שתף קטע נבחר

 

אוהדי מכבי זועמים: לוני לוקח את הקבוצה מהאוהדים

זעם בקרב אוהדי מכבי תל אביב בעקבות הפרסום הבלעדי ב-ynet של המסמך הסודי, בו מפורטות תכניות המועדון לשנים הקרובות. מני רונן, אוהד ותיק: "לוני לא יכול לנהל את האוהדים דרך שירות לקוחות"

חשיפת המסמך הסודי של מכבי תל אביב לגבי התוכניות העסקיות של הקבוצה עד 2007, כפי שפורסם בלעדית ב-ynet, הותירה את אנשי המועדון מופתעים. "אף אחד לא חשב שזה ייצא החוצה", אמר גורם במועדון לאחר הפרסום. "אנחנו עובדים על כך בסודיות גמורה וזה לא אמור היה להגיע לאוהדים או לציבור בכלל. בכל מקרה, מכבי תל אביב עומדת על כך שהתוכנית היא ראויה ואמורה להתממש. אנחנו חושבים שזוהי חשיבה נכונה".

 

כפי שמצויין במסמך הרשמי, הכניסה הקבוצה לקופתה 34.7 מיליון שקלים בעונה שעברה מגורמים שונים (כרטיסים, זכויות שידור, מזכרות ועוד). על פי פרסומים בתקשורת, תקציב הקבוצה בעונה שעברה עמד על כ-30 מיליון שקלים, מה שאומר כי המועדון סיים את העונה במאזן חיובי, בניגוד לטענות ראשי מכבי ת"א. יודגש כי למרות ההכנסות המרשימות, העונה קוצץ התקציב ומחירי המנויים הועלו. במכבי סירבו להגיב באופן רשמי לפרסום המסמך, אולם לאוהדים דווקא יש הרבה מה לומר לגבי התכניות של הקבוצה לגביהם.

 

אוהדים יקרים ואוהדים אמיתיים

 

אחד הדברים שהרגיז את האוהדים יותר מכל הוא ההתייחסות במסמך אל יושבי שער 1 – היקר ביותר בבלומפילד – כאל האוהדים ה"אמיתיים" של הקבוצה, אלו שאותם יש לשמר ובהם יש להשקיע. האוהדים שרוכשים בתחילת העונה מנוי לשער 1 או אלו שקונים במהלך העונה כרטיסים למשחקים לשער זה, עומדים בראש סולם העדיפויות של המועדון, כך על פי המסמך הסודי, והם ישמשו כמטרה העיקרית לקמפיינים העתידיים שלו. וכל זאת, בניגוד לעובדה שמרבית אוהדי הקבוצה רוכשים מנויים במחירים רגילים או מוזלים (דרך מועדון "חבר", למשל) או יושבים בשערים הזולים (10,11).

 

אורי משיח, אוהד ותיק של מכבי תל אביב: "לא ייתכן שבמכבי יתייחסו רק לאוהדים שיש להם כסף ולאלו שיכולים לרכוש מנוי ב-10,000 שקלים (המחיר בשער 1 – מ.ג). אנחנו, האוהדים הפשוטים, שמה שיש לנו בחיים זה המנוי למכבי תל אביב, אוהבים את הקבוצה מכל הלב. במכבי מנסים להפוך אותנו ללקוחות אבל שוכחים שהקבוצה שייכת בסופו של דבר לאוהדים הפשוטים, אלו שמעודדים במשחקים, מגיעים למשחקי החוץ ומחנכים את הילדים שלהם לאהוב את הקבוצה. במסמך נחשפו הכוונות של לוני לקחת את הקבוצה מהאוהדים האמיתיים ולהפוך אותה לעסק נטול רגש ואהבה, כזה שמבוסס על כסף בלבד. זה לא יכול להתקיים לזמן רב. בסופו של דבר כולם יבינו את זה".

 

מני רונן, מאוהדי ה"אולטראס" היושבים בשער 11, מוסיף: "אם אנשים היו מקשיבים לנו כבר לפני שלוש שנים, הם היו מבינים את הכוונות של לוני. אנחנו אוהדים עם אהבה ונשמה שמכבי זורמת בדם שלהם, הרבה יותר מהרציקוביץ' ומשירות הלקוחות, שדרכו הוא מתכוון לנהל את הקבוצה והאוהדים".

 

מועדון אוהדים וירטואלי

 

נתון מעניין שנחשף במסמך הוא שמכבי תל אביב מצהירה על קיומו של מועדון לקוחות המונה 30 אלף חברים, מעין מאגר אוהדים שאמור להוות את הבסיס למכירת המנויים והמזכרות של הקבוצה וכפועל יוצא מכך להגדיל את תזרים המזומנים. מבדיקה שערך ynet מתברר כי מועדון כזה עדיין לא פועל. באופן תמוה, גם דוברת הקבוצה, טלי לייבוביץ', אישרה כי אין למכבי תל אביב כל מועדון חברים.

 

נמני ובנין, כבר לא בחלון הראווה

 

אחד הסעיפים אשר מופיע במסמך ואינו רלוונטי יותר הוא זה העוסק באופן ספציפי בטל בנין ואבי נמני. במכבי מציינים במסמך בין היתר כי השניים, אשר זוכים להערכה רבה מצד אוהדי הכדורגל בישראל, משמשים כמותגים הגדולים ביותר של הקבוצה, מהווים מקדמי מכירות ומהווים את חלון הראווה של המועדון. לאחרונה, למי שבמקרה לא היה בכדור הארץ במהלך הקיץ, נזרקו השניים מהקבוצה ללא קשר לערכם "העיסקי" והכלכלי.

 

על פי גורמים במועדון לקח הרציקוביץ' בחשבון את העובדה כי הוא מפסיד כסף רב עם שחרורום של שני השחקנים המובילים, אולם הוא לא יכול היה להתנגד לבקשה של המאמן ניר קלינגר. גורם במכבי תל אביב: "עכשיו יש בעיה לשווק את מכבי בלי הרבה שחקני נבחרת ובעיקר בלי שני הסמלים. אנשים שואלים מה קרה במועדון, אבל אנחנו נתגבר גם על זה ונשיג את המטרות שלנו".


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הרציקוביץ'. קבוצת כדורגל או עסק כלכלי נטו?
צילום: ראובן שוורץ
צילום: יוסי רוט
האוהדים. מרגישים נטושים
צילום: יוסי רוט
צפי מכירת הכרטיסים של מכבי תל אביב
התפלגות ההכנסות ב - 2002
הכנסות ממכירת כרטיסים
מומלצים