שתף קטע נבחר

מצמצמים פערים באמצעות לימודים

פרויקט "צהרוני מדע" לילדים ממשפחות מעטות יכולת המתגוררות בגבעת אולגה. מנהל הטכנודע, יוזם הפרויקט, גדי מדור: "זאת הדרך היחידה של התלמידים להצליח, לצמצם פערים ולהתקדם בחיים"

200 תלמידים ממשפחות מעטות יכולת, הלומדים בבתי הספר היסודיים אור לטף ויבנה בגבעת אולגה, משתתפים בפרויקט הייחודי "צהרוני מדע" בטכנודע. מטרת הפרויקט שהחל בשנת הלימודים הנוכחית ביוזמת מנהל הטכנודע, גדי מדור, היא צמצום פערים באמצעות חינוך, תוך דגש על לימודי מדע.
הפרויקט מתוקצב על ידי חברת ההיי-טק "איסל", ומשרדי עו"ד ליקבורניק-מיתר ועו"ד פרל-איתן מהרצליה ותל אביב. מדור: "בתחילת השנה השתתפו בפרויקט 100 ילדים, אולם הודות לתרומות רבות שהשגנו במהלך החודשים האחרונים, הוכפל מספרם. הילדים מגיעים ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך, רובם עולים חדשים, ומקצתם ממשפחות ישראליות ותיקות".
תלמידי הפרויקט מקבלים בסיום יום הלימודים ארוחת צהרים חמה וסיוע בשיעורי בית. לאחר מכן הם מגיעים לטכנודע, ומשתתפים בתוכנית הפעילות היומית. הפרויקט מתקיים ארבעה ימים בשבוע, ובכל יום הם לומדים אחד מהתחומים הבאים: מדעים, מחשבים, אמנות וספורט. יצוין, כי בעשור האחרון מקיים הטכנודע פרויקטים דומים במימון קרן סקטא-רש"י. במסגרת זו כל תלמיד למד במשך שנתיים בטכנודע.
מדור: "ראינו שיש פה משהו טוב, והדרך היחידה להצליח עם התלמידים, לצמצם פערים ולעזור להם להתקדם בחיים, היא באמצעות הרחבת הפרויקט. נפגשתי עם ראש העירייה, ישראל סדן, שנתן את ברכתו ועזרתו בהקמת חוג ידידי הטכנודע.
"כיום משתתפים בפרויקט תלמידי כיתות א'-ד', שילמדו בו עד לסיום לכיתה ו'. בזכות הפרויקט, רמת הציונים שלהם עלתה, והם נחשפים לידע נרחב שלא היו מקבלים בבית. מגיעות אלינו פניות מהורים רבים המבקשים שילדיהם ישתתפו בו. לשם כך אנו מנסים בימים אלה להרחיב את מעגל התורמים".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרש קפיצה לילדים ממשפחות נזקקות
מומלצים