם בעיקר מהמרכב ה"משפחתי".
    אולם מכונית תצוגה חדשה אשר חשף היצרן הקוריאני הגדול ביפן, תחת השם TB, מוכיחה כי כנראה בכל זאת חל שינוי בתפיסה של יונדאי. או שכך הם לפחות מעונינים שנחשוב…

    על הקליקס

    היונדאי TB מבוססת על הקליקס, מכונית תצוגה אשר נחשפה לראשונה בתערוכת פרנקפורט, אבל למרות האיפור הפלסטי הכבד היא נראית קרובה הרבה יותר לכביש. למעשה, אם נתעלם לרגע ממפתני הפלסטיק המסיביים והפגושים האגרסיביים, נגלה כאן מכונית קטנה/גדולה, במבנה מודרני-מקובל כיום. כלומר, עם מרכב קרוב למיניוואן.
    עם ממד אורך של 380 ס"מ, מכונית זו קצרה משמעותית מהאקסנט (423 ס"מ), אך ארוכה מהאתוס (350 ס"מ). ממד רוחב של 166 ס"מ הופך אותה לצרה בס"מ אחד מהאקסנט, אך לעומת זאת היא גבוהה ממנה משמעותית עם 148.5 ס"מ. למרות מידותיה הצנועות יחסית, משקלה (990 ק"ג) גבוה מעט מהאקסנט הבסיסית. בכל אופן, ניתן לשער שהמכונית החדשה תחלוק בעתיד פלטפורמה עם האקסנט הבאה.
    ה-TB (שם זמני כמובן) הוצגה עם מנוע ה-1.3 ליטר של יונדאי המייצר הספק מרבי של 85 כ"ס ומומנט מרבי של 12.3 קג"מ, והוא משודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.
    בשווקים אירופאיים היא תוצע גם עם מנוע ה-1.5 מסילה משותפת בעל שלושה צילינדרים והספק מרבי של 76 כ"ס. מנוע זה נחשף כמובן במיניוואן הקומפקטי המכונה לוויטה או מטריקס. מנועים נוספים בהיצע שלהדגם הסדרתי עשויים להיות ה-1.5 וה-1.6 ליטר המוכרים, יחד עם גרסת מחודשת למנוע הקטן של האטוס - הפעם בנפח 1.1 ליטר.

    רק רושם?

    הרושם שעולה מה-TB הוא שיונדאי מתכוונת לדחוס לפער שבין האקסנט (הגדולה יחסית) לאתוס (הקטנה יחסית) סופר-מיני אמיתית, שתתאים בדיוק להגדרות האירופאיות ולביקוש ביבשת. ייתכן מאידך שמכונית זו מאמתת את השמועות על-כך שיונדאי מתכוונת להשאיר את שוק המיני לקאיה.
    במילים אחרות, לנטוש את האטוס ולא לפתח עבורו מחליף אמיתי, ובמקום זאת להציג את TB. בכל מקרה, המכונית שעושה שימוש נרחב בפלסטיק יכולה לשמש בסיס לרכב שטח עירוני קטן ואופנתי, ממש כמו זה שמתכננות פורד ומאזדה להציג.

    ועוד קצת

    בטוקיו חשפה יונדאי את הגרסה המחודשת של הקרניבל. נכון, קאיה עשתה זאת כבר בפרנקפורט אבל כאן, בטוקיו, חברו לקרניבל שני פרטים מעניינים. ראשית, את סמלי קאיה החליף כאן הלוגו המוכר של יונדאי. שנית, בחרטום הותקן הפעם מנוע הבנזין הגדול יותר בנפח 3.5 ליטר אשר מגיע ישירות מיונדאי. עד כה שווקה גרסה זו רק בשוק האמריקני.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים