שתף קטע נבחר

פשוט נעדרת

כמה מהכוכבות של ז'נבה - המייבך, הבנטלי GT והקאיין - לא ממש הגיעו לחגיגה. סבב נעדרות קצר

הקרב הכל-גרמני בזירת מכוניות הפאר המוחלטות והגדולות, נסק לגבהים חדשים בתערוכת ז'נבה. כל זה על רקע העובדה המעט מבדרת שהמתמודדות העיקריות לא ממש הגיעו לכאן. קשה לי לזכור תערוכת רכב עם כל כך הרבה מהומה, סביב מכונית שמבחינה מעשית לא ממש הגיעה לכאן. מייבך, מייבך ועוד פעם מייבך, לחשו הקולות סביב מרצדס.
מי שהצליח להתגנב לערב המקדם לתערוכה שארגנה מרצדס במוזיאון הרכב של ז'נבה, יכול יהיה לראות חזיון גרנדיוזי. מרצדס הפכה את האתר הגדול למוזיאון על שם מייבך, עם מוצרים היסטוריים מרשימים. וכשנדלקו האורות, עלה על הבמה יו"ר מרצדס יורגן הוברט, כאשר הוא נוסע במייבך. זו היתה כמובן מייבך ישנה, כי הפרט היחיד שיכולת לראות מהמכונית החדשה באותו ערב היה רק מושב ה"מחלקה ראשונה". "נפרדנו מוקדם מדי" הסביר הוברט את הקריירה הקצרה של מכוניות מייבך לפני מלחמת העולם השניה. אבל המסר באותו ערב היה ברור – מרצדס מנסה לחנך, ללמד ולהסביר לקהל, שכבר מזמן שכח (או אפילו לא ידע מהי מיייבך).

חשיפה (או לא)

למחרת, בתערוכה, נאסף המון עיתונאים נרגש כדי לחזות בקסם הגרמני. ההתרגשות היתה כה גדולה עד שאחת מ-12 נושאות מגשי שמפניה (שסימלו את ה-V12 של מייבך) השתטחה על הרצפה עם המגש. הוברט לא איבד את העשתונות והודיע "אז יהיה לנו V10 כרגע". אבל כשהתזמורת הפסיקה לנגן יכול היה הקהל לראות מכונית שמוסתרת בארון זכוכית כהה וחשוך, כאשר גם ההשתקפויות לא מסייעות. אני לפחות עדיין לא יכול לאמר שראיתי את המייבך. המכונית היחידה שכן ניתן היה לראות בעמדה של מותג הפאר המתחדש הייתה מדגם 1938. כן, קשה לי לזכור תערוכת רכב עם ייצוג כה גדול של מכוניות משנות השלושים.
אבל גם היריבות לא ממש היו. זו כנראה תערוכת רכב אירופאית חשובה ראשונה בעשורים האחרונים ללא רולס רויס. הייתכן שהמכונית ה"טובה ביותר בעולם" לא הגיעה לכאן? מסתבר שלפולקסוואגן נמאס לטפח את מותג היוקרה, שבהתאם למשפט שלמה המוטורי המפורסם, יעבור בינואר 2003 לב.מ.וו. "עשינו מספיק עבורך" מסבירים בבנטלי, החברה האחות (לשעבר), "כעת אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו".

גם בנטלי נעדרת

בב.מ.וו ישמחו לספר על התוכניות הגרנדיוזיות עבור רולס רויס ועל המפעל שנבנה בגדוווד. הם יעשו הכל כדי לשמר את האופי המקורי ואת הבריטיות, גם אם בשלב ראשון המניעים והמרכבים יגיעו מגרמניה. אבל לב.מ.וו אסור להציג רולס רויס עד תחילת 2003. וכך אחת המתמודדות בקרב הזה פשוט לא היתה בז'נבה.
לכאורה, מצא סדר העניינים את בנטלי במצב הטוב ביותר. היצרן, ששיייך לפולקסוואגן, מוכר וידוע מבחינת שם ותדמית, והמכונית שלו נמכרת ומקובלת על ציבור בעלי ההון. ובכל זאת ניסו בבנטלי להקדים תרופה למכה ולעסוק בדרכים נוספות להגדלת המכירות.
הם הציגו אמנם את הארנג' R, גרסה משופרת לדגם המוכר, אבל החדשה החשובה הייתה המכונית שלא הגיעה לז'נבה. מדובר במכונית הקופה החדשה GT, אשר תוצג עד סוף השנה. כדי להמחיש את הכיוון, בחרו גם בבנטלי להציף את העמדה במכוניות קלאסיות עתיקות. ה-GT החדשה תלך בדרכה של הקונטיננטל R משנות החמישים (שניצבה כאן) הם מבטיחים. מי שרצה לקבל רושם קצת יותר מוחשי, יכול היה להביט בריכוז רב בסרטונים שהוקרנו בעמדה. במהלך אחד מהם נראית לשבריר שניה המכונית החדשה.
ה-GT תהיה הבנטלי החדשה הראשונה בעידן פולקסוואגן והיא גם תסמן "ירידה אל העם" עם מחיר מעט יותר שפוי. ייתכן שבעתיד נראה על רצפה זו גם מכונית סדאן, כאשר הכיוון אומר הגבלת נפח הייצור והמכירות. כאן כדאי לשים לב לעובדה הפשוטה: רולס רויס ובנטלי יחדיו מכרו כ-2000 מכוניות לשנה, לעיתים פחות. האם יש באמת מקום לשלושה יצרנים נפרדים בתחום, כשכל אחד מהם מדבר על מכירות במספרים לא מבוטלים?
על רקע כל זה, חשוב לציין שכלי מעניין נוסף - רכב השטח החדש של פורשה שגרם למהומה לא קטנה - הגיע גם הוא לתערוכה רק על גבי תמונות בגודל גלויה. גם כאן נאלץ להמתין עוד מעט עד למפגש האמיתי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מייבך. בארון זכוכית...
בנטלי GT. באיורים מושחרים
פורשה קאיין. על גלויה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים