שתף קטע נבחר

מאזדה 4: עכשיו בתצוגה, ב-2006 אצלנו

בתערוכת ז'נבה שהסתיימה לאחרונה הציגה מאזדה את ה-MX-פלקסה - התשובה שלה לפלח השוק מיניוואן-קומפקטי. אצלנו בעתיד

יצרנית הרכב היפנית מאזדה, הנמצאת בבעלות קונצרן פורד, הציגה בתערוכת ז'נבה דגם תצוגה חדש בשם MX-פלקסה (Flexa). וכפי שניתן לראות בתמונות, מדובר במיניוואן קומפקטי המיועד לפי הצהרות היפנים לייצור סדרתי וכבר בעתיד הקרוב. למעשה, תערוכת פאריז הקרובה בסוף הקיץ צפויה ככל הנראה להציע במה למהדורה סדרתית, תחת השם מאזדה 4.

 

קוג'י טאבאטה, המעצב הראשי של מאזדה, סיפר לנו בז'נבה כי הפלקסה תוכננה כמתחרה לרנו גרנד-סניק ואופל זפירה, עם ערך מוסף של הנאה מנהיגה. לדבריו, מאזדה מעוניינת להיות "אלטרנטיבה דינמית" בכל קטגוריה בה היא מיוצגת. בנוסף לכך, ושלא כמו הפלקסה בעלת שישה המושבים, ה-4 העתידית תצויד במקום לשבעה נוסעים שייהנו מבסיס גלגלים נדיב של 275 ס"מ.

 

לדברי טאבאטה, הפלקסה תוכננה תוך שימוש בפלטפורמת ה-3, הגם שמדובר במכונית בעלת בסיס גלגלים ארוך בתשעה ס"מ. ואם כבר עוסקים במידות, הרי שאלה כוללות גם ממד אורך של 447 ס"מ (חמישה ס"מ יותר מה-3 האצ'בק, שניים פחות מהסדאן), רוחב של 174.5 (ס"מ אחד פחות מה-3) וממד גובה של 165 ס"מ, בסך הכל 18.5 ס"מ יותר מה-3.

 

דגם התצוגה לתערוכה צויד במנוע ה-2.3 ליטר, ארבעה צילינדרים ו-169 כ"ס המוכר מה-6 המשפחתית, ואילו גרסת הייצור צפויה לעשות שימוש ביחידות הנעה מוכרות נוספות, ביניהן ה-2.0 ליטר מה-3 ובמנועי דיזל של פורד. בדרך לייצור - ולשיווק בשוק הישראלי משנת הדגם 2006 ככל הנראה - מבטיחים היפנים שה-4 תשאר דומה מאוד לדגם התצוגה שלפנינו, ותשיל בעיקר את חישוקי ה-"18 המוגזמים, את גווני התצוגה מתא הנוסעים, לטובת גוונים מקובלים יותר ועוד פרטי עיצוב קלים מבפנים ומבחוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה MX-פלקסה - ובעתיד מאזדה 4
מתחרה לזפירה ולגרנד סניק
מיניוואן עם זום-זום?
סביבת הנהג רומזת על המראה הסדרתי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים