שתף קטע נבחר
 

דרושה מסגרת חינוכית מתאימה

עשרות תלמידים המבקשים ללמוד בארבעת בתי הספר הייחודיים בעיר נדחים מדי שנה. חלקם נשארים בבית, כמחאה. בעירייה מסבירים: "אנחנו חייבים לשמור על אינטגרציה ולהיצמד למדיניות"

קבלתם של עשרות תלמידים המבוקשים ללמוד בארבעת בתי הספר הייחודיים המובילים בעיר – המסורתי, התיכון שליד האוניברסיטה, התיכון לאמנויות והאקדמיה למוסיקה – נדחית מדי שנה. חלקם, בתגובה, מעדיפים להישאר בבית.

על פי מדיניות הרישום וההעברות של מינהלת החינוך, ניתן לאשר מדי שנה לעשרה עד 15 תלמידים ללמוד בבית ספר על-אזורי שאינו סמוך למקום מגוריהם, אולם מספר הפניות גדול הרבה יותר. כיום, מציינים במנח"י, ממתינים שלושה ילדים בבתיהם ואינם פוקדים את בית הספר שאליו אושרה הרשמתם, בנסיון לשכנע את מקבלי ההחלטות לאשר להם את המעבר. "אנחנו מחויבים להיצמד למדיניות שלנו", מסבירים במנח"י, "אם ניעתר לשלושה אלה מה נאמר לכל הנותרים?".

ארבעה בתי ספר בעיר, כאמור, היו מבוקשים במיוחד השנה מסיבות שונות: בית הספר המסורתי בשל תגבור לימודי היהדות; התיכון שליד האוניברסיטה בזכות כיתות ה'אתגר' למחוננים ותוכנית תגבור מיוחדת לתלמידים חלשים; התיכון לאמנויות והאקדמיה למוסיקה בזכות המגמות האמנותיות הייחודיות להם. במצב שנוצר ניצבים מצד אחד ההורים, המעוניינים בחינוך התואם את כישורי ילדיהם ואת אורח חייהם, ומנגד הרשות המקומית שמנסה, כפי שמסבירים במנח"י, לשמור על אינטגרציה. שישה ילדים, מסכמים במינהלת, נשארו בתחילת השנה בביתם וסירבו ללכת ללימודים. כיום, כחודש וחצי לאחר תחילת שנת הלימודים, נותרו כאמור מחציתם בבית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
שישה ילדים נשארו בתחילת השנה בביתם וסירבו ללכת ללימודים
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים