שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כשהמיניוואן נכנס לסאלון
    רנו חושפת את האספאס קונספט, רכב תצוגה שמהווה יותר מרמז למראה ולכיוון של המיניוואן הבא

    תחת תהייה מרובת צניעות: "איך מחליפים חלוץ", או בתרגום נכון יותר "תפיסה חלוצית", חושפת רנו היום (ה') תמונות ראשונות של האספאס קונספט. רכב תצוגה זה אמור לשגר רמז למראה והתפיסה שמאחורי האספאס החדש, שיוצג תוך כמה חודשים. כמובן שתהייתה של רנו מעט תמוהה; אמנם היא רשאית להתהדר בזכות ראשונים, כי האספאס היה המיניוואן האירופאי הראשון, אלא שמאז החליפה אותו רנו כבר פעם וחצי (מתיחת פנים מהותית ואחרי כן דגם חדש לגמרי), והיא כבר אמורה לדעת איך מבצעים את המלאכה.

    אבולוציה

    אבל במקום להתפלפל עם האדונים הצרפתיים, שווה להציץ ברכב החדש שנראה כמו אבולוציה של האספאס המוכר. ניתן כמובן לזהות השפעות מהאוונטיים, שמבוססת אף היא על האפסאס היוצא. החרטום עם זאת מראה דמיון למכונית הדגל החדשה של רנו - הוול-סאטיס. בכל מקרה, ולמרות שרנו מכנים את הרכב בשם קונספט, הוא נראה - לפחות בתמונות - ככזה המוכן לייצור.

    נוחות והדר

    רנו דנה רבות בנוחות ופינוק הנוסעים והפעם היא נותנת קצת יותר תשומת לב לאלה שמאחור. וזה אומר לא רק מושבים נפרדים עם כיוון עצמאי, אלא אפילו בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת לחלק האחורי (הפקדים מאחור). וכדי שלא יהיה להם משעמם, מציע האפסאס הזה גם את גג הזכוכית הנפתח הגדול ביותר (גדול אפילו מזה שבאוונטיים). מלפנים שמרה רנו על מבנה המחוונים הדגיטליים המרכזי שחוסך במקום.
    אנשי החברה מספרים על ריפוד עור רך ומפנק, אבזור שופע ואווירה יוקרתית. מאחורי המלים עומדת הכוונה הייחודית של רנו למקם את האספאס בשורה אחת עם מכוניות הדגל שלה: הוול-סאטיס והאוונטיים. כלומר, בעוד כל חברה אחרת מסתפקת במכונית דגל אחת, רנו צריכה שלוש.

    השינוי האמיתי

    אם נחזור רגע לפתיחת הכתבה, הרי שניתן בעצם להבין את התהיות של רנו. החברה אכן עומדת במובן מסוים בפני שינוי מהותי ואתגר לא קטן בהחלפת האספאס המוכר. שלושת הדורות הראשונים של האספאס פותחו בשיתוף הדוק עם מאטרה ואף יוצרו על ידי חברה קטנה וחדשנית זו (האחראית גם לרעיון האספאס בכלל). ואולם הדגם החדש פותח על ידי רנו באופן כמעט עצמאי וגם ייוצר על ידה. למעשה, הרכב מבוסס על פלטפורמת הלגונה/וול-סאטיס וייוצר באותו מפעל. זה אומר שהשימוש במרכב הפלסטי המרוכב של הדורות הקודמים, יוחלף במבנה שגרתי יותר. וזו אולי סיבה טובה להתרגשות הגדולה ברנו.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו אספאס קונספט
    יותר מרמז לאספאס הבא
    וגם דרך חדשה לחברה.
    הנוסעים בפנים יזכו לפינוק סאלוני
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים