שתף קטע נבחר

מימן בשלט רחוק

GM חושפת את ה-Hy-wire - מכונית קונספט ראשונה המונעת מימן ועושה שימוש בטכנולוגיית אל-חוט. נתערב שלא תדעו איפה המנוע?

ל-Hy-wire של ג'נרל מוטורס אין מנוע, לפחות לא בתצורה המוכרת לנו. גם תיבת הילוכים לא תמצאו פה ואפילו לא דוושות בלם ומצערת. חובבי משחקי הוידאו לעומת זאת, ישמחו למצוא במרכז המכונית מסך וידאו גדול וידיות, המיועדים לאפשר נהיגה בחללית.
אבל למרות כל המשחקים הנחמדים, הרעיון המרכזי מאחורי ה-Hy-wire הוא רציני לגמרי. לדברי GM, מדובר ברכב הראשון המשלב בין הנעה בטכנולוגיית תא-דלק ושימוש במימן, ובין טכנולוגיית אל-חוט. הטכנולוגיה הראשונה מבטיחה שה-Hy-wire יציע רמה מינימלית של זיהום אוויר וישתלב בתוכניותיו של הג'נרל להפוך לשחקן מרכזי בתחום כלי הרכב המונעים במימן. הטכנולוגיה השניה מציגה אפשרות לנתק לחלוטין בין חלקו התחתון של הרכב לחלקו העליון, ובכך לאפשר "החלפת" חצי רכב לפי המצב-רוח. והם לא מתבדחים.

הפרדה חד-צדדית

חלקו התחתון של ה-Hy-wire כולל את כל המערכות הנדרשות להנעת הרכב, כשכולן תומכות בטכנולוגיית אל-חוט. כך לדוגמה משמשים ארבעה מנועים חשמליים הצמודים לגלגלים בתור יחידות הכוח, כשהאצה, בלימה והפניית הרכב נשלטים אל-חוטית. טכנולוגיה זו מאפשרת כאמור להחליף את חלקו העליון של הרכב ב"קופסה" שונה בהתאם למצב הרוח.
השימוש בטכנולוגיית תא-דלק ומימן מהווה חלק מתכניתה של ג'נרל מוטורס להיות היצרנית הראשונה בעולם שתייצר מיליון כלי-רכב מונעי מימן. אגב, GM ספגה מפלה קלה לפני מספר ימים כשהונדה הקדימה אותה עם ה-FCX - הרכב מונע המימן הראשון שזכה לאישור שיווק בארה"ב.
הצגתו הרשמית הראשונה של ה-Hy-wire תתקיים בתערוכת פאריז הקרובה. בכל מקרה, ב-GM מדגישים שמדובר באב-טיפוס מאד בסיסי, המציג באופן כללי רעיון ותפיסה. אגב, החזון לעתיד מדבר על מכירת מאות אלפי כלי-רכב דומים בשנה, החל מ-2010.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נרל מוטורס Hy-wire...
מימן בשלט רחוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים