שתף קטע נבחר

מועצת הסגנון

בצלן של מכוניות ספורט, פאר ואופנה, יופיעו בתערוכת פאריז 2002 גם שפע דגמים יומיומיים חשובים. המגוון עצום, ומבטיח שגם תערוכה זו עומדת להיות מרתקת, כרגיל

נכון, המשבר הכלכלי פגע השנה גם בתעשיית הרכב. ונכון, עובדה זו מקבלת ביטוי בנתוני מכירה נמוכים יותר. אבל עולם כמנהגו נוהג. תערוכת הרכב של פאריז, הנערכת מדי שנתיים (כמו זו של פרנקפורט), תציג גם השנה שפע אדיר של חידושים, מכל הכיוונים ולכל פלחי השוק, שיש לתעשיית הרכב להציע לנו. נדמה שיצרני הרכב אינם עוצרים לרגע, וממשיכים במלוא העצמה לפתח, מבלי להביט לאחור.
ולפחות כרגע, ימים ספורים לפני פתיחת שערי מרכז התצוגות בעיר האורות, נראה שתערוכת פאריז 2002 תציג בעיקר שיק, סטייל, פאר, יוקרה ואקזוטיקה. זה הולם את הבירה הצרפתית, ובולט בעיקר עקב מכוניות פאר חדשות שיוצגו כאן, ויצרנים יוקרתיים ורבי הילה שפאריז תסמן עבורם שלב חדש בתחרות.
וכמובן, מה יכול היות סמלי יותר מהחלטתו של יצרן החלומות האקזוטיים שעונה לשם פרארי, לבחור בפאריז כדי להציג את מכונית הספורט האולטימטיבית שלו, האנזו. אבל יש עוד, רבים אחרים שיערכו כאן הופעת בכורה מתוקשרת. הסקירה לפניכם.

שאלה של יוקרה

לאחר כמעט ארבעה עשורים, עומדת יגואר להציג בפאריז את ה-XJ החדשה. ואל תתנו למראה הנוסטלגי להטעות אתכם. זו מכונית חדשה לגמרי, גדולה משמעותית מקודמתה ומודרנית לכל דבר ועניין. מה דעתכם על מרכב כל-אלומיניום למשל?
צירוף מקרים או לא, אך נסיכת אלומיניום נוספת, הפעם מבית אודי, תערוך אף היא הופעת בכורה. ואם יגואר מתיימרת לזנוח דימוי ארכאי, אודי שואפת כאן לזכות סוף-סוף בהכרה כחברה שוות זכויות במועדון הפאר. את זה היא אמורה לעשות בעזרת ה-A8 החדשה, המכוונת אל המתחרות הגדולות מבית.
ואחת מהן עונה לשם מרצדס. זו לא תוותר על ההזדמנות, ותנסה לגנוב לפחות חלק מההצגה עם ספינת הדגל העונה לשם S קלאס, המכונית המצליחה ביותר בפלח שוק זה ואמת המידה בשנים האחרונות. כאן מדובר אמנם "רק" במקצה שיפורים, אך אתם יכולים לסמוך על מהנדסי החברה - החידושים בתחום הטכנולוגי מרשימים עד מאד.
וב.מ.וו? זה תציג מנועי דיזל סופר-מתוחכמים וחזקים בסדרה 7 החדשה (…כבר לא כל-כך). וכל הפאר והלוקסוס הזה מבהיר כי קטגוריה זו הכוללת באופן היסטורי לא יותר מארבעה-חמישה מותגים מובילים, עומדת לעבור ניעור מהותי.
אבל זה לא הכל, כי גם בתחום המגה-פאר תשמש פאריז במה למספר יריות פתיחה בקרב המתחדש. כך המייבך היומרנית של מרצדס, המתחרה ברולס-רויס ובנטלי, שתוצג סוף סוף במלוא הדרה כולל גרסאות נוספות. בנטלי מצידה תצא לדרך חדשה עם קופה חדשה וראשונה בעידן פולקסווגן. אגב, זו פעם ראשונה בעידן המודרני שבנטלי אינה מבוססת על רולס-רויס.
אגב, מושגים כמו "יוקרה" ו"פאר" ימשיכו ללוות אותנו גם כאשר נסקור רכב שטח בתערוכה, כמו בדוכני פורשה (עם הקאיין) ופולקסווגן (עם הטוארג), שייחשפו בשלושה ממדים לראשונה בתערוכה הצרפתית. ואלה ימשיכו גם כאשר נעסוק בקצה הממש עליון של סקלת המחירים, כמו האסטון מרטין זגאטו, מרצדס CL וה-XK של יגואר שעברו מקצה שיפורים. אפילו מיניוואן חדש של רנו עומד להפוך למכונית דגל מפוארת, לפחות אם נאמין להגדרותיה של רנו בעניין האספאס מסקרן.

הקשר הצרפתי

ובכלל, רנו תנסה להכתיר עצמה ככוכבת הגדולה במגרש הביתי, עם חידושים לא רק בתחומים רחוקים מכיס, אלא גם במכונית המיועדת לפלח השוק הגדול ביותר באירופה ובארץ. ולפחות מבחינת מראה, המגאן החדשה מהווה חידוש כמעט מהפכני עבור פלח שוק חשוב, ומעט שמרני בדרך כלל. אם לא די בכך, תחשוף החברה גם מכונית תצוגה בשם אליפס, המבטיחה לנו כי גם בעתיד לא תקפא רנו על השמרים. הממדים מרמזים על קליאו, ההימור הוא על מחליף הסניק. מבטיחים לברר עבורכם.
אבל גם ברנו יודעים כי התחרות על עניין התקשורת והציבור לא עומדת להיות קלה. בעיקר לא כאשר מדובר בפאריז, במיוחד לא בשילוב עם מונחים כמו "שיק", "סטייל" ו"ספורט". כי בדיוק שם ינסו היריבים מבית, פיז'ו וסיטרואן, לגנוב את ההצגה. איך בדיוק? מאז ה-206 CC נראית קבוצת PSA אמונה ונאמנה להסרת גגות, וכעת מגיע תורה של סיטרואן. זו תציג את הפלוריאל המעניינת, מכונית "להרכבה" שיכולה להיות קבריו, או טנדר, ואפילו סופר-מיני רגילה וקרובה לכיס האדם הפשוט. לצדה תעמוד על הדוכן הגדול גם מכונית תצוגה נאה, העונה לשם איירדרים. תצורת הקופה מזכירה לנו משום מה אגדה מוטורית בשם SM...
אבל סיטרואן לא תהיה לבד במלחמה, כי האחות מבית עומדת לזעזע את הציבור עם מגוון סופר-אטרקטיבי של דגמים חדשים, לתצוגה ולכביש. מה דעתכם על הצגה ראשונה של 307CC, אף היא בגרסת קופה-קבריולה נאה עם גג קשיח מתקפל. או אולי ה-206 RC שתרכב על הצלחות היצרן במירוצי ראלי, ותהיה ה-206 החזקה ביותר על הכביש, כמו-גם תשובה הולמת לקליאו ספורט.
ובדרך מבטיחה פיז'ו לשלוף גם מכונית תצוגה מעניינת. כולם זוכרים כי לפני שנתיים, באותו מקום בדיוק, הייתה הפרומתיאוס מתאבן לקראת הופעת ה-307, ממש כמו שהוונקר עשתה זאת קודם עבור ה-206. מאז אנחנו לא מקלים ראש במכוניות תצוגה של היצרן, ואם תשאלו אותנו, כך בדיוק תהיה הססמי (משחק מילים המתייחס אמנם לשומשום, אך מכוון לדלתות ההזזה הייחודיות של המכונית, שאמורות להיפתח כמו… הקטנה-גבוהה הזו, היא כנראה הצגה ראשונית של מחליפת ה-106.

המשך יבוא

ויש עוד. קטנות-גדולות, פתוחות זעירות, כמה ספורטיביות חמות ועוד חידושים והפתעות. על רובם נספר לכם מחר, בפרק השני של הסקירה המפורטת. עבור כל השאר תיאלצו להמתין עד לסוף השבוע, אז תיפתח התערוכה ב"פורט וורסאי" שעל כביש הטבעת בפאריז. ואנחנו? אנחנו נביא לכם כרגיל את כל החדשות, כל המכוניות, הסיפורים והתמונות, היישר מדוכני התצוגה ובשידור (כמעט) ישיר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאריז 2002...
מתחילים עם הפאר...
עוברים לצרפתיות...
וממשיכים מחר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים