שתף קטע נבחר

ואלופי הפוזה הם...

יצרנית האופנועים האמריקנית מציגה בטוקיו עיצוב מחודש ומספר דגמים חדשים האמורים להשלים את הארסנל. וכן, המראה והפוזה עדיין חשובים. מאד חשובים

דוכן התצוגה של הרלי דייוידסון, יצרנית האופנועים האמריקנית, היה יוצא דופן בתערוכת טוקיו. ולא רק מכיוון ששם לפחות ניתן היה לשוחח עם המציגים באנגלית. אלא בגלל שבין 21 האופנועים שהוצגו שם, לא היו אופנועי תצוגה עתידניים, ובוודאי לא כאלה שעשו שימוש בטכנולוגיה עתידנית המתוכננת להעניק לרוכב עוד 2 כ"ס ממנוע קיים, או להשיל מספר קילוגרמים של משקל.

 

כי הרלי, כמו הרלי, עוסקת בכיוון אחר של התרבות הדו-גלגלית. לא זה המנסה לשאוב עוד קמ"ש וחצי בעזרת אווירודינמיקה מתקדמת, אלא כזה העוסק בסגנון וסטייל. לא צריך לכן להתפלא כאשר הדגש ניכר בעיצוב ופוזה, הגם שנראו לא מעט חידושים ושינויים האמורים לשפר את איכות חיי הרוכב.

 

ספורטסטר

 

וכך למשל זוכה משפחת ה"ספורטסטר" הרחבה והוותיקה במראה חדש, עם שורה ארוכה של עדכונים, חלקם קוסמטיים, אחרים תכליתיים יותר. ראשית זוכה המנוע לצילינדרים חדשים ואמצעי קירור משופרים כמו צלעות גדולות מבעבר ותעלות שימון יעילות יותר – כך המידע לעיתונות.

 

מלבד זאת זוכה ה-1200 לתוספת מומנט והספק (אז בכל זאת עובדים על הכוח...?), תודות לגלי-זיזים חדשים, ומערכת פליטה יעילה יותר. אגב, לראשונה בדגמי הספורטסטר מחובר המנוע לשלדה דרך – שומו שמיים - תושבות גומי, במטרה לבודד טוב יותר את רעידות המנוע מהשלדה והרוכב. ואם כבר הזכרנו שלדה, הרי שזו חדשה לגמרי, קשיחה מהקודמת – לדברי האמריקנים.

 

ויש גם כידון גבוה יותר, הצמיג אחורי רחב מבעבר, מושב נמוך (עוד) יותר, מיכל דלק מוגדל ובעל עיצוב חדש בדגמי "קאסטום" בלבד ופעולת מצמד נוחה יותר בכולם. ואם כבר אזוטריה, אז גרפיקת הצביעה בכל הדגמים זכתה לעדכון, והלוגו המוטבע על מכסה מסנן האוויר זכה למתיחת פנים הכרחית...

 

עוד ווי-רוד

 

דגם ה-ווי-רוד המוצלח זוכה בטוקיו לאח צעיר ורענן, ה-VRSCB. וכאן, בניגוד לאח הבוגר, העיצוב כבר אינו רגוע ומתאים לכל. למען האמת, לטעמנו מתאימה לו יותר ההגדרה "רע מזג" או "שפל". המנוע כאן מייצר שוב 115 כ"ס והשלדה מאלומיניום, אבל שורה של שינויי עיצוב מקנה לו מראה מבוקש.

 

כך למשל צבועה השלדה בשחור, וכך גם הקליפרים וצינורות מערכת הבלימה, ידיות הכידון וקפיצי המתלה האחורי. ואם תרצו באמת לעשות רושם, ניתן יהיה להזמין האופנוע כולו בשחור, להשלמת המראה ה"פוליטקלי-קורקט". לא תופתעו כנראה לשמוע כי לוח המחוונים מציג מראה מינימליסטי. אחרי הכל, עם מראה שכזה, זה לא ממש משנה כמה מהר אתה רוכב...

 

רואד-קינג נוסף

 

לסיום נספר על דגם חדש במשפחת אופנועי התיור של הרלי, זו העונה לשם רואד-קינג. וה- FLHRS שהוצג בטוקיו אמור למזג את יכולת התיור המודרנית של המשפחה, עם עיצוב קלאסי ומיושן. ותראו כמה השתדלנו שלא לכתוב "רטרו".

 

תיקי עור עושים כאן שימוש במתקן מוסתר לצורך מראה ה"סתם-זרקתי-כאן-אוכף-משומש-עבור-בירה-וסיגריות". יש כידון משוך היטב לאחור, מגן רוח קטן מכוסה כרום, ועוד הרבה-הרבה מאלה. ושלא תהיה לכם טעות. למרות המראה הקלאסי, כל הרכיבים מודרניים לחלוטין ומאפשרים נוחות תיור גבוהה באותה מידה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה הספורטסטר 1200
וזה הספורטסטר 883
ווי-רוד, וגם VRSCB
רואד קינג, וגם FLHRS
ועוד אחד כזה...
ועוד VRSCB
וספורטסטר, למקרה ששכחתם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים