שתף קטע נבחר

משאל גולשים: האם הקטל בכבישים הוא גזרה משמיים?

האם המדינה יכולה לצמצם את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים? מה היעילות של הפחדת הנהגים ואיך המשטרה אוכפת את החוק? כתבו למקבלי ההחלטות מה אפשר וצריך לעשות

שבעה בני אדם נהרגו בכבישים במהלך סוף השבוע: גבר ואשה נהרגו אמש (יום א') בחולון מפגיעת רכב בו נהג נהג חדש. הרוג וחמישה פצועים דרומית לבית שאן. צעיר מתל אביב נהרג בצומת ניצנים, לאחר שחזר מפסטיבל "בומבמלה". בני הזוג גילה ומשה פיטוסי נהרגו ליד אופקים בשל אי ציות לתמרור "זכות קדימה". נהג טרקטור נהרג בתאונה בבקעה לאחר שהתנגש ברכב פרטי, ובת 7 נפצעה קשה בתאונה עקב חציית קו הפרדה רצוף.

 

ארגון הבריאות העולמי מצידו קרא בחודש שעבר למדינות העולם להילחם בתופעת תאונות הדרכים ופירסם נתונים מבהילים על מימדי התופעה. על פי הארגון, 1.2 מיליון בני אדם נהרגים מדי שנה בתאונות וכ-50 מיליון בני אדם נפצעים או סובלים מנכות בעקבות בתאונות.

 

ynet מזמין את הגולשים להשתמש במנגנון התגובות ולכתוב למקבלי ההחלטות במדינה. האם מכת התאונות היא גזרה משמיים? האם המדינה עושה מספיק באמצעות חקיקה והמשטרה אוכפת את החוקים? האם בארץ מלמדים נכון את הנהגים הצעירים? ומה היעילות של הפחדת הנהגים? 

 

הצעות גולשי ynet

 

גולשים רבים הגיבו לכתבה והציעו פתרונות.

 

הגולש גיא כותב: "1. שהמשטרה תשקיע את הזמן בעבירות תנועה רציניות - נסיעה לא בטוחה, שמירת מרחק, עקיפות מסוכנות, שתיית אלכוהול ונהיגה ולא במהירות גבוהה (מה שלא גורם עיקרי לתאונות) ובטח שלא בלעצור חוצי כביש על שתיים באדום. 2. השקעה בתשתיות - ישנם כבישים שאחרי נסיעה בהם אפשר להגיד ברכת הגומל שלא קרה כלום. 3. והכי חשוב - עידוד של בניית רכבות, שבילי אופנעים, על מנת לרשת את כל הארץ ובמיוחד האיזור הצפוף בתחבורה ציבורית".

 

גם הגולש רועי תומך בהגברת האכיפה המשטרתית ומציע לבצע זאת "באמצעות קביעת מכסות של דו"חות לכל שוטר ושוטר (ולא רק של שוטרי משטרת התנועה), כך שכמות הדו"חות תהפוך לבלתי אפשרית מבחינת הציבור, עד כדי כך שיאלצו לנהוג כחוק". בנוסף, הוא מציע לשלול רשיון נהיגה לכל החיים לכל מי שקיבל פטור משירות צבאי על בסיס נפשי: "מי שלא יכול לשרת 3 שנים, לא יכול גם לנהוג רכב. רק מי שיעבור ועדה מיוחדת שתקבע את הכשירות שלו, הן לעניין הצבא והן לעניין הנהיגה, יוכל לקבל רשיון".

 

י', לעומת השניים הראשונים מביע עמדה יותר ספקנית ופסימית: "חבל על הזמן - הכל מתנהל כאן בשיטת 'סמוך' ובאווירת 'לי זה לא יקרה'. גם אם ישופרו הכבישים, יחונכו הנהגים, תוגבר האכיפה, ישופר המעקב אחרי תקינות כלי רכב, וכו', המספרים המבהילים מחו"ל מראים שזאת גזירה וכל שניתן לעשות כלום, אולי למנוע אחוזים בודדים, אך חוק המספרים הגדולים יגבה את מחיר הדמים בכל מקרה".

 

גולש בעל גישה פדגוגית יותר מציע: "לחנך את העם הזה לאדיבות בכבישים ולא לאלימות".

 

ל"קוסם" מהצפון יש פתרון: "להציב דגלים אדומים בשולי הכביש במקומות שבהם אירעה תאונת-דרכים עם הרוגים, כמספר ההרוגים בתאונה. אני מאמין שדבר זה ירתיע את הנהגים והם יורידו טיפה את הרגל מדוושת הגז ויחשבו טיפה בהגיון". 

 

יואב מציע לחזור בתשובה - "הפסקת הנסיעות בשבת, פרט לפיקוח נפש".

 

ולעומתם, אביעד מירושלים קובע: "צריך להישיר מבט לאמת: זו המציאות האכזרית וצריך להשלים איתה.כאנושות אנו בחרנו בתחבורה ממונעת על פני סוסים, חמורים וכוח הרגליים. אין ארוחות חינם, וזה המחיר שאנו משלמים על הנוחות".


פורסם לראשונה 11/04/2004 09:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
התאונה הקטלנית בחולון בסוף השבוע
צילום: תומריקו
צילום: איי פי
הכנסת. עוד חוקים?
צילום: איי פי
צילום: עמית שאבי
מפכ"ל המשטרה. מה עם האכיפה?
צילום: עמית שאבי
מומלצים