שתף קטע נבחר
 

הזוכה ב"גוונים במחול": הכוריאוגרפית דגנית שמי

25 אלף שקל הוענקו לשמי על עבודתה "עלום" שהוצגה בסוף השבוע

יצירתה של הכוריאוגרפית והרקדנית דגנית שמי, "עלום", זכתה אמש במענק יצירה בסכום של 25 אלף שקל במסגרת פרוייקט "גוונים במחול". בפרוייקט, שמהווה זו השנה ה-12 במה תחרותית ליצירות מחול מקוריות ישראליות צעירות, התמודדו הפעם תשעה יוצרים שעבודותיהם נבחרו מתוך רשימה של 50 שהוגשו לוועדת השיפוט.
על זכייתה של שמי החליט צוות השופטים שכלל את הרקדנית והכוריאוגרפית רונית זיו, העוזרת למנהל האמנותי באנסמבל בת-שבע קלייר בייליס-נגר והרקדן והכוריאוגרף עמנואל גת. צוות השופטים צפה פעמיים בעבודות, שהוצגו בפני הקהל הרחב במהלך סוף השבוע האחרון במרכז סוזן דלל בתל-אביב. את הפרס העניק לזוכה, כמדי שנה, מנכ"ל קרן תרבות אמריקה-ישראל, גדעון פז.
את פרוייקט "גוונים במחול", שנוסד במטרה לעודד יצירה ישראלית מקורית בתחום המחול, מנהלת אמנותית נעמי פרלוב. על הפרס התמודדו גילת אמוץ, אסנת קלנר, שרון פרידמן ודליה חיימסקי, דנה כץ, מאיה לוי, אפרת רובין, מיכל הרמן וגלי קנר.

שפות תנועה שונות והפקות מושקעות

בעבודתה של שמי, יצירה אבסטרקטית שמלווה במוזיקה מתכתית, השתתפו הרקדניות הגר יושע, דניסה מוסילובה ושמי עצמה. היצירה בשפתה יוצאת הדופן של שמי, עושה שימוש בכסאות כאביזרים אך משלבת אותם בתוך היצירה כגוף שתוחם את התנועה והופך לפרקים לחלק מהגוף. הכוריאוגרפיה משתמשת במקטעי תנועות אך באופן מעודן וזורם ומציגה אחידות ושלמות שמתקבלת כמעשה פיסול בגוף.
עבודות נוספות שמשכו את העין במהלך הפרוייקט השנה היו עבודתה של הכוריאוגרפית מיכל הרמן, "מרחקים קצרים" בהשתתפותם של הרקדנים שירה רינות, יובל גולדשטיין והרמן עצמה. העבודה, שמשרטטת את המתח שנוצר במשולש אנושי שבין אשה-גבר-אשה, היתה מהוקצעת הן מבחינת כוריאוגרפיה עשירה ומובנית והן מבחינת הצדדים הטכניים של העבודה, שכללו תאורה אפקטיבית ותלבושות מושקעות. באופן מרתק הצליחה עבודתה של הרמן לספר סיפור גם מבלי להתאמץ לספר אותו ובשל כך יופיה.
עוד בין העבודות שבלטו במהלך "גוונים" היתה עבודתם המשותפת של רקדני להקת המחול הקיבוצית, שרון פרידמן ודליה חיימסקי, "חכה-מה". גם בעבודה זו, כמו בעבודות קודמות של פרידמן, נעשה שימוש באביזרים - הפעם מדובר בספסל מעוקם ובפנס רחוב. השניים הציגו עבודה פואטית בעלת קווים נקיים של חלל ושל תנועה שבונים במשותף קומפוזיציה מגובשת. חיימסקי, שרוקדת לצדו של פרידמן ביצירה, מציגה יכולת טכנית ונוכחות מרשימה על הבמה. אם בעבודותיו הקודמות של פרידמן היתה תמימות בלתי מבושלת, היצירה הנוכחית שלו בהחלט מצביעה על פוטנציאל עתידי מבטיח.
עבודתו של גלי קנר, "רי-בועה" הציגה את הבמה המושקעת ביותר במסגרת "גוונים במחול" השנה, עם שלושה מבני בד מגובס גדולים ומרובעים שבמרובע פנימי בצדו העליון של אחד מהם, יושב מוזיקאי. הפלטפורמות הלבנות נעו לאורך העבודה מחלקה האחורי של הבמה לקדמת הבמה וצמצמו בכך את חלל התנועה של הרקדנים. עבודת התאורה ופס הקול שליווה את העבודה השלימו את הכוריאוגרפיה והעבירו תחושה של השקעה מחשבתית עמוקה בכל צדדיה הויזואלים של היצירה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל לנדסמן
מתוך עבודתה של שמי. מעשה פיסול בגוף
צילום: אייל לנדסמן
צילום: אייל לנדסמן
מתוך עבודתם של פרידמן וחיימסקי. פוטנציאל עתידי מבטיח
צילום: אייל לנדסמן
מתוך עבודתו של קנר. מושקעת
לאתר ההטבות
מומלצים