שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עתיד קונטיננטלי

    לינקולן מציגה מכונית קונספט תחת השם קונטיננטל. הכי מפוארת בעבר תהיה גם בעתיד

    61 שנים לאחר שהציגה את דגם הקונטיננטל הראשון, מציגה לינקולן מכונית קונספט העונה לאותו שם. אז נכון, הקונטיננטל החדשה אינה מכונית סדרתית, אולם הרעיון העומד מאחוריה דומה לזה שעמד בשנת 1940 מאחורי הדגם הראשון שנשא את השם בגאון.
    כדאי להזכיר כי הקונטיננטל הייתה במהלך השנים הדגם היקר והיוקרתי בהיצע של לינקולן, יצרנית רכב השומרת ממילא על רמת אבזור ופאר גבוהה במיוחד. הקונטיננטל החדשה אמורה לייצג, כך לינקולן, "את הביטוי המושלם ליוקרה אמריקאית". וכמו הקונטיננטל הראשונה, גם זו זוכה - לאחר שנים רבות - ליחידת כוח בתצורת V כמובן. אלא שהפעם מדובר בלא פחות מ-12 צילינדרים...

    המרדף אחר הצילינדר

    הקונטיננטל החדשה פותחה במקביל ל-MK9 - הקופה היוקרתית שהוצגה לפני כשישה חודשים. ככל הנראה, שני הדגמים שומרים על בסיס זהה, ובכל מקרה חישוקי "22 וצמיגים מרשימים במידה 275/45 מלפנים ו-295/40 מאחור.
    נראה כי חזרתה של לינקולן לשימוש במנוע V12 מלמדת על שאיפות האמריקאים להתחרות במיטב תוצרת גרמניה. שם כידוע מגיעות ספינות הדגל לקרב חמושות בתריסר צילנדרים, מקדם תדמית ויוקרה חשוב ברזומה. אך נראה כי גם קאדילק, שהציגה באוגוסט האחרון את מכונית התצוגה צ'ין, "עזרה" ללינקולן להחליט על מבנה ונפח המנוע. במקרה של קאדילק זהו V12 ראשון, לאחר לא פחות מ-74 שנים, בהן שמרה החברה אמונים ל-V8.

    יוקרה אמריקאית

    את ההצהרה על היוקרה האמריקאית המושלמת מבססים בלינקולן לא רק על 414 הסוסים שמניעים את מכונית הדגל, אלא גם על בסיס גלגלים מפלצתי של 347 ס"מ. נתון זה, בשילוב ממד אורך של 544 ס"מ, ממד רוחב של 195 ס"מ ו-150 ס"מ לגובה, מבטיחים מרחב פנים מספק לארבעה מאושרים שיתניידו ביצירה.
    רגע, מה פתאום ארבעה? ובכן, לינקולן מגדירה את המכונית כ"סאלון לארבעה", עובדה הנתמכת על-ידי מבנה מושבים שאינו מאפשר חבר חמישי. אם זה אינו מספיק, עושה המכונית שימוש בדלתות נפתחות לכיוונים מנוגדים - קדמיות לפנים, אחוריות לאחור - שהפך באחרונה למאפיין-עיצוב פופאלרי. השימוש בדלתות אלו, בהיעדר קורה מרכזית, משאיר לנוסעים המכובדים פתח כניסה נוח של לא פחות מ-200 סנטימטרים.
    למרות שהקונטיננטל, לפחות כרגע, זכאית למעמד של "מכונית תצוגה" בלבד, מצהירים בלינקולן כי בשנה הקרובה לא יהיה משעמם. למעשה, אנשי החברה מגדירים את שנת 2003 כשנה החשובה ביותר עבורם, עם תחילת שיווק ה"טאון-קאר" המחודשת, "נוויגטור" ו"אוויאטור". אם לאלו תצטרף בהמשך גרסה סדרתית של הקונטיננטל - זו תהיה תוספת מבורכת לכל הדעות.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לינקולן קונטיננטל...
    יוקרה אמריקאית...
    והרבה מקום
    מינימלי...
    אבל מפואר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים