פרויקט להעמקת קרקעית נמל אילת
אניות שחוצות כיום את תעלת פנמה אינן יכולות לעגון בנמל אילת. כדי לשנות את המצב, יתחיל בחודש ינואר פרויקט העמקת הקרקעית בנמל. האלמוגים יישתלו במקום אחר
בחודש ינואר יחלו העבודות להעמקת נמל אילת – כך מסר אינג' גדעון גולבר, מנהל הנמל. גולבר: "אוניות מסוג 'פנמה-מאקס', שהן בעלות הגודל המירבי למעבר בתעלת פנמה, אינן יכולות לעגון בנמל אילת בשל עומק הקרקעית, שעומד היום על 10.4 מטרים. האוניות הללו מעבירות מטען של אשלג ופוספט, ומאחר ואנחנו מעונינים שהן יגיעו אלינו, החלטנו להעמיק את הקרקעית".
בעבר היה עומק הקרקעית בנמל אילת 12 מטרים, אך בעקבות התדרדרות סלעים וסחף חולי במשך השנים, השתנה המצב. הנהלת הנמל החליטה לשתף פעולה עם רשות הטבע והגנים והמשרד לאיכות הסביבה, וצוללי המצפה התת ימי יעתיקו את האלמוגים מהקרקעית ויעבירו אותם לשתילה במקום אחר.
"נסגור את אתר העבודה באמצעות 'וילון' על מנת למנוע הרחפת חול, וכל העבודות ילוו בפיקוח מלא של עובדי רשות הטבע והגנים", מסביר גולבר. העמקת הקרקעית תתבצע לאורך 528 מטרים בים.
את העבודות, שעלות ביצוען מוערכת במאות אלפי שקלים, יבצע קבלן שיזכה במכרז שפרסמה רשות הנמלים.